Ik vraag het me nu toch af... Dit is het lijstje van overleden hd's de afgelopen paar jaar bij mij:
-1,6gb quantum fireball
-1,6gb onbekend merk
-2,0gb Quantum Bigfoot
-4.0gb Western Digital
-13,6gb Western Digital
-20,0gb Seagate
-20,0gb Fujitsu
-20,0gb Western Digital
-en nog een hele stapel, ben ze alweer vergeten, het zijn er gewoon teveel...
En nu is zojuist mijn 40,0GB Western Digital backupschijfje overleden
Ik snap er helemaal niets van. De schijven hebben allen in verschillende pc's gezeten, met verschillende voedingen, van AT voedingen tot kwalitatief zeer in orde 300watt Antec's. Voltages fluctueren nagenoeg niet, zijn zeer netjes. Waarom overlijden er bij mij zoveel hd's? Het lijkt wel hoe nieuwer de schijven zijn, hoe sneller ze uitvallen... Heb nog een WD hdtje van 125mb, maandenlang 24/7 gedraait in een 386 routertje
, doet het nog prima...
Een kanttekening, er is hier geen randaarde. Maar ik zie niet hoe dat HD's kan vermoorden, en niet andere gevoelige hardware zoals mobo's. Die blijven allemaal netjes heel. En heb je randaarde niet alleen nodig om lekstroom af te voeren? Die heb je toch normaal helemaal niet?
Nouja, maar weer RMA aanvragen... Ben benieuwd of jullie een reden kunnen verzinnen. Ik word best moe van al die reinstalls en verloren data...
-1,6gb quantum fireball
-1,6gb onbekend merk
-2,0gb Quantum Bigfoot
-4.0gb Western Digital
-13,6gb Western Digital
-20,0gb Seagate
-20,0gb Fujitsu
-20,0gb Western Digital
-en nog een hele stapel, ben ze alweer vergeten, het zijn er gewoon teveel...
En nu is zojuist mijn 40,0GB Western Digital backupschijfje overleden
Een kanttekening, er is hier geen randaarde. Maar ik zie niet hoe dat HD's kan vermoorden, en niet andere gevoelige hardware zoals mobo's. Die blijven allemaal netjes heel. En heb je randaarde niet alleen nodig om lekstroom af te voeren? Die heb je toch normaal helemaal niet?
Nouja, maar weer RMA aanvragen... Ben benieuwd of jullie een reden kunnen verzinnen. Ik word best moe van al die reinstalls en verloren data...
Hier stond een dode link.