[XP] Ghost terugzetten is fataal

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Ik heb hier een NEC Powermate, en nog eenzelfde machine, helemaal dezelfde specs. Nu is het zo dat ik op NEC1 een image heb gemaakt, deze op de 2e partitie gezet, en op de andere NEC eenzelfde partitie, waarna ik daar de image file op heb gezet dmv een utp kabel.

(voor de duidelijkheid, 2x PRECIES dezelfde machine dus)

Daarna heb ik de bootfloppy gebruikt die gemaakt moest worden, en kan je image=>partition doen. Oke, dat doet hij dan ook keurig (1000 mb/min :?)
als hij voor de eerste keer gaat opstarten dan komt hij met de foutmelding dat hij "Hal.dll" mist. hierdoor kan er niet verder geboot worden en is de machine zo goed als onbruikbaar. Ik heb het daarna nog een keer geprobeert, dus eerst een nieuwe image gemaakt, daarna via netwerk doorgegeven, en toen de image terug gezet, maar dat mocht allemaal niet baten.

dus kortom; hoe image in een XP machine naar eenzelfde andere machine?

• Fire69
  • Laatst online: 23:02
Wat gebruik je om de image te maken?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ghost zoals je in de topic titel ziet. Als je Hardware Abstraction Layer ('t is nog
vroeg) niet werkt zijn de machine's toch verschillend... Misschien kan je met
sysprep iets uithalen voordat je ghost.

[ Voor 94% gewijzigd door avon op 21-11-2003 08:51 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Fire69
D'oh! |:(

Staat er op nec2 nog andere data? Anders kan je image => disk eens proberen, misschien zijn je partities niet 100% identiek?

[edit]
Hardware Accessory List? 't is toch Hardware Abstraction Layer? :?

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 21-11-2003 08:47 ]

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 08:23

Devion

Space for rent ;-)

Hardware Accescory List ? lol.. Hardware Abstraction Layer is idd de juiste afkorting :)

XP, Net zoals Win2K en NT zijn soms een pain in the ass om te ghosten. Check bios, check Ghost image (corrupt?) anders even een XP repair cd in die bak gooien en de files laten repairen. Waarschijnlijk zal ie het dan wel doen.

Verwijderd

Welke versie van ghost gebruikje ?
ntfs2 wordt vanaf ver 2003 pas goed ondersteund.

• Fire69
Of versie 7.5 voor de corporate versie. :)

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 08:58:
Welke versie van ghost gebruikje ?
ntfs2 wordt vanaf ver 2003 pas goed ondersteund.
ja ik gebruik Norton Ghost 2003. De ghostfile is denk ik niet corrupt, omdat ik de file al 2x aangemaakt heb, en beide keren is het mislukt deze terug te zetten. Het zou dus een probleem kunnen zijn dat de partities misschien 2mb verschillen?

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Fire69 schreef op 21 november 2003 @ 08:46:

Staat er op nec2 nog andere data? Anders kan je image => disk eens proberen, misschien zijn je partities niet 100% identiek?
:?
een image kan je toch niet terug zetten op dezelfde partitie als de image staat (of image to disk => kan je niet terugzetten als de image op dezelfde schijf staat?)

• Fire69
Kan je niet rechtstreeks via het netwerk overzetten? Weet niet of dat in 2003 gaat, in v7.5 wel iig. Dan moet je geen partities hebben. nec2 helemaal leegmaken en dan partition => disk doen.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Fire69 schreef op 21 november 2003 @ 09:09:
Kan je niet rechtstreeks via het netwerk overzetten? Weet niet of dat in 2003 gaat, in v7.5 wel iig. Dan moet je geen partities hebben. nec2 helemaal leegmaken en dan partition => disk doen.
ik weet niet hoe dat werkt om via het netwerk een image terug te zetten.

wat ik nu ga doen is dus NEC2 partitie vrij maken en dan moet je me iets verder helpen omdat ik via het netwerk nog niet zo wijs ben dat ik kan imagen.

Verwijderd

Ik zou gewoon alle partities verwijderen.
In norton kan je aangeven hoe je de indeling wilt, of dat hij de ruimte automatisch aanpast.
Ook al zouden de 2 computer enorm met elkaar schelen dan zou het nog lukken. XP herkent automatisch andere hardware dus dit is ook geen probleem.
ALs het niet lukt met norton probeer imagecast. Daar werk ik altijd mee op mijn werk

• Fire69
Net even bij Symantec gekeken, de 2003 doet het ook over het netwerk.
Ik veronderstel dat je die Ghost vanuit dos start op NEC2? Dan ga je wel tcp/ip moeten op gang krijgen natuurlijk. :)

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
een netwerk opstart diskette doet het niet, alweer meerdere malen gemaakt, maar hij blijft op het woordje *loading* hangen, waarbij hij constant op de diskette leest.

• Fire69
Dat hebben wij hier op't werk ook soms, dan helpt een bios-update meestal (raar maar waar)

is dat een diskette die door ghost zelf gemaakt wordt?

