Toon posts:

Term Server op Internet via ISA server vanaf lan bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik in de docs helemaal niks van kan vinden.
Hoop dat iemand van jullie een antwoord weet.

Het volgende.

Op internet hebben we een terminal server die we moeten kunnen bereiken.
Of dit veilig is over internet is ter zijde anders krijgen we daar discussie over.

De clients zitten op een lan. Daarachter ISA Firewall - > Internet waar dus de terminal server staat.

Allen de clients kunnen niet connecten met de Terminal Server op internet.
Ik heb geen idee waar ik dit moet instellen in ISA.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je moet poort 3389 openzetten op de isa server en doormappen naar de terminal server. Je kan hem bij de isa server als terminal (rdp) protocol toevoegen als het goed is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je wilt dus dit:

[Client] -- [ISA] --- [inet] -- [Term Serv]

Dan zul je idd de juiste porten moeten openzetten in de firewall (zowel bijde clients, als bij een eventuele firewall op de TermServ).

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het gevonden.
Leuk om even de oplossing te melden.

Inderdaad gewoon de poort open zetten naar buiten.
Had ik ook gedaan maar werkte niet.

Alleen de systeembeheerder die hier normaal het werk doet en er dus niet was en er niet uit kwam had een deny rule aangemaakt onder de naam webapplet voor de terminal server 8)7

Als ik dan weer een allow erbij ga zetten blijft het blijkbaar lekker toch deny.
Wel zo safe.

Maar dat hij hem op deny had gezet onder de naam webapplet |:(
Vaaaag. Maar ja dat heb je als je er zo maar weer bij geroepen wordt zonder dat de normale systeembeheerder er is met alleen de melding dat ie er niet uit kwam.