• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
In Januari mag ik weer eens fijn 12 uur vliegen.

Ik heb altijd een discman gehad om wat ceedeetjes te luisteren onderweg op alle vorige keren dat ik tussen de VS en NL vloog, maar die is vorig jaar ergens een keer overleden.

In eerste instantie wilde ik wel een iPod of iets dergelijks kopen, omdat ik een 128 Mb MP3-spelertje niet genoeg vondt qua ruimte. Aangezien de iPod vrij duur uitvalt voor mijn budget momenteel (die tickets waren ook al 2 x $500) dacht ik dus aan een portable CD/MP3 combinatie.

Een discman die dus ook MP3 cd's kan afspelen, en bij voorkeur high speed (10x/12x) CD/RW discs. Zo kan ik toch een hele zut MP3's meenemen op CD's en ook nog eens normale CD's beluisteren.

Maar ik heb eigenlijk geen kaas gegeten van Discmans enzo, want ik heb dat dus allemaal niet bijgehouden..... Ik weet nog dat de "shock bestendige" Discman uit kwam, maar dat zullen ze allemaal wel hebben tegenwoordig denk ik.

Eisen:

- Budget: tot $150 maximaal (ik koop in de VS)
- Functies: MP3/WMA CD's, normale CD's, CD/RW discs.
- Bij voorkeur eentje met normale oplaadbare batterijen (daar heb ik er veel van)
- Adapter ook handig, zeker als ik daarmee de batterijen kan opladen zodat ik geen oplader hoef mee te nemen!
- Het liefst een "autosensing" adapter die dus zowel op 110v als 220v werkt.

Wie helpt me met wat advies voor een paar modelletjes?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ben natuurlijk zelf ook al even gaan "shoppen" en kwam op outpost.com een paar modelletjes tegen, van goedkoop naar duur gerangschikt:

Panasonic SL-MP80 $69,99
Sony DN-E710 $79,99
Sony DN-E518CK $89,99
Sony D-NF610 CD $99,99
Panasonic SL-CT700 $119,99

Ik ben geneigd te gaan voor het vetgedrukte model, omdat deze ook AM/FM/TV Geluid kan ontvangen, wat ook wel eens handig kan zijn als je gewoon naar het nieuws wil luisteren ofzo.

Iemand nog verder advies?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik zit hier zelf ook al een tijdje naar te zoeken, maar ik denk toch dat ik voor de sony ga van 99 euro'tjes. kost niet veel, het is sony (kwaliteit dus) en doet precies wat ik wil...

Verwijderd

Ik zou kijken of daar de iRiver iMP-550 te krijgen is. Is toch wel de beste mp3cd speler van het moment. voor info: http://www.mp3man.nl/product/2234
Neem geen Sony oid, de iRiver is gewoon beter, dunner, mooier enzo.