Toon posts:

sigmatel audio probleem (acer laptop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zet ik mijn laptop (acer aspire 1604 P4 2,8) aan om wat mp3's af te spelen, en het geluid klinkt echt vet raar. Het is net of het "3d effect" aan staat terwijl dat niet het geval is. De stemmen in nummers verdwijnen heel erg naar de achtergrond, terwijl instrumenten en achtergrond stemmen er echt uitknallen. Tevens is de bas ook volledig weg. Met divx afspelen heb ik dat probleem niet. Nu heb ik het idee dat het aan de mp3 codec ligt. In winamp al diverse output deveices varierend van directsound tot waveout maar dit heeft alleen maar effect op het volume maar niet op het geluidsbeeld.

Het ligt dus duidelijk niet aan de outgang stekker van de laptop aangezien divx wel goed klinken. Het doet zich alleen voor bij mp3's. Oh ja, nieuwste drivers van de geluidskaart zijn ook geïnstalleerd. iemand een idee??

Ik maak gebruik van windows XP prof

Correctie: Als ik in winamp een divx afspeel is het geluid ook verknalt en in media player is het geluid wel goed....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, verwijder maar was een hele erg simpele oplossing. In volume control 3d effect dempen was de oplossing. 8)7