Halo PC Loopt niet vloeiend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97783

Topicstarter
Hallo, ik heb de search functie al gebruikt btw ;)

Ik heb gisteren dus Halo aangeschaft en geinstalleerd
Maar als ik het spel speel gaat het traag/ niet vloeiend, hij loopt en kijkt moeilijk etc.

Mijn systeem:
Intel Pentium 4 2,8 / 800
Geforce FX 5200 V9520TD 128 MB
2 x 256Mb DDR400
120 Gb HDD
P4P800
[Edit] WinXP SP1 met updates

Bij mij thuis op de PC op zolder draait hij wel en die is een jaar ouder dan mijn systeem ipv 2,8 / 2,4 en iets oudere VGA kaart
Weet iemand waar het aan kan liggen ?
Op het werk vertelde iemand mij dat het met de 3D T&L te maken heeft ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97783 op 21-11-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
die FX5200 is natuurlijk lekker traaag. Heb je al geprobeert de details omlaag te gooien? Je kan ook proberen halo te starten met -useff achter de snelkoppeling.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nouja traag...
De PC op zolder is een nog tragere kaart en daar loopt ie wel

Maar ik heb in het spel menu alle opties uitgeprobeerd en overal was hetzelfde.
(Zit nu op het werk dus kan helaas niet alles meteen nakijken)
En wat bedoel je met -ussef achter de snelkoppeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb je geen AA aanstaan etc? Had ik ook in het begin toen liep Halo ook zo traag dat ik hem direct er weer af had gegooit. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry wat bedoel je met AA ?

Zal ik het zo zeggen, mijn PC is nog leeg alleen XP staat er nog op
Heb de PC sinds gisteren (zelf gebouwd, werk in een Computer groothandel) en wou meteen mijn kaart testen door een goed spel te kopen....
Dus conflicten met ander software is lijkt mij onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anti Aliasing. :) Kun je vinden onder je eigenschappen voor beeldscherm en dan instellingen. :) Of probeer in Halo zelf een aantal grafische dingen uit te schakelen/ te veranderen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tips _/-\o_
Zal straks thuis kijken of ze werken,
Laat het jullie nog wel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Omdat je een geforce FX hebt zou het kunnen dat je spel automatisch allerlei mooie effecten aan zet waardoor het ontzetten traag wordt. Start met -useff achter halo.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89784

Met een 5200 zal halo nooit soepel lopen. Aangezien het een slechte port is heb je een vrij zware pc nodig. Ik heb zelf ook een 5200 en die game loopt ook niet lekker. Zelfs met mijn 9800 pro heeft halo nog kuren. Ik zou het spel ruilen als jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

I second that Slide,

Het spel loopt echt slecht, op mijn 9800 pro met 2.8@3.4 p4 vind ik het nog niet eens ideaal op 1024x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehe was de topic al kwijt geraakt :)
Maar Halo loopt nu vloeiend bij mij,
Ik had de asus driver vernieuwd, halo update en...
Mijn draadloze muis vervangen door eentje met draad en nu gaat alles snel

Halo loopt nu echt super bij mij :*)

offtopic:
sinds gisteren heb ik ook NFSu en die loopt ook super :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een vraag weer (Is maar een kleine vraag dus ik stel hem maar hierin)
Ik heb dus nu nog de FX 5200 / TD :O en daar loopt Halo in Multiplayer wel vloeiend op maar met Campaign wordt hij al trager.

Nu kan ik dus op het werk een Ati Radeon 9700 pro 128 Mb aankomen voor € 75 + inlevering van de FX kaart, nu mijn vraag aan jullie...

Zou ik dit doen heeft dit dan veel effect of kan ik beter de FX houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Lees de reviews, dan zl je zien dat die 9700 pro wel sneller (zou moeten zijn) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 15:41
Gewoon doen!

