Als ik op "olympus e-1" zoek krijg ik een 'je zoekopdracht duurde langer dan 15 sec' melding. Als ik zoek op "olympus e1" gaat het wel goed (maar dat wil ik niet
). Wordt die "e-1" "e AND 1" ofzo?
dan zal-ie een phrase search gaan doen...
En ja, dat kan wel een tijdje durenOmega herkent verschillende leestekens als samentreksels van phrases in de queries en negeert de leestekens ('vervangt' ze door spaties) tijdens het indexeren, te weten de " ", ".", "_", "/", "\", "@", "'", "*".
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Oh, een die doublequotes vul ik niet in bij het zoeken
, de - staat niet in het lijstje dus ik volg niet helemaal waarom het zoeken ineens tig keer langer duurt..
Verwijderd
Er is gezocht op: olympus "e-1"
Woord frequenties: olympus: 869, e: 91479, 1: 377528
In dit geval duurt het met die 377.528 hits wel even voordat er een kruisvergelijking klaar is.
Overigens was de enige 100% hit: Verwijderd in "Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D"
Soms kom ik er met de GoT-search ook niet uit en bied Google een handig uitkomst (vooral ook omdat je dan gelijk de posting zelf ziet ipv alleen het topic waar je weer in moet CTRL-F'en): http://www.google.nl/sear...22+gathering.tweakers.net
Woord frequenties: olympus: 869, e: 91479, 1: 377528
In dit geval duurt het met die 377.528 hits wel even voordat er een kruisvergelijking klaar is.
Overigens was de enige 100% hit: Verwijderd in "Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D"
Soms kom ik er met de GoT-search ook niet uit en bied Google een handig uitkomst (vooral ook omdat je dan gelijk de posting zelf ziet ipv alleen het topic waar je weer in moet CTRL-F'en): http://www.google.nl/sear...22+gathering.tweakers.net
Als ik op
olympus "e-1"
zoek dan heb ik na een seconde of 2 resultaat (IMO erg snel):
Total: 2.28 | Incl: 0.04, Init: 0.05, Action: 2.23 | DB: 0.04/14, Tpl: 0.01 | Svr: argus.webmagix.net
Beetje vreemd dat je op die manier wel resultaat krijgt en met
olympus e-1
niet
Zou iig handig zijn als 'e-1' als 1 woord zou worden gezien, evt omzetten naar 'e1'.
olympus "e-1"
zoek dan heb ik na een seconde of 2 resultaat (IMO erg snel):
Total: 2.28 | Incl: 0.04, Init: 0.05, Action: 2.23 | DB: 0.04/14, Tpl: 0.01 | Svr: argus.webmagix.net
Beetje vreemd dat je op die manier wel resultaat krijgt en met
olympus e-1
niet
"e-1", e-1, 'e-1', e_1, etc wordt allemaal _niet_ als 1 woord gezien.
Dat kan ook niet, want alleen in specifieke gevallen is het als 1 woord te beschouwen, lang niet altijd.
Dus er kan geen generieke code voor geschreven worden, zonder weer andere problemen te veroorzaken.
Als je in 2 seconden resultaat kreeg, kwam dat denk ik omdat er al andere voor gezorgd hadden dat de boel gecached was
De - ben ik zo te zien dan vergeten in dat lijstje, maar het is een koppelteken en dus had je kunnen/mogen verwachten dat het voor phrases gebruikt wordt
Dat kan ook niet, want alleen in specifieke gevallen is het als 1 woord te beschouwen, lang niet altijd.
Dus er kan geen generieke code voor geschreven worden, zonder weer andere problemen te veroorzaken.
Als je in 2 seconden resultaat kreeg, kwam dat denk ik omdat er al andere voor gezorgd hadden dat de boel gecached was
De - ben ik zo te zien dan vergeten in dat lijstje, maar het is een koppelteken en dus had je kunnen/mogen verwachten dat het voor phrases gebruikt wordt
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()