Toon posts:

Wie kent het spel nightmare? (of heet het anders?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger speelde ik bij een vriendje wel eens een spel dat volgens mij Nightmare heette. (Zal zo'n 15 jaar terug zijn)

Het spel was een soort compinatie tussen Zelda en Super Mario Bros. Je zag het van bovenaf en dan moest je op vijanden schieten. Verder stonden er overal vraagtekenblokjes in het veld waarop je kon schieten.

De wapens die je kon krijgen waren oa: pijl, dubbelpijl. zwaard, dubbelzwaard, 3 gele doodskoppen, en "vuurpijl". De eindbaas van het 1e level was een soort konigin op een wolk met daarnaast nog 2 wolkjes.

Dit spel vond ik echt geweldig en zou het graag nog eens spelen. Maar ik kon het nergens op internet vinden.

De computer was volgens mij een commodore 64. Eentje met bandjes. Je moest ook zo'n heel load commando geven op een blauw scherm en het bandje naar het juiste nummertje spoelen. Heel gedoe altijd.

Het kan dus zijn dat dit spel anders heette. Weet iemand het? En op welke emulator sites dit eventueel te vinden is (dat is toch wel legaal, je kan het imemrs nergens meer kopen)

Alvast bedankt.

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Raimond613

Simracer

Ik weet precies wat je bedoelt :)
Het spel heet Knightmare en ik speelde het vroeger altijd op de MSX, maar het kan zijn dat het ook op de C64 is uitgebracht.
Ik heb het spel zelfs hier op mn PC, met een emulator. ik kan je wel wat links geven, maar dat doe ik wel via ICQ omdat er anders waarschijnlijk een slotje op komt...

iracing profile

Verwijderd

Topicstarter
Ok het spel heb ik nu. Mijn eeuwige dank daarvoor ;)

Weet iemand toevallig ook nog cheats voor dit spel?

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:08

JJJ

Is ut te moeilijk :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, is zeker erg moeilijk. Maar ik heb ontdekt dat er een save optie is ingebouwd in de "pc versie".

Dus het lukt me wel.

Iedereen in ieder geval bedankt.