• ElCondor
  • Laatst online: 16-05 12:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Klonen deden wij op het werk meestal door een goed systeem te maken, vervolgens een Sysprep te draaien en daar een image van trekken. Vervolgesn blaas je het image naar een nieuwe machine en hij start dan op met sysprep. Vervolgesn kun je de pc in een domein hangen als je dat wilt.
Ik vond het een mooi systeem en je bent er zeker van dat de HAL netjes wordt aangemaakt en de SID goed staat, anders kon je wel eens problemen krijgen met het draaien van twee identieke versies van XP op je netwerk.

Succes ermee.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
ElCondor schreef op 21 november 2003 @ 12:16:
Klonen deden wij op het werk meestal door een goed systeem te maken, vervolgens een Sysprep te draaien en daar een image van trekken. Vervolgesn blaas je het image naar een nieuwe machine en hij start dan op met sysprep. Vervolgesn kun je de pc in een domein hangen als je dat wilt.
Ik vond het een mooi systeem en je bent er zeker van dat de HAL netjes wordt aangemaakt en de SID goed staat, anders kon je wel eens problemen krijgen met het draaien van twee identieke versies van XP op je netwerk.

Succes ermee.
wat is sysprep voor iets?

Verwijderd

Uhm, klinkt misschien raar..

Maar eeh.. heb je gekeken of die andere pc misschien Bad clusters heeft ofzo??
Dan gaan we maar eens ff richting de HW kijken ;)

Verwijderd

Controleer even of je virus check in de bios uitstaat (als die daar al voorkomt).
Deze zorgt vaak voor problemen.

Een ander probleem kan zijn dat je bv partitie1 van pc1 naar partitie2 van pc2 wilt zetten.
Dan wil xp niet meer booten en komt ie ook met dit soort foutmeldingen. Het is mischien handig om de boot.ini te wijzigen op pc1 en er extra opties bij te zetten met andere partitie nummertjes. Dan is het vaak alleen maar een kwestie van proberen welke optie de juiste is op pc2. Let wel, geen enkele windows kan booten als ie niet binnen de eerste 7 a 8 GB van de eerste disk valt. Daar is windows heel kieskeurig in.

• ElCondor
  • Laatst online: 16-05 12:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Is het inmiddels nu gelukt?

Sysprep is een utility dat verschillende dingen kan om van een image een werkende pc te maken. Je krijgt op een netwerk in een domein problemen op het moment dat je meerdere pc's met hetzelfde SID gebruikt. Waarschijnlijk loop je tegen authentificatie problemen aan, maar ik ben geen MSCE, dus ik weet niet zeker wat het zou kunnen zijn.
Verder geeft Windows iedere hardware item een igen id en die kan niet hergebruikt worden. Daarom moet meestal bij het klonen een nieuwe HAL aangemaakt worden. Dit wordt oa ook gedaan door sysprep.
De werking is ongeveer zo: Je maakt een werkende pc en je installeerd sysprep hierop (Je copyed een folder met deze util naar de C:\.
Vervolgens start je sysprep op: de pc zal het een en ander uitvoeren en vervolgens vragen om een reboot. LET OP: de pc niet rebooten en op laten starten, maar rebooten met een ghost CD erin. De HAL is nl net verwijderd en als je de pc laat opstarten, dan wordtie juist weer aangemaakt.
Na het opstarten met ghost maak je er een image van dat je naar een nieuwe pc kunt blazen.
Iedere pc die met dit image uitgerust is start vervolgens op met het aanmaken van een nieuwe HAL en een nieuwe SID wordt weggeschreven in het register. Je krijgt de mogelijkheid om de pc direct in een domein te hangen en dit kan geautomatiseerd worden dmv een scriptbestand. Userinput is dan niet meer nodig.

Ik vermoed dat je meer informatie vind op MS.com

Succes ermee

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Zou het te maken kunnen hebben met de Windows XP product-activatie? Ik meende dat er dan een checksum van de hardware gemaakt werd die wellicht niet meer geldig is op je tweede computer (die een andere checksum zou opleveren). De HAL is namelijk een van de meest essentiële Windows componenten, als die onbruikbaar gemaakt word is Windows inderdaad ook niet bruikbaar.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:36:
Zou het te maken kunnen hebben met de Windows XP product-activatie? Ik meende dat er dan een checksum van de hardware gemaakt werd die wellicht niet meer geldig is op je tweede computer (die een andere checksum zou opleveren). De HAL is namelijk een van de meest essentiële Windows componenten, als die onbruikbaar gemaakt word is Windows inderdaad ook niet bruikbaar.
mm geloof het niet weet eigelijk wel zeker van niet.
heb zo vaak een HD geswitched met OS. en al

ghost kan je beter op de share van de server zetten... dan start hij sneller op

[ Voor 7% gewijzigd door Duinkonijn op 01-12-2003 19:24 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1