[delphi]stringrid met comboboxes

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
We moeten hier voor een opdracht de user interface van Access 2000 verbeteren. Opzich imho al een kansloze opdracht (MS heeft er immers al miljoenen tegen aangegooid om het userfriendly te maken), maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan.

Als je in Access naar de ontwerpweergave van tabellen kijkt, staat daar een soort stringrid met in de tweede kolom een combobox. Nu heb ik al gezocht in Delphi zelf (we kunnen hier geen externe plugins installeren) maar ik kom er niet uit hoe ik dit moet maken.

Kan dit uberhaupt in Delphi en heeft één van jullie een idee waar ik moet zoeken?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
Het is al een tijd geleden, maar ik geloof dat je iets moet doen met je TQuery of TTable die aan die Grid hangt (als het een DB grid is, that is. :) )
Je kan rechtsklikken op die TQuery, en dan klik je op 'Fields'. Via dat formpje kan je een LookUpField toevoegen aan je TQuery/TTable.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Als ik me niet vergis was het bij TStringGrid dat er ook objecten aan een cel gekoppeld kunnen worden (controleer het even mbv de help, ik heb nu even geen Delphi).
Hiermee kan dan ook een combobox op het stringgrid gezet worden denk ik.

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:10:
Als ik me niet vergis was het bij TStringGrid dat er ook objecten aan een cel gekoppeld kunnen worden (controleer het even mbv de help, ik heb nu even geen Delphi).
Hiermee kan dan ook een combobox op het stringgrid gezet worden denk ik.
Dit deed het hem.... nu zijn we nog aan het zoeken naar het visible maken bij entry van de cell en het anders invisible houden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je zou ook naar 3rd party producten kunnen kijken op www.torry.ru. Vooral http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VT.php lijkt me een goeie voor jouw.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Zwerver
  • Niet online
ik kan _geen_ 3rd party installen vanwege de ristricties hier... zie mijn sp

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

een 3rd party component is geen plugin. Dat zijn gewoon een paar losse bestandjes die je in delphi als een package installeert. En vgs mij mag je die wel installeren, want je moet ze ook zelf kunnen maken :)

VirtualTrees dus, zoals LordLarry al aanhaalde. Supercomponent is dat ;)

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Precies. Het is niets meer dan een aantal units in een package. Als je ze niet designtime wilt/mag gebruiken hoef je zelfs de package niet te gebruiken. Bovendien zijn veel componenten gratis en komen ze allemaal (anders niet gebruiken) met de volledige source.

Als school het spannender wil maken door de eis te stellen dat je alle code behalve de standaard Delphi code zelf schrijft is het natuurlijk lastig :) Maar het is zeker geen plugin.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Zwerver
  • Niet online
hmmm in dat geval zal ik er eens naar kijken dan :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 18:56

alienfruit

the alien you never expected

Pagina: 1