Toon posts:

minidisc - optische kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb een minidisc met digitale opneem-mogelijkheid gekocht, en ik heb ook een Live 1024 met digi-uitgang...Nu denk ik, hoppa, die gaan we meteen ff uphooken aan elkaar maar dat zit er dus niet in :( Ik moet een kabeltje digitale, optische kabel tussen m'n geluidskaart en het digitale kabeltje uit m'n minidisc hebben. Heeft iemand enig id waar ik zo'n 't beste kan kopen?

thx alvast

Bassov

Verwijderd

Dan zit je met nog een probleem: de digi uitgang van de 1024 is géén optische, maar coaxiaal. Heb je dus niets aan met die optische ingang op je MD. De optische uitgang zit wel op de Xitel Storm Platinum, Terratec XLerate Pro en op de LiveDrive II van de SB Live Platinum...

Verwijderd

Ik denk dat je het beste gewoon een kabel met aan beide kanten een MiniJack kunt kopen en het lekker via je Line-out op moet nemen. Ik neem an dat je toch mp3z gaat opnemen, en aangezien die MiniDisc ook nog een met Lossy compression werkt heb je echt die optische kwaliteit niet nodig.

Verwijderd

als we toch over minidisc & SBlive hebben hiero. Wie weet welke de line-in is bij die SBlive. en met welk programma ken ik het best opnemen vanaf MD naar PC???

alvast bedankt

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm Gebruikt de MINIDSC niet een zgnd. TOS-link? Zoek het net ff zou ik zeggen.

hamish

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

in de electuur staat een artikel over een extra kaartje voor een creative live player met digitale uit/in gangen.
ik heb de mje-330 van sony en kreeg er een optische kabel bij.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

De meeste sony md's hebben ook een coaxiale (sp-dif) ingang, deze zou dus wel op je sb live kunnen. Ik herinner mij dat er op www.minidisc.org een schematje stond hoe je van sp-dif naar optische digitaal kon knutselen.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
er zit inderdaad een extra kaart bij de SoundBlaster Live! Retail (3x zo duur als de value) met die aansluitingen, maar dat vind je dus gewoonweg niet op de 'gewone' SoundBlaster Live! Value

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik wil niet lullig doen, maar als je een MD hebt, waarom koop je dan niet gelijk een terratec/xitel storm?

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Omdat hij waarschijnlijk z'n geluidskaart eerder had, en die ook al vrij duur is, en om alleen voor je minidisc een nieuwe geluidskaart te kopen terwijl de oude ook prima is is een beetje onzin he?

Verwijderd

Bij Sony kun je een kastje kopen (via BCC of andere dealer bestellen) die zowel DIGITAAL Coax als OPtisch aankan, dan kun je alle kanten op.
Ik had destijds ook die mogelijkheid nodig omdat min DAT alleen vanaf en Philips CDspeler toen alleen maar COAX had, nu heb ik alles Optisch, en mijn TerraTec EWS64 PRO heeft zowel Coax als Optisch.
Ook TerraTec heeft een los adapterkaartje met meer Dig. aasluitingen voor de achterkant van je computer.
http://www.hip.atr.co.jp/~eaw/minidisc/index.html

Verwijderd

De duurdere Live heeft een 5.25" box met optische in-/uitgangen.

Er zijn conversie-kastjes en -kabels waarmee je coax naar optisch kunt omzetten.

Verwijderd

Hoontech bouwt dit soort kastjes. Deze is geloof ik rond de 100 gulden. Link:
www.hoontech.com/eng_test/index.htm
Ik weet alleen niet waar je hem kan krijgen.
Ze hebben nog veel meer leuke kastjes.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Is er ondertussen al meer nieuws hierover?

Verwijderd

Yo,
Ik wil ook wel een MD kopen
ik weet alleen niet hoe dat zit met geluidskaarten en kabeltjes enzo
ik heb een slechte soundkaart(soundbooster 32
of 16 ofzo)
alleen is het dan nog wel mogelijk om mp3's op te nemen?
en krijg je alle kabeltjes er gewoon bij(en doen die het op elke soundcard) of moet je er meteen weer voor 10.000 piek bij betalen voor alle nodige stuff!?

• FatalError
  • Laatst online: 11:19
Mijn broertje heeft sinds gisteren een Sony ?? R70. Dat ding heeft een optische uitgang terwijl onze cd/dcc-spelers en pc een coaxiale uitgang hebben. Ik heb nu bij Conrad een convertertje gekocht om coax naar optisch te doen, kost 80 piek. Best wel duur, maar als zelfbouwpakket kost ie maar 30 piek.
Hij is nog niet binnen bdw.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Koen_R
  • Laatst online: 10:03
Je kan wel zeggen dat je de kwaliteit niet echt nodig heb maar alleen als je een goede 'analoge' kabel heb merk je het. Voordeel van digitaal is dat als er geen geluid is dat je helemaal niets hoort. Zeker op een hoger volume hoor je bij analoog altijd ruis (Zeker bij de goedkopere standaard kabels). Tevens zet een digitaal kabeltje automatisch trackmarks ertussen.

Verwijderd

Volgens mij kan je beter zo'n Xitel aanschaffen, zijn nog leukere kaartjes als die SBLIVE ook ;)
Pagina: 1