Toon posts:

installatieprobleem slackware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist mijn harde schijf geformateerd om er slackware op te plaatsen.
tijdens het booten van mijn slackware cd (9.1) krijg ik de melding dat ik mijn harde schijf moet partitioneren met fdisk of cfdisk.
dit doe ik door het commando
fdisk /dev/sda (sdci harde schijf)
waarna ik als reactie krijg:
unable to open
ik heb ook cfdisk geprobeerd maar dit lukt ook niet. alsook sdb,sdc,sdd.
wat kan ik het best doen?
mvg

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

welke kernel heb je gekozen bij het booten van cd?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Tijdens het booten kijkt ie wat voor harde schijf in je machine zit. Als je goed oplet zie je wel staan welke je moet hebben.

...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik begrijp dat je dus een systeem met scsi schijven hebt? Als dit niet zo is en je ide hebt moet je cfdisk /dev/hda gebruiken ipv sda, anders moet je hier even posten wat voor scsi controller je schijven op zitten, dan kunnen we helepen te bepalen welk bootimage je moet hebben (bij het booten van cd kun je verschillende kernels kiezen, met ondersteuning voor verschillende scsi controllers. Als je het niet zeker weet kun je het volgende proberen : 1 voor 1 de volgende bootimage kiezen en kijken of cfdisk /dev/sda dan wel werkt : scsi.s, scsi2.s en adaptec.s (uit mijn hoofd, kan zijn dat de .s er niet bij hoort)
edit:
Leve MSN, idd deed adaptec.s als bootimage wonderen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kippenijzer op 21-11-2003 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt kippenijzer voor de goede raad. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

:) :) :) :)