Toon posts:

Linux Nic installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een linux bak met Fedora erop. We hebben hier 5 netwerkkaarten in zitten + 1 onboard. die onboard moeten we zelf installeren. Kan iemand ons vertellen hoe we dit moeten doen? Ik heb www.google.nl/linux al geprobeerd maar kon er niks over vinden. we hebben de map van de driver in file:/usr/src/3c2000 staan. als we daar de terminal open en ik type daar make load verschijnt er insmod 3c2000.o zo staat het in de handleiding. maar bij netwerk in het menu staat de netwerkkaart er dan niet bij? zijn we wat vergeten te doen? alvast heel erg bedankt!

ps in de search hier kon ik hier ook niks over vinden!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:25
modprobe /usr/src/3c2000 :$

Verwijderd

Topicstarter
modprobe: Can't locate module /usr/src/3c2000

We zitten al in die map van 3c2000

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
modprobe /usr/src/3c2000.o

Maar 'we zitten al in de map van 3c2000' suggereer dat je modprobe /usr/src/3c2000/3c2000.o moet doen (of iets dergelijks)

Hoezo kan je trouwens niets vinden met google? De tweede en derde hit bij zoeken op '3c2000' geven precies wat je zoekt.
offtopic:
ik wist niet eens dat google.com/linux bestond.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
ajvdvegt schreef op 21 november 2003 @ 09:35:
modprobe /usr/src/3c2000.o

Maar 'we zitten al in de map van 3c2000' suggereer dat je modprobe /usr/src/3c2000/3c2000.o moet doen (of iets dergelijks)

Hoezo kan je trouwens niets vinden met google? De tweede en derde hit bij zoeken op '3c2000' geven precies wat je zoekt.
offtopic:
ik wist niet eens dat google.com/linux bestond.
Ik zocht op netwerkkaart installeren 8)7

edit:
Hoor net dat de driver op de cd van het mobo niet goed is. we zoeken dus nu ff een goeie driver :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 09:40 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 09:36:
[...]

Ik zocht op netwerkkaart installeren 8)7
Met zoeken op Engelse termen kom je natuurlijk al een stuk verder... Met 'install linux 3c2000' krijg je betere resultaten, denk je niet? Anders krijg je a) alleen nederlandse resultaten, b) waarschijnlijk een berg windows-resultaten en c) resultaten van alle type netwerkkaarten. Niet de bedoeling lijkt mij. :)

[edit]
Nouja, geen Windows-resultaten bij google.com/linux natuurlijk... :P

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 21-11-2003 09:45 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Eerst en vooral, reboot eens zodat je onboard kaart zeker NIET geinstalleerd is.

Dan doe je
ifconfig | egrep '^et'

Dan krijg je een overzicht van alle a) kaarten met een driver b) die actief zijn.
Onthoud het hoogste getal, in jouw geval denk ik dat dat eth4 zal zijn.

Dan modprobe of insmod je de driver voor je onboard.
Dan doe je
ifconfig eth5 up

Als dat lukt check je met

ifconfig | egrep '^et' of hij er bij staat !

Verder moet je dan alles nog betjes afwerken (module juiste plaats zetten, autmatisch laden, nic settings juist zetten etc, maar dat is net zoals dit hierboven basis).

Verwijderd

Topicstarter
XTerm schreef op 21 november 2003 @ 09:42:
Eerst en vooral, reboot eens zodat je onboard kaart zeker NIET geinstalleerd is.

Dan doe je
ifconfig | egrep '^et'

Dan krijg je een overzicht van alle a) kaarten met een driver b) die actief zijn.
Onthoud het hoogste getal, in jouw geval denk ik dat dat eth4 zal zijn.

Dan modprobe of insmod je de driver voor je onboard.
Dan doe je
ifconfig eth5 up

Als dat lukt check je met

ifconfig | egrep '^et' of hij er bij staat !

Verder moet je dan alles nog betjes afwerken (module juiste plaats zetten, autmatisch laden, nic settings juist zetten etc, maar dat is net zoals dit hierboven basis).
Als we ifconfig | egrep '^et' doen staat eth5 er bij! (de onboard)

Maar waarom staat hij niet bij netwerken? daar zie ik alleen eth0 t/m eth4 en geen eth5

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
[wilde gok]
de kaart is niet geroute?
[/wilde gok]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1