[Compaq Proliant 6500] voeding werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Hoi,

Ik heb enige tijd geleden een compaq proliant 6500 aangeschaft welke een redundante voedingopstelling heeft.
In deze server passen dus 2 voedingen van elk 750Watt.
De ene voeding werkt prima en daar kan de server ook perfect op draaien echter de 2e voeding die als je daar de stroom op zet en hij zn zelftest doorloopt springt het statusledje op oranje ipv groen (2 kleurenled) als deze voeding er dus alleen in zit dan wil de server ook niet aan.
Dit is dus niet een direct probleem maar ik zou toch graag die voeding werkend zien gezien het feit deze nieuw $200,- kosten.

Nu is mijn vraag weet iemand wat ik er aan kan doen en / of wat het kan betekenen dat dat oranje ledje brand (behalve dan dat ie het niet doet :) ).

Ik heb die voeding hier uitelkaargeschroefd op tafel liggen en wat ik op de sticker aan typenr's / serienummers zie is het volgende:

Compaq Series PS4060
Part No.: 169282-002
Replace with COMPAQ
Spare No.: 169286-002

Ik heb hier ook al op gezocht echter weinig resultaat ik heb een pdf van een whitepaper van de proliant 6500 gevonden echter buiten hele basic-probleempjes om word verwezen naar de handleiding van de voeding die ik echter weer niet kan vinden op internet.

die whitepaper had ik op de volgende plaats gevonden:
http://h18000.www1.hp.com/products/servers/proliant6500/

Alvast bedankt.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou kunnen gaan shoppen op de HCC. Soms wil dit soort materiaal tegen redelijke prijzen aangeboden worden.

Verder zou je misschien bij Compaq wat meer (moeten) kunnen vinden, maar ik moet toegeven dat het een oerwoud aan informatie is op die site.
Soms staan dit soort gegevens in de (online) manuals bij de spare-part dingen.

Senile! Senile Oekaki

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als het oranje lampje brandt is dat gewoon het teken dat het ding dood is, net als bij een normale computer voeding, die dood kan gaan. Enkele zou er een theoretische mogelijkheid zijn dat het aan de zelftest electronica ligt, verwacht maar niet dat je daar snel aan kunt sleutelen, en los op de kop tikken zal ook lastig worden, of het zit hem dus in het voedingsdeel zelf, waaraan je enkele met veel keenis van zaken dingen kunt repareren... Zoek gewoon 2e hands zo'n voeding

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Ok iig bedankt voor de reactie's ik zal nog wel eens een paar extra zoekpogingen wagen op de compaq/hp site en eens kijken of ik met mijn matige kennis van elektronica misschien iets kan vinden wat kappot is in dat ding.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25