Ik heb dezelfde overstap gemaakt, van een FX5200 naar de Radeon 90700 Pro.
De FX 5200 is voor games gewoon bagger, super traag.
Met de Radeon ken je nog lekker een paar jaar vooruit.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had al een review ergens gezien in een tabel maar daar zag je alleen de notering in de top 10 dus daar haalde ik niks uit,

De FX 5200 is idd erg bagger alhoewel hij NFSU wel goed draait maarja dat zullen dan wel de enigste zijn :)

Maar ik zal jullie wel geloven ;) :P
Ik koop hem ! Bedankt voor de tips

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 97783 op 04-12-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w000t die Radeon werkt echt super :9~
Nu kan ik Halo eindelijk relax spelen
Bedankt mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 00:04
hebben jullie nog meer radeon9700pro's liggen??? ben ook op zoek naar zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

jpvk007 schreef op 05 december 2003 @ 08:51:
hebben jullie nog meer radeon9700pro's liggen??? ben ook op zoek naar zoiets
zou zeggen kijk even in de pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Anoniem: 89784 schreef op 26 november 2003 @ 09:09:
Met een 5200 zal halo nooit soepel lopen. Aangezien het een slechte port is heb je een vrij zware pc nodig. Ik heb zelf ook een 5200 en die game loopt ook niet lekker. Zelfs met mijn 9800 pro heeft halo nog kuren. Ik zou het spel ruilen als jou was.
Wat een onzin, ik kan Halo met een AMD Athlon 1700+ @ 1900+, 256 MB Ram en een Geforce 3 Ti-500 vloeiend spelen op 1024x768 alles op high. En de FX 5200 is toch wel en tikkie beter dan mijn videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

der is nix mis met halo... eerder met je eigen settings idd... Apocrypha heeft gelijk... als je je sys goed instelt heb je nergens last van :)

zie ook de TS... zijn prob is nu toch opgelost? hij had gewoon zijn drivers geupdate, en het ging gelijk al beter. Nu is de FX5900 wel een boutkaart, maar dat heeft nix met halo te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
Volgens mij is die FX5200 dus echt niet sneller als een 3Ti hoor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met de FX5200 werkt de multiplayer bij Halo wel goed maar als je campaigns ging doen merkte je al dat hij trager werd in gevechten (dan moet het nou juist snel zijn) en met de Radeon kan ik nog wel een jaartje of twee vooruit :)

Maar nu loopt alles dus zeker wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 15:41
Ik heb overigens wel last van het "koude start" probleem met mijn radeon, dat is het enige nadeel..

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
bij mij loopt ie ook behoorlijk kut hoor :( check specs @ sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GVD ik helemaal blij met mijn Radeon 9700 Pro was ik gisteren Halo aan t spelen en wou ik met mijn sniper de nightvision gebruiken..
Het enigste wat ik dan zie is een zwart vlak :| de rest eromheen is dan gewoon normaal nog.

Met mijn Asus kaart (Zie hierboven) ging dat wel goed :/

Hoe kan ik dit verhelpen ?
Heb al met de resolutie liggen kloten maar dat helpte ook niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97783 schreef op 08 december 2003 @ 08:46:
GVD ik helemaal blij met mijn Radeon 9700 Pro was ik gisteren Halo aan t spelen en wou ik met mijn sniper de nightvision gebruiken..
Het enigste wat ik dan zie is een zwart vlak :| de rest eromheen is dan gewoon normaal nog.

Met mijn Asus kaart (Zie hierboven) ging dat wel goed :/

Hoe kan ik dit verhelpen ?
Heb al met de resolutie liggen kloten maar dat helpte ook niet ;(
Probeer eens andere drivers (nieuwere). Als je dit nog niet geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Drivers idd, ik had hetzelfde probleem. Nieuwste drivers erover en het loopt weer als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K zal het vanavond thuis proberen, ben nu op het werk
Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had gisteren dus de nieuwste Ati driver gedownload (Catelyst 3.9 ) en nou is het met night vision nog steeds zwart...

