Toon posts:

Boot probleem XP , 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Heb XP home draaiend op mijn C schijf (partitie van 1e schijf (NTFS)). Ik heb met partition magic 8 een 2e OS partititie aangemaakt om win 2000 te installeren!...
Ik heb nu per ongeluk deze partitie de actieve boot partitie gemaakt. Als ik nu dus boot ==> helemaal nix (omdat win 2000 nog niet geinstalleerd is)....

Hoe kan ik nu in hemels naam weer booten vanaf mijn c (win xp) schijf?

Ik heb al geprobeerd om in de command shell te komen via een windows installatie cd maar die meldt mij "geen harde schijf gevonden, reboot in 15 seconden"

Ik kan dus nu helemaal niet op mijn PC....

Weet iemand een goede bootmanager die ik vanaf een bootdisk kan draaien? zodat ik iig kan booten vanaf mij XP partitie?

Alvast harstikke bedankt!

Groeten,

Chris van Diemen

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Maak onder DOS met FDISK je andere partitie weer actief.. Hij zal het dan moeten doen

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Zorg dat je in DOS geraakt, en typ daarin FDISK, dan kun je daar de partities active zetten. Zet dan de juiste partitie op active.
edit: juist te laat :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 09:53 ]

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Inderdaad, gewoon even in 98 een bootdisk maken met fdisk erop, en daarin kan je heel makkelijk de boot partitie selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Bedankt voor je snelle reactie...
maar ik heb nog even een vraagje over jou oplossing!

1) kun je met FDISK ook je boot partitie kiezen?
2) FDISK is volgens mij een typisch dos progje ... bij mijn weten ondersteund DOS geen NTFS???

Groeten,

Chris van Diemen

Verwijderd

in fdisk kun je alles :) partities bekijken, harde schijven bekijken, partities verwijderen, aanmaken, active zetten,.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu even een ME bootdisk aan het downloaden....
dan dus fdisk draaien en mijn !!! NTFS !!! Xp partitie weer active zetten?

Ik hoop dat t gaat werken :P

Thnx

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:53

momania

iPhone 30! Bam!

Je kiest met FDISK alleen maar de active partition, dat is ook gelijk je boot partitie.

FDISK leest dus alleen de partitie indeling en hoeft dus geen NTFS te kunnen lezen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 21:45

wowi

Installeer win 2000 op de tweede partitie.
Daarna even de herstel procedure van xp pakken vanaf de cd, dan heb je meteen allees in een bootmenu staan xp en 2000, beter was geweest eerst 2000 installeren en dan xp.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb net die bootdisk getest en dat gaat helemaal lukken!
Bedankt voor de super snelle recaties!!!

Groeten,

Chris van Diemen
Pagina: 1