Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[zoeken] > 15 seconde bij 'olympus e-1'

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39
Als ik op "olympus e-1" zoek krijg ik een 'je zoekopdracht duurde langer dan 15 sec' melding. Als ik zoek op "olympus e1" gaat het wel goed (maar dat wil ik niet :)). Wordt die "e-1" "e AND 1" ofzo?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42

chem

Reist de wereld rond

dan zal-ie een phrase search gaan doen...
Omega herkent verschillende leestekens als samentreksels van phrases in de queries en negeert de leestekens ('vervangt' ze door spaties) tijdens het indexeren, te weten de " ", ".", "_", "/", "\", "@", "'", "*".
En ja, dat kan wel een tijdje duren :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• bartvb
Oh, een die doublequotes vul ik niet in bij het zoeken :), de - staat niet in het lijstje dus ik volg niet helemaal waarom het zoeken ineens tig keer langer duurt..

Verwijderd

Er is gezocht op: olympus "e-1"
Woord frequenties: olympus: 869, e: 91479, 1: 377528
In dit geval duurt het met die 377.528 hits wel even voordat er een kruisvergelijking klaar is.

Overigens was de enige 100% hit: Verwijderd in "Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D"

Soms kom ik er met de GoT-search ook niet uit en bied Google een handig uitkomst (vooral ook omdat je dan gelijk de posting zelf ziet ipv alleen het topic waar je weer in moet CTRL-F'en): http://www.google.nl/sear...22+gathering.tweakers.net

• bartvb
Als ik op

olympus "e-1"

zoek dan heb ik na een seconde of 2 resultaat (IMO erg snel):
Total: 2.28 | Incl: 0.04, Init: 0.05, Action: 2.23 | DB: 0.04/14, Tpl: 0.01 | Svr: argus.webmagix.net

Beetje vreemd dat je op die manier wel resultaat krijgt en met

olympus e-1

niet :) Zou iig handig zijn als 'e-1' als 1 woord zou worden gezien, evt omzetten naar 'e1'.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

"e-1", e-1, 'e-1', e_1, etc wordt allemaal _niet_ als 1 woord gezien.
Dat kan ook niet, want alleen in specifieke gevallen is het als 1 woord te beschouwen, lang niet altijd.
Dus er kan geen generieke code voor geschreven worden, zonder weer andere problemen te veroorzaken.
Als je in 2 seconden resultaat kreeg, kwam dat denk ik omdat er al andere voor gezorgd hadden dat de boel gecached was ;)

De - ben ik zo te zien dan vergeten in dat lijstje, maar het is een koppelteken en dus had je kunnen/mogen verwachten dat het voor phrases gebruikt wordt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.