Toon posts:

agpslot pinnetjes wel of niet verbogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg een puter ter reparatie aangeboden.

zijn verhaal was: "ik moest de stroom op de puter aan laten staan anders kon ik niet meer opstarten en was alles weg, de data op de harde schijf, bios lijkt alles vergeten te zijn, windows alweer overnieuw geinstalleerd dan doet ie het weer goed. maar de stroom mag onder geen enkele voorwaarde van de puter afgaan of ik moet weer windows installeren. Nu is de klacht zo verergerd dat ik GEEN beeld meer krijg......"

ik heb zelf ff 1 en ander getest. de fans gaan draaien als ik de power knop indruk en OP de hdd zelf is een lampje aangegaan maar verder gebeurd er niets... ff ter test de 1 stuks sdram verplaatst naar de andere 3 banken. en toen andere reepjes geheugen van mijzelf erin gedaan. NIETS. toen heb ik een andere agpkaart erin gedaan. NIETS. toen een andere pcikaart. OOK NIETS. ik voel aan me pcikaartje. de geheugen van de videokaart was heet ook al had ik echt geen beeld.(=slaapmodus) andere pci kaartje erin, ook de geheugen daarvan werd heet :?

toen ben ik met zaklamp gaan kijken in de kast en het viel me op dat de agpslot 5 pinnen heeft die van de ene kant naar de andere kant oversteken. ik heb in de search gekeken naar verbogen pinnetjes en kwam alleen op topics met verbogen pinnetjes van bijv cpu/ide aansluiting die je "eenvoudig" weer recht maakt. (misschien is de mobo dood maar waarom gaan fans wel aan als ik power indruk? misschien doordat agp intern sluiting maakt gaat zelfs een pcikaartje niet werken)

voordat ik een poging ga wagen ze recht te buigen of weg te buigen en dan over te stappen naar pcikaartje (die hopenlijk DAN wel werkt, dus tegen klant zeggen agp is gesneuveld) wil ik even weten of ze eigenlijk zo horen want ze zien er netjes uit en de maat tussen de 5 verbogen pinnen is gelijk (toeval of hoort het toch zo?)

ik heb hier nog 2 bordjes liggen en geen van de 2 heeft een 5 "overstekende" pinnetjes zeg maar. maar ik heb op GoT geleerd dat ik echt niet alles gezien/gehoord/geleerd hebt. dus ik wacht nog ff met ombuigen. ik wil de foto hier posten maar geen idee hoe te doen? ik weet wel dat je een foto van een artikel op het web weergeeft door de volgende commando [img]url van afbeelding[/img]
maar ik heb ze niet online en hoe load ik de foto hierheen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 05:25 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

probeer een foto te uploaden bij www.theforumisdown.com al ben je dan wel gelimiteerd aan een bepaald formaat, daarna gewoon met ubb tags
code:
1
[img]http://linknaarplaatje.com[/img]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
weggeedit....

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 12:59 ]

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

anders probeer even op: http://www.weirdinside.nl/upload

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Topicstarter
wegge edit.......

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 13:00 ]

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

die pinnetjes linksboven in het slot?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan ze met een heel puntige priem proberen terug te duwen in hun 'plekje' van het AGP slot.
Ik denk dat je dit beter kan doen voordat je hem weer aanzet omdat mogelijk de schuine pinnetjes tegen andere pinnetjes aanzitten. Dit geeft mogelijk kortsluiting of vreemde signalen op de AGP bus (waarook de PCI bus aan hangt).

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat het er zo uit ziet. Alles moet er hetzelfde uitzien, netjes in een gelijkmatige rij.

Ik ben benieuwd hoe zit dit voor elkaar gekregen hebben. :)

[ Voor 16% gewijzigd door -=bas=- op 21-11-2003 12:09 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
nu met daglicht zie ik dat het geen koperen maar gwoon plastic ribbels zijn 8)7

[shamemodus] :X [/shamemodus]

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:46

Bl0cKeR

titel

Misschien heb je het al geprobeerd, maar vervang het batterijtje op het moederbord eens.. type CR2032 meestal

sigh

Verwijderd

Topicstarter
redeamed schreef op 21 november 2003 @ 12:17:
Misschien heb je het al geprobeerd, maar vervang het batterijtje op het moederbord eens.. type CR2032 meestal
battery zojuist vervangen
maar ECHT geen beeld, de fans gaan draaien na sluiting tussen de 2 pinnen gemaakt te hebben met schroevendraaier maar verder gebeurd er niets.

het is nu mobo + voeding + diverse videokaarten zowel pci als agp + geheugen 1 reepje in diverse banken geprobeerd + monitor 2 verschillende geprobeerd + battery vervangen (geheugen en cpu in andere puter getest = perfekt)

toch heb ik GEEN beeld 8)7

edit: het maakt trouwens niet uit welk videokaart ik gebruik: het beeld blijft in slaapmodus en er wordt elke keer weer een deel van de videokaart WARM.....

ik ga ff bij hangen en opstarten gluren brb

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 12:31 ]

Verwijderd

Kijk eens op de achterkant van je moederbord.
Zit er niet toevallig een busje verkeerd?

Wat ik echt vreemd vindt aan dit verhaal is dat je zegt Windows geïnstalleerd te hebben (wat ook gewoon werkt) en dat na een reboot de schijf weer leeg is.
Dat klopt niet volgens mij, het kan zijn dat je bios de configuratie niet opslaat omdat het batterijtje leeg is ofzo, maar een echt lege schijf na een herstart :?

