• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Voor mijn MP3-speler heb elke 10 uur nieuwe batterijen nodig. Dit kost erg veel geld, en is frustrerend. Met oplaadbare batterijen gaat is het alminder kostbaar, maar nog ben ik niet tevreden.

Omdat ik dit ding alleen gebruik in de auto, ben ik op zoek naar een apparaat wat stroom haalt uit de sigarettenaansteker, dit omvormt naar 1,5 volt, en via een batterij-vormige adapter aan te sluiten is om mijn geliefde MP3-speler.

Ik ben bang dat met name de adapter een probleem is. Dit kan ik eventueel nog wel zelf knutselen. Maar is de omvormer ergens te krijgen?

Bij Halfords was in ieder geval niets te vinden.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:17

Sherlock

No Shit

Die dingen vind je bij vrijwel elke "hobbyshop", alleen die batterij "naäper" wordt wat lastiger, maar als je die zelf maakt zal het niet zo'n probleem zijn lijkt me :)

edit: btw, stroom omvormen naar 1,5 volt? :?

edit2: zit er op je mp3 speler geen adapteraansluiting?

[ Voor 40% gewijzigd door Sherlock op 21-11-2003 11:07 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Met een houtje met aan beide uiteinden een stukje blik en veel plakband kan een aardig alternatief zijn voor een batterij.
Kant-en-klare oplossingen heb ik nog nooit gezien trouwens.

Dan moet je alleen nog een omvormer van 12V->1.5V. Dat is ook niet echt makkelijk met standaard componenten. Misschien met een LM317T dat het wel moet lukken om mbv de juiste weerstand op 1.5 V uit te komen.
Wel een flink koellichaam aan de LM317T spanningsregelaar monteren. :)

Senile! Senile Oekaki

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32
Als je zelf gaat knutselen zou ik er een zekeringetje tussen zetten, want die zijn iets goedkoper als een mp3-speler :+

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Batterijen passen beter in GT, OH --> GT :)

Verwijderd

halflords heeft een convertor die van van 12 volt 1.5/3/4.5/6/7.5/9/12 volt maakt. zal iets van 7 a 8 euro zijn. daar kun je zelf de bout al niet meer voor pakken.

en die "nep "baterij maak je van een pvc buusje ofzo en dan met 2 stukjes blik/koper/ijzer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bankrupcy schreef op 21 november 2003 @ 11:00:
Voor mijn MP3-speler heb elke 10 uur nieuwe batterijen nodig. Dit kost erg veel geld, en is frustrerend. Met oplaadbare batterijen gaat is het alminder kostbaar, maar nog ben ik niet tevreden.
2 setjes batterijen kosten 10 euro ofzo? Daar doe je bijvoorbeeld 18 uur mee, 's nachts laat je ze opladen en overdag draai je dan muziek in de auto, lijkt mij een prima oplossing toch?
Omdat ik dit ding alleen gebruik in de auto, ben ik op zoek naar een apparaat wat stroom haalt uit de sigarettenaansteker, dit omvormt naar 1,5 volt, en via een batterij-vormige adapter aan te sluiten is om mijn geliefde MP3-speler.

Ik ben bang dat met name de adapter een probleem is. Dit kan ik eventueel nog wel zelf knutselen. Maar is de omvormer ergens te krijgen?

Bij Halfords was in ieder geval niets te vinden.
Als je mp3 speler een adapteraansluiting heeft, kun je zo'n universele car-adapter halen, maar aangezien je niet hebt gezegd welke speler je hebt kan ik dat niet voor je controleren (kun je zelf ook prima trouwens ;)).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Je hebt adapter van 12V-1,5V, die je in je auto kunt gebruiken dmv de sig aansluiting.

Dit lijkt me het makkelijkst voor jou

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Je heb inderdaad weinig info achter gelaten zoals jongens zegen
Als je geen adapter aansluiting heb, zou een batterij adapter een oplossing kunnen bieden voor je dummy batterij ideetje, die kan je bij Conrad kopen.

Hier heb je de link naar Conrad

Hier kan je die batterij houder vinden

En zo zien ze eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/D6/D6E0953E79C2658DE10000000A010251.JPG Kosten : 5,95 EUR

Je moet wel wat aan doen zoals paar draadjes soldeeren, maar dan kan je wel een adapter gebruiken ;)

Edit:
oh ja ik vergat de omvormer :*)

Ook bij conrad te vinden:

Zie hier

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/13/133F953E92078FB0E10000000A010251.JPG Kosten : 4,95 EUR

Ik hoop dat je nu genoeg info heb :D Succes ermee

[ Voor 22% gewijzigd door Reptile-X op 22-11-2003 02:17 . Reden: Vergat de 12v omvormer ]

Pagina: 1