Dvd speler op tv zonder scart of svideo aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 09:38
Ik heb een vraagje m'n vriendin heeft een dvd speler gekregen voor op d'r kamer.
Nou weet ik zelf al dat je die verbindt met scart of svideo of met 3 tulpjes, maar laat het nou zo zijn dat haar tv alleen een kabelingang heeft ( tv uit het jaar nul ) kan die speler er op de 1 of andere manier toch op aangesloten worden????
Ik dacht zelf mischien scart van dvd naar video en dan met kabel naar tv. ( jeweetwel net als kabel in video en dan kabel naar tv )

Als iemand iets weet zou dat echt super zijn.......ze wil namelijk heel erg graag dat ding gebruiken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doorlussen naar de video kan problemen geven met macrovision waardoor je of zwartwit beeld of trillerig beeld krijgt.

Je kunt het gewoon proberen, maar mocht het niet lukken zou je vriendin het beste een nieuwe TV kunnen vragen aan de sint.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Wat je daarvoor nodig hebt is een svideo/tulp/scart naar RF modulator:
http://www.svideo.com/rfmodulator.html

Het slechte nieuws, ze leveren niet in Nederland maar met een wat zoekwerk is er vast wel een leverancier te vinden.
Nog een optie is om even een paar electronica zaken* te bellen of ze die dingen leveren.

* Het type zaak dat losse ledjes en dergelijke verkoopt, bij de Dixons zal je ze in ieder geval niet vinden :P

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
Hm, heb je al geprobeerd om het signaal via je video te laten lopen?
Als het werkt lijkt me dat de goedkoopste oplossing...

Ik moest ooit eens een videorecorder zonder Coax aansluiten op een TV zonder scart. Ik ben toen naar de plaatselijke witgoed-dealer gegaan, en daar hadden ze wel een gevalletje, om van Scart, Coax te maken. Ik heb het toen niet gekocht omdat het DUUR was, maar ja, een nieuwe TV of andere DVD lijkt me ook nie gratis.

Succes!

BJup

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25

EgoPro

Time is an illusion.

Ja ook in een hoop reguliere winkels is die te krijgen, Sony verkoopt ze voor zijn Playstation, alleen als je vraagt om een RF-modulator bij de megapool o.i.d. levert dat vaak een paar schuine blikken op,

Ikzelf heb er ook 1 gekocht bij de lokale witgoedboer

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
d-Frag schreef op 20 november 2003 @ 23:37:
Wat je daarvoor nodig hebt is een svideo/tulp/scart naar RF modulator:
http://www.svideo.com/rfmodulator.html

Het slechte nieuws, ze leveren niet in Nederland maar met een wat zoekwerk is er vast wel een leverancier te vinden.
Nog een optie is om even een paar electronica zaken* te bellen of ze die dingen leveren.

* Het type zaak dat losse ledjes en dergelijke verkoopt, bij de Dixons zal je ze in ieder geval niet vinden :P
Ik zal morgen ff kijken of de winkel, waar ik het mijn vorige reply over had, deze dingen nog heeft en mij de leverancier kan geven...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
volgens mij kun je echt zonder problemen het aansluiten via de video. Het verhaal over (eventuele) macrovision staat hier los van. Dat zou alleen een beperking zijn als je het signaal op gaat nemen op een band ofzo, daar is die 'beveiliging' ook voor nml.

in een video zit ook een RF modulator dus dat werkt gewoon. daarbij kun je dan ook de video als tuner gebruiken, als ik het zo hoor is het nog al een oude tv? of een hele simpele, kan ook. overigen, baat het niet dan schaadt het niet. vergeet niet dat je de video wel even op de scart-ingang moet zetten... (meestal E1 oid)

Verwijderd

BJup schreef op 20 november 2003 @ 23:39:
Ik moest ooit eens een videorecorder zonder Coax aansluiten op een TV zonder scart. Ik ben toen naar de plaatselijke witgoed-dealer gegaan, en daar hadden ze wel een gevalletje, om van Scart, Coax te maken. Ik heb het toen niet gekocht omdat het DUUR was, maar ja, een nieuwe TV of andere DVD lijkt me ook nie gratis.
Scart <-> Coax (of het nog oudere DIN plug "AV" geval) is simpel een kwestie van de goede pinnetjes verbinden (composite video en audio).

Zijn ook handige plugjes voor te vinden, voor een paar euro (heb 5 gulden betaald voor zo'n ding, niet de moeite om te solderen) die dat voor je doen.

Om terug te komen op 't eigenlijke bericht,

PC -> Video -> TV werkt prima (oude video van opa ofzo?).

Als je het juiste pinnetje van de SCART aan een +12V van je PC hangt, kiest je video ook nog automatisch de externe ingang zodra je de PC aanzet.

Had ook ergens nog een beschijving gezien hoe je een VGA kaart (zonder TV out) aan je SCART kunt hangen via de RGB en sync inputs.

Verwijderd

Via een video werkt normaal gesproken goed, alleen niet altijd voor officiele films. Die hebben nl. standaard een trucje ingebouwd waardoor de tracking/kleuren van je DVD'tje niet helemaal goed gaan (je krijgt dan een beeld die constant van sterkte verandert). Dit is gedaan om copieren te voorkomen.

Sommige video's gaan wel goed om met dit macrovision als je je video alleen maar als doorgeefluik gebruikt, maar veel ook niet. Ik weet iig dat degenen die ik thuis heb staan alledrie een flikkerend beeld geven. Denk dat je dus toch beter voor het verloopplugje kan gaan, tenzij je nooit officiele films kijkt ;)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Via de video geeft idd problemen met macrovision. Spreek uit ervaring :-)
Ik heb zelf een zo'n draadloos TV setje gebruikt (van één of ander ALDI merk) Daar geef je het videosignaal draadloos mee door en bij mij had de ontvanger dus een ingebouwde RF modulator. Is een redelijk goedkope oplossing. En werkt ok.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Archie_T schreef op 21 november 2003 @ 11:45:
Via de video geeft idd problemen met macrovision. Spreek uit ervaring :-)
Dan zou ik t als ik de TS was toch maar gewoon proberen, want ik kan alle DVD's gewoon op mn tv zien, zonder dat ik er last van heb dat dat via mn Video-recorder loopt!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Rum schreef op 21 november 2003 @ 12:34:
[...]
Dan zou ik t als ik de TS was toch maar gewoon proberen, want ik kan alle DVD's gewoon op mn tv zien, zonder dat ik er last van heb dat dat via mn Video-recorder loopt!
Waarschijnlijk 2 scart aansluitingen? Dan gaat het volgens mij namelijk wel goed, maar met één scart heb ik wel het probleem.

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:06 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 09:38
Hey bedankt voor alle reacties mensen ik denk dat ik vanaf hier nu wel ga redden.
Ik ga het eerst op de goedkope manier proberen en als dat niet werkt doe ik het op de dure.....of ze gaat maar sparen voor een nieuwe tv ;)
Pagina: 1