[MSSQL2k/ASP3.0] aantal records forceren

Pagina: 1
Acties:

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
ik heb een query die een aantal records ophaalt (een reeks tussen 2 datums)

code:
1
2
SQL = "SELECT * FROM [Tabel] WHERE [Datum] >= '" & start & "' AND 
[Datum] <= '" & eind & "' AND [Gebruikers_Id] = " & strUserID & ";"

start = startdatum (begin v/d week, zondag)
eind = einddatum (einde v/d week, zaterdag)
----telkens van 1 week, dus max 7 records

nu kan het dus voorkomen dat ik minder dan 7 waarden eruit krijg. is er een mogelijkheid om toch ALTIJD 7 records eruit te krijgen in 1 query?

wat ik al heb gedaan:
-het gebruiken van 7 queries... (geen goed idee, veel errors of lege recordsets)
-ik heb het ook geprobeerd door een join aan te leggen, maar het aantal records bleef varieren ...
-zoek je op google, dan krijg je een paar miljard hits, dus die heb ik maar overgeslagen...
-ik heb hier ook al de search geprobeerd (regel: "ASP aantal records")

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
Als er maar 7 records op te halen zijn, kan je er ook maar 7 ophalen.

Je kan natuurlijk wel een extra tabel maken met daarin 7 records (de dagen bv), en dan een OUTER join uitvoeren op die tabel met je andere tabel.

https://fgheysels.github.io/

• BasSpruit
whoami schreef op 21 november 2003 @ 11:05:
Als er maar 7 records op te halen zijn, kan je er ook maar 7 ophalen.

Je kan natuurlijk wel een extra tabel maken met daarin 7 records (de dagen bv), en dan een OUTER join uitvoeren op die tabel met je andere tabel.
ik denk dat mijn probleem verkeerd overkomt... het aantal rijen dat ik wil ophalen moet precies 7 zijn, er zijn vaak queries die minder dan 7 rijen hebben. (ik probeer een weekoverzicht te maken (van zondag tot en met zaterdag), zonder al te veel moeilijke scripts die veel tijd kosten op de server) `t is namelijk voor een urenregistratie

en dat van die outer join,... kan ik daar ook een view gebruiken die geen data uit een tabel haalt maar wel 7 rijen heeft? (met bijv. die datums) dat zou rete handig zijn...

een ietwat langere SQL query zou in princiepe geen probleem zijn, SQL is goed te begrijpen. ( voor mij :P )

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
Een view is niets meer dan een 'opgeslagen' query, dus die haalt gewoon informatie op.

Als je een tabel maakt, met daarin precies 7 records, die je joined (mbhv een outer join) met jouw andere query - die max. 7 records kan ophalen-, dan heb je altijd precies 7 records.

https://fgheysels.github.io/

• BasSpruit
whoami schreef op 21 november 2003 @ 12:00:
Een view is niets meer dan een 'opgeslagen' query, dus die haalt gewoon informatie op.

Als je een tabel maakt, met daarin precies 7 records, die je joined (mbhv een outer join) met jouw andere query - die max. 7 records kan ophalen-, dan heb je altijd precies 7 records.
dat snap ik. maar dan moet je wel een nieuwe tabel weer aanmaken en dat probeerde ik juist te voorkomen... `t is echter wel de makkelijkste manier...

dan zal ik dat doen. thanks

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je kan in je script toch gewoon kijken of je er nog geen 7 gehad hebt als je klaar bent met door je recordset heen te fietsen? Gewoon een tellertje mee laten lopen. En of het nou op de webserver of op de SQL server rekentijd kost, dat zal MI niet zoveel boeien, zeker gezien hoe weinig extra rekentijd het kost.

日本!🎌

Pagina: 1