Toon posts:

grafieken exporteren van excel naar pwp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil grafieken die gemaakt zijn in excel importeren in powerpoint. Dat kan je heel simpel doen door in pwp te klikken op invoegen, object in tevoegen, vervolgens aan te geven dat gegevens gekoppeld moeten worden en klaar.
Nu loop ik alleen telkens tegen het volgende probleem aan. Als er gegevens gewijzigd worden in excell, moeten deze gegevens ook gewijzigd worden in de grafieken in pwp.
Als je dan vervolgens pwp weer opstart gaat hij eerst alle koppelingen controleren, maar vervolgens geeft hij de fout melding brongegevens onjuist. Deze brongevens kan hij niet opnieuw vinden ondanks dat je ze aanwijst. (brongegevens zijn ook nooit gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen)

Dit probleem komt alleen voor in Office XP, office 2000 had hier geen last van.
Nu heb ik al verscheidene dingen geprobeerd. Handmatig bijwerken. een heel klein grafiekje, met weinig gegegevens invoegen ( misschien een geheugen probleem ), maar niets helpt.
Wie kan mij helpen, alvast bedankt voor de moeite.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Een pwp maak je alleen om iets te presenteren neem ik aan, dit is een omslachtige oplossing maar toch: Kan je niet gewoon voordat je de presentatie maakt de final versie erin zetten, desnoods als jpg (screenshot).

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
nee in dit geval gebruik ik powerpoint om een goed overzicht van alle grafieken te krijgen. Er zijn in totaal 34 bladen die constant bijgewerkt moeten worden en deze wil ik als presentatie kunnen zien.
Jouw oplossing is ook wel mogelijk, alleen dan moet ik alle grafieken aan het eind van het jaar invoegen, terwijl ik gedurende het jaar gegevens in de grafieken plaats.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

ok op die manier, helaas ik heb hier dan geen ervaring mee, ik zou binnenkort is gaan kijken hoe dit kan.

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
dat zou heel mooi zijn, hoop dat het lukt of dat iemand anders nog een oplossing ziet :'(

Verwijderd

Topicstarter
heb nu office 03 geinstaleerd maar geeft ook hier nog steeds dezelfde foutmelding. Ook op de site van office wordt er door gebruikers overgesproken, maar niemand weet een oplossing, Dacht ff een oplossing gevonden te hebben door een download van office 03 maar ook hier geldt helaas..............Mijn hoop blijft gevestigd op de forummers
Pagina: 1