Heb ik de verkeerde driver gedownload of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*BUMP*

of

*KICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*BUMP*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt Halo zelf ook updaten. Dit kun je doen door updates te downloaden van de officiele site of door een multiplayer spel te starten. Halo controleert dan automatisch of er een update aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch nog maar even zeggen dat die 75 euro bijbetaling dus wel een KOOPJE is...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100540

Even inhaken..Zoals jullie wellicht elders hebben kunnen lezen heb ik problemen met Halo,meerderen zelfs:

1-veel vertraging met toenemende actie onscreen
2-aanpassen instellingen leidt enkel tot 'gathering exception data' en exit
3- '-useff' switch doet Halo crashen in opstartscherm

Nog even voor de ref,ik draai een HP (MSI mobo) P4 2.6/512/i845GE/Radeon 9200 ; alle drivers incl directX volledig up-to-date (Catalyst 3.10) en schoon geinstalleerd onder XP.

Enkele merkwaardigheden: SMARTGART advanced laat niet toe dat ik AGP write aan zet,read is geen probleem (heb dit wel handmatig moeten instellen).AA/AF kan ik niet specifiek uitzetten,wel op application preference,maarja,daar kan ik het niet uitzetten (crash).

Draai ik nu bv Prince of Persia,weinig tot geen problemen.Alles vloeiend (totdat het druk wordt dan),dus geloof ik niet dat mn hardware tekort schiet.

Ik ga in de komende vrije dagen een 2000 partitie installeren en kijken wat Halo hier doet,maar betwijfel enig resultaat eerlijk gezegd.

Ik weet het niet meer,jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=19547295,noline]DJ_Gahan schreef op 22 december 2003 @ 2-aanpassen instellingen leidt enkel tot 'gathering exception data' en exit
Deze error krijg ik ook wel eens. Maar dan alleen bij het opstarten van Halo en alleen als ik Halo daarvoor ook al had opgestart zonder tussendoor te rebooten. Dus mijn remedie tegen deze error is computer rebooten en dan start Halo wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

bij mijn radeon 9600xt loopt het ook bager, maar met mijn oude gf4mx deed het het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:20

psy

Met mijn XP@3200 en een 4400ti liep Halo ronduit beroerd. Het ging allemaal maar net, maar zodra er wat meer vijanden kwamen stortte de framerate in (onder de 15fps). Nieuwste driver geprobeerd, hielp geen reet.

Eindresultaat:
Halo -> uninstall

Als microsoft een game uitbrengt moeten ze het GOED doen. Niet zo. Er zijn legio spellen die meteen als een trein gaan. Het kan dus wel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op 22 december 2003 @ 14:49:
bij mijn radeon 9600xt loopt het ook bager, maar met mijn oude gf4mx deed het het een stuk beter.
Dat komt, omdat Halo ziet dat je Radeon 9600 allerlei directx 9 effecten kan. Halo schakelt deze effecten in wat voor mooie reflecties en dergelijke zorgt, maar daardoor kan het spel trager zijn dan het met een oudere kaart was. Je kunt de effecten weer uitzetten met de extensie "-useff" voor meer informatie kijk in de Halo FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

ga me nou niet zeggen dat een r9600xt nog niet eens halo aankan? want zo mooi ziet het er nou ook weer niet uit. Ik speel spellen die er een stuk zwaarder zijn, en die lopen gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Halo is geport van de Xbox. Daardoor is het trager dan wanneer het ontworpen zou zijn voor de PC. In het geval van Halo is het omzetten volgens mij ook niet echt goed gebeurd als je de systeemeisen met het uiterlijk van het spel vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 10358 schreef op 22 december 2003 @ 00:11:
Je kunt Halo zelf ook updaten. Dit kun je doen door updates te downloaden van de officiele site of door een multiplayer spel te starten. Halo controleert dan automatisch of er een update aanwezig is.
Euh dat heeft met de multiplayer te maken die updates en dat doet hij nog automatische ook ;)

Maar niemand weet hoe t komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Same problem here :(
Specs:
9700 pro
512 mb
Athlon 2600+
Win.XP

Als ik campain speel dan dropt mijn fps onder de 10 met veel aktie..
Onbegrijpelijk..want ik vind het grafisch ook niet veel voorstellen :(
Zoals iemand al eerder opmerkte..spellen die veel mooier en zwaarder zijn draaien met nog zwaardere settings ook perfect.

Zou hier mischien nog een patch voor uitkomen?
Want zo is Halo voor mij onspeelbaar :(
Pagina: 1