[Windows 2000] Server laad policy niet

Pagina: 1
Acties:

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Hallo,

Wij hebben 9 Terminal Servers met allemaal W2KAS erop staan. Nu is het zo dat wanneer users aanloggen zij slechts beperkte dingen kunnen doen. Applicatie starten, default printer kiezen, en daarna houdt het eigenlijk op. Het volgende scherm toont hoe het eruit ziet wanneer een user aanlogt.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~amt/ts/zo%20hoort%20het.jpg

Sinds deze week is het echter zo dat er 1 server de aangebrachte policy's niet meer laadt voor de user. En sinds vandaag is er een tweede server bijgekomen. Users hebben nu het volgende scherm wanneer zij op 2 van de 9 terminal servers aanloggen.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~amt/ts/zo%20hoort%20het%20niet.jpg

Niemand van ons heeft iets gewijzigd. Weet iemand hoe dit inee

[ Voor 3% gewijzigd door GZ op 21-11-2003 11:17 . Reden: Plaatjes kleiner maken ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als je op zo'n sessie GPRESULT probeert wat is dan het resultaat.

• GZ
Het volgende is te zien bij een GPRESULT. Ik laat alleen het verschil zien.
Last time Group Policy was applied: Friday, November 21, 2003 at 11:40:26 AM
Group Policy was applied from: trax1.xxxxx.nl
Dit is dus het resultaat op een terminal server waar het aanloggen niet goed gaat. Op een terminal server waar het wel goed gaat staat er ipv imcdtrax1.xxxxx.nl ts3.xxxxx.nl

Zowel de TS3 als de TRAX1 zijn AD machines. Kennelijk moet ik er dus voor zorgen dat policy's worden geladen van de TS3 ipv TRAX1. Nu is alleen de vraag hoe ik er voor zorg dat hij altijd zoekt op TS3 ipv TRAX1.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

In Principe als je niet met sites werkt zijn je polcies gelijk. Kun je verduidelijken hoe je de policies ingesteld hebt op welke machine? heb je de nieuwe howto windows2003 policies & tools al gelezen. GPMC kun je ook op Windows 2000 Forrest gebruiken vanaf een Windows XP SP1 client. Ga dit document eens doorlezen zou ik zeggen misschien helpt het je onderweg.

• GZ
mutsje schreef op 21 november 2003 @ 14:10:
heb je de nieuwe howto windows2003 policies & tools al gelezen. GPMC kun je ook op Windows 2000 Forrest gebruiken vanaf een Windows XP SP1 client. Ga dit document eens doorlezen zou ik zeggen misschien helpt het je onderweg.
Nee, niet gelezen. En tevens heb ik geen WinXP machine. Dus GPMC heb ik helaas ook niets aan. Bedankt voor je hulp iig. :)

Wat we wel kunnen zien is dat bij een GPRESULT de servers die de policy niet laden ook geen SITE naam gekregen hebben. Ook hebben we http://www.microsoft.com/...olumns/profwin/pw0502.asp helemaal gevolgd, maar niets kunnen ontdekken. :/

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ga eens troubleshooten met RSOP. (resultant set of policies).

Er is nog een registrykey die je zou kunnen proberen maar ik weer niet hoe dit gaat in samenwerking met Terminal Server clients....

• GZ
mutsje schreef op 25 november 2003 @ 21:57:
Ga eens troubleshooten met RSOP. (resultant set of policies).

Er is nog een registrykey die je zou kunnen proberen maar ik weer niet hoe dit gaat in samenwerking met Terminal Server clients....
RSOP werkt volgens mij ook alleen met 2003 en XP. Althans, dat staat op de MS site.
Supported Platforms
Windows Server 2003 Yes
Windows XP Yes
Windows 2000 No
Windows NT 4.0 No
Maar toch bedankt hoor. :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

bij mijn weten werkt rsop in de command prompt van windows 2000 server ook.

• GZ
Mijn collega heeft de zogenaamde TRAX1 server herstart. Nu is een van deze TS "gecured" om het zo maar te zeggen. Nu de ander nog...
bij mijn weten werkt rsop in de command prompt van windows 2000 server ook.
Zal eens kijken.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

GolbeZeromus schreef op 26 november 2003 @ 10:16:
Mijn collega heeft de zogenaamde TRAX1 server herstart. Nu is een van deze TS "gecured" om het zo maar te zeggen. Nu de ander nog...

[...]

Zal eens kijken.
Werkt jullie replicatie wel goed?

• GZ
Ja, die werkt wel goed. Dat is een van de dingen waar we zeker van zijn. Een column van Professor Windows heft dit ook bevestigd.

• GZ
Nou, een dag later en het werkt weer niet. Iemand nog any ideas?

Pagina: 1