[edit]
Zijn er geen pinnetjes verbogen in je vga kabel ? en weet je zeker dat je AGP/PCI wel recht in het slot zit ? (een scheve kast kan nl ook voor problemen zorgen)
[edit]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat vind ik ook een raar verhaal, ik heb ook ff me wenkbrauwen opgetrokken. wilde ook eerst roepen aha batterytje maar zo een vaag verhaal, maar ja ik kijk er nu naar en eerst maar beeld krijgen.....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 12:35 ]

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
"ik moest de stroom op de puter aan laten staan anders kon ik niet meer opstarten en was alles weg, de data op de harde schijf, bios lijkt alles vergeten te zijn, windows alweer overnieuw geinstalleerd dan doet ie het weer goed. maar de stroom mag onder geen enkele voorwaarde van de puter afgaan of ik moet weer windows installeren. Nu is de klacht zo verergerd dat ik GEEN beeld meer krijg......"

:? Euh...sure...pc uit = hdd leeg. Installeer ie windows in zijn ram? Ik vind hem echt een held _/-\o_ . Dit bewijst maar weer dat echt nix foolproof is :P hoe krijg je het voor elkaar.

En probeer is een andere monitor :*)

edit: of zou ie windows op de virtuele partitie van de opstartdiskette hebben gezet? Hahaha nee ik denk te moeilijk :P. En btw. Onder installatie van windows moet je al rebooten, mischien zat toen de opstartdiskette er nog in en kwam ie weer in dos :P met een lege c schijf of whatever... Ik weet het echt niet hoor maar dit verhaal klopt gewoon niet. Hoe oud was dat jochie met die puter? 6?

offtopic:
Mr dude heeft nu een p4p800? p4 met 800 mhz fsb ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door Omebas op 21-11-2003 12:39 ]

Verwijderd

Ik kan mij 1 soortgelijk probleem herinneren, althans de symptomen komen aardig overeen.
Het ging om een Compaq PC (5720 geloof ik) en het probleem zat 'm toen in de kabel van de voeding.

Trek die kabel eens los en draai die een slagje, druk vervolgens weer vast op je mobo.

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik zou - bij vaststelling dat agp-slot kortsluiting maakt - niéts gaan rechtbuigen: tenzij de klant daar toestemming voor geeft, en verklaart waardoor dat is gekomen (zeker een garantiegeval ?).
Ik zou wel de harddisk aan een ander moederbord hangen, dan weet je zeker dat er geen data verdwenen is (en kun je hem aantonen dat zijn verhaal "stroom mag niet van PC"niet klopt. Had hij bij het inleveren een heel lang netsnoer aan de PC ? :) )

[ Voor 67% gewijzigd door Brothar op 21-11-2003 12:56 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Omebas schreef op 21 november 2003 @ 12:35:
:? Euh...sure...pc uit = hdd leeg. Installeer ie windows in zijn ram? Ik vind hem echt een held _/-\o_ . Dit bewijst maar weer dat echt nix foolproof is :P hoe krijg je het voor elkaar.

En probeer is een andere monitor :*)

Hoe oud was dat jochie met die puter? 6?

offtopic:
Mr dude heeft nu een p4p800? p4 met 800 mhz fsb ofzo?
ja ja ja ik dagt precies hetzelfde en kon me lachen ff niet inhouden....

andere monitor is al geprobeerd
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:26: + monitor 2 verschillende geprobeerd +
dat jochie was een volwassen vent van 32

offtopic:
dat is een moederbordje van asus, er is een discussie geweest over me oude bordje p4pe met cpu 2800 mhz en 800 fsb. het bordje p4p800 werd me sterk aangeraden door GoTters om de problemen die ik toen had met p4pe te oplossen en zo laat ik zien dat ik het gekocht hebt..... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:44:
Trek die kabel eens los en draai die een slagje, druk vervolgens weer vast op je mobo.
tis MIJN eigen voedingkabel dus daar ligt het niet aan, bij de andere mobo doet die kabel voeding videokaart geheugen het goed.....
Brothar schreef op 21 november 2003 @ 12:46:
niéts gaan rechtbuigen enz enz...... harddisk aan andere systeem hangen enz enz......
er is niets verbogen, met zaklamp gisteravond LEEK het omgebogen pinnetjes maar nu in het daglicht wilde ik nog 1 goeie foto maken maar zie ik ineens dat het plastic ribbels zijn....

harddisk boeit me nog niet... eerst beeld. dan is het vage probleem van lege harddisk waarschijnlijk al verdwenen of los ik dan op .....

ow jongens andere voeding al geprobeerd....

het is ook niet de reset CMOS want als ik de jumper overzet dan doet ie helemaal niets ook al sluit ik de pinnetjes kort (dus teruggezet uiteraard)...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 12:57 ]

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

On-board VGA-kaart ? Is die uitgezet ?

En met een ander identiek moederbord (geheugen, vga overgezet) is er geen probleem ?
Dan moet de fout zitten in of de cpu of het moederbord (daar zou ik ten minste zoeken: overclocked ?)

[ Voor 72% gewijzigd door Brothar op 21-11-2003 13:03 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 21 november 2003 @ 12:56:
On-board VGA-kaart ? Is die uitgezet ?
zit er niet op

Verwijderd

Topicstarter
de topic titel klopt allang niet meer. ik wil niet lukraak een nieuwe topic openen.....

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 13:01 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, topic gesloten op verzoek ..

Om een slotje vragen is tot daar aan toe, anders kan je het topic ook lekker laten wegzakken en een nieuw topic openen. Elk op zichzelf staand probleem mag heus wel in een apart topic gezet worden, behalve als de problemen relaties met elkaar hebben.

Maar reacties weg-editen is echt niet netjes van jou :/ Niet meer doen dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.