Toon posts:

IBM of Maxtor?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe HD kopen, nu twijfel ik tussen een 27 GB IBM of een 27 GB Maxtor (beide 7200RPM, 2 MB cache, Uata66).
Welke is beter, sneller of betrouwbaarder?
Ook heb ik gehoord dat Maxtors flippen bij een hogere busspeed?

Alvast bedankt, Alexander

(ps. Die 40 GB 7200RPM HD van Maxtor, wanneer wordt die leverbaar?)

Verwijderd

>Welke is beter, sneller of betrouwbaarder?
Beter is aan je eigen ondervindinge maar IBM schijnt iets sneller te zijn. Heb zelf 7200 Rpm Maxtor en is heel fijn schijfje!

Ook heb ik gehoord dat Maxtors flippen bij een hogere busspeed?
Nog geen last van ondervonden... maar mijn busspeed is ook niet verdubbeld ofzo... 14Mhz erbij is niet zo veel.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Ik heb de indruk dat IBM iets beter is. Dat komt met name omdat Maxtor (in ieder geval vroeger) problemen had met hogere bussnelheden. Verder heb ik het idee dat IBM iets sneller is, maar dat is moeilijk te bewijzen.
Zo te zien (in de duitse c't) zijn 7200 Maxtors stiller dan die van IBM.
Ik zou gewoon de goedkoopste nemen. Veel verschil is er toch niet.

Verwijderd

Maxtor is iets betrouwbaarder, veel branders hebben problemen met IBM (mischien niet met alle types)...verder is ibm iets sneller.

Ik zou voor Maxtor gaan.

greets!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, de maxtors 'are said'dat ze problemen hebben met hogere bus-snelheid. Ik zit met m'n celeron op 75 (dus 9 mhz hoger) en heb geen problemen. Natuurlijk is dit niet een graadmeter om te zien of mijn maxtor er tegen hoge bus-snelheden kan. ('k heb de 13 gig 7200 rpm)
Ik geloof dat maxtor ietsje betrouwbaarder is, heb dacht ik wel eens gehoord dat ze wat sneller zijn dan ibm..verbaas me een beetje over de eerdere posts (maar ik kan he tnatuurlijk mis hebben).
Mijn maxtor was trouwens wel na een maandje of 3 kaduuk, kreeg wel meteen een nieuwe. Maargoed, dat kan denk ik wel met elke schijf gebeuren.
Als je niet gaat overklokken dan kan je volgens mij beter voor de maxtor gaan, anders denk ik beter voor de IBM.

wanneer de maxtor 40 gig uitkomt weet ik niet, misschien ff op hun site kijken??

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

aanvulling:
ik ben dus wel aan he toverklokken met m'n celeron500, draait momenteel zeer stabiel op 562 (met maxtor schijf dus).
op een FSB van 83 krijg ik hem niet, maar dat komt denk ik doordat de processor dat niet trekt (boot van geen kant).
Komt, weet ik bijna zeker, niet door de harde schijf, maar misschien is het toch wel zo, ik weet het niet.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

zie thread verder op...
ik blijf het niet ok vinden dat zo'n ding van die rare tikken geeft...
krijg je niet echt vertrouwen door ;-)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik kwam net wat aardigs tegen, 20,5 GB IBM DPTA 7200 RPM, Uata66, 2 MB cache voor 450 piek.
Is deze even snel/sneller als de 27 GB? Want dan zit ik erover te denken er daar 2 van in te zetten.

• Daneel
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb nu de 11,5 Gb versie al ruim een jaar (of langer) en ik heb er ondanks overklokken geen last mee gehad. Ook branden van Back-ups gaat vlekkeloos. Niets ten nadele van IBM (gewoon geen ervaring mee op het gebied van schijven) maar ook alleen maar goeie ervaringen met Maxtor.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07

bloody

0.000 KB!!

16,8 GB ibm voor 400 piek!!! welliswaar niet de snelste (udma/33,5400), maar toch onwijs veel opslagruimte!!

nope

• jpm.lensen
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik heb ibm 18 gieg voor 499,- piekjes erin gehangen, bevalt best tot nu toe.
wat het probleem bij Maxtor en overklokken betreft, het kan wel, maar dan moet je dma vinkje weghalen, draait dan mode 4 iets trager maar voor de rest...............

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

40 Gb maxtor ligt bij Mycom!

www.mycom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Xmike, waar staat die 40 Gig Maxtor dan op de site, ik kan hem niet vinden?

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Maxtor is sneller dan IBM.
De betrouwbaarheid, daar zou ik niet over in zitten. Ik vind de Maxtor schijven er een beetje gammel uitzien.. maar werken verder wel goed. Zelf ga ik voor de Seagate barracuda 20GB.
Ik heb zo het idee dat Maxtor er ALLES aan doet om die HD's zo goedkoop mogelijk te maken. Het metaal dat ze gebruiken ziet er erg goedkoop uit.
www.storagereview.com
daar staat het hele verhaal.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
maxtor gehad op 75 83 103 112 117 124 en 129 fsb gehad geen enkel probleem, aleen bij 83 mhz op pio4 moeten zetten.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• RemCOW
  • Laatst online: 30-08 21:00
Tjsah, ik heb een Maxtor en een IBM in mijn kast zitten.

Maxtor Diamondmax 2500+ 7,5GB en IBM Deskstar 34GXP 27GB (die jij bedoelt).. Die IBM is echt rete snel, vet snelle seek time en is erg stil.

De Maxtor (2 'generaties' voor die jij bedoelt) is niet blij met een hogere FSB (dan moet ik em op Pio 4 zetten), is redelijk snel (was de snelste IDE hd toen ik hem kocht) maar maakt een klere herrie in idle .. (echt zo'n irritant hoog hard gezoem) .. Maar ik heb dus geen ervaring met de nieuwere schijven van Maxtor. Maar ik hoop dat die een stuk stiller zijn dan deze die ik heb.
Pagina: 1