netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik wil 2 thuis netwerken aan elkaar vast maken dus doe alle pc's in dezelfde werkgroep. Alleen 2 van de pc's die aan een kabel a 7 - 8 meter. 2 van de pc's krijgen echter geen verbinding. Al geef ik ze gedwongen een ip adres.
Alle pc's behalve de server zijn ingestelt op het automatische verkrijgen van een ip adres via DHCP de server verdeeld deze.

Ik heb echter ook geprobeerd om elke pc een ipadres te geven en bij alle een standaard gate-way ingevuld maar dan had die wel het goed ip maar zat als nog niet in het netwerk.

De computer verzenden gewoon geen informatie over het netwerk wanneer ze een ipadres moeten aan vragen voor de server die op de andere hub zit, ze krijgen dus ook geen ip-adres

Het netwerk zit als volgt in elkaar:
er zijn 2 hubs/switches die verbonden zijn aan elkaar. Op de ene hub zitten nog 5 andere pc's en op de andere hub nog 2 andere.

wat is er niet goed? iemand enig idee?

Verwijderd

Kunnen de PC's op dezelfde hub elkaar wel zien ?
Geldt dit voor allebei de hubs ?
Wat voor kabel heb je tussen de hubs hangen ?

Gaat er al een lichtje bij je branden ?

Verwijderd

robinm schreef op 21 november 2003 @ 09:16:
Ik wil 2 thuis netwerken aan elkaar vast maken dus doe alle pc's in dezelfde werkgroep. Alleen 2 van de pc's die aan een kabel a 7 - 8 meter. 2 van de pc's krijgen echter geen verbinding. Al geef ik ze gedwongen een ip adres.
Alle pc's behalve de server zijn ingestelt op het automatische verkrijgen van een ip adres via DHCP de server verdeeld deze.

Ik heb echter ook geprobeerd om elke pc een ipadres te geven en bij alle een standaard gate-way ingevuld maar dan had die wel het goed ip maar zat als nog niet in het netwerk.

De computer verzenden gewoon geen informatie over het netwerk wanneer ze een ipadres moeten aan vragen voor de server die op de andere hub zit, ze krijgen dus ook geen ip-adres

Het netwerk zit als volgt in elkaar:
er zijn 2 hubs/switches die verbonden zijn aan elkaar. Op de ene hub zitten nog 5 andere pc's en op de andere hub nog 2 andere.

wat is er niet goed? iemand enig idee?
Heb je per ongeluk een crosskabel tussen die twee hub/switch zitten. Verder ga je wel van de eerste hub/switch naar de volgend hub/switch naar de uplink poort. Okk niet uplink aan uplink of 2 gewone poorten aan elkaar knopen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Die 2 pc's op die ene hub, zijn dat juist de pc's die geen IP-adres krijgen?

• robinm
Er zitten CAT-5 kabels tussen en alle pc's kunnen de pc's op de hub waarop deze is aangesloten zien en alle poorten van de hubs zeggen verbinding te hebben

• robinm
ja, die 2 pc's krijgen geen ip

• robinm
beide hubs hebben de eigenschap elke port kan functioneren als uplink.

is dat een probleem?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 17:55

Youk

Volvo For Life

Dan zit volgens mij toch het probleem in de verbinding tussen de 2 hubs. Je moet 1 van de volgende mogelijkheden gebruiken:

- hub 1 uplink => straight kabel => hub 2 gewone poort
- hub 1 gewone poort => straight kabel => hub 2 uplink
- hub 1 gewone poort => crosslink kabel => hub 2 gewone poort

Wat nooit zal werken:

- hub 1 gewone poort => straight kabel => hub 2 gewone poort
- hub 1 uplink => straight kabel => hub 2 uplink
- hub 1 gewone poort => crosslink kabel => hub 2 uplink
- hub 1 uplink => crosslink kabel => hub 2 gewone poort

Ik heb zelf nog nooit een hub gezien die op alle poorten kon uplinken, enkel nog maar toestellen met 1 poort die je door middel van een knop kon omzetten van gewoon naar uplink of met een appart uplink poortje. Het zou wel kunnen dat ze bestaan. Kun je misschien ook ff de gegevens van de hubs doorgeven?

En kun je in het vervolg misschien Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken, in plaats van 3 keer na elkaar te posten.

[ Voor 15% gewijzigd door Youk op 21-11-2003 14:27 ]

Volvo Classic Club Belgium

Pagina: 1