Mysql krijg ik niet draaiende op een 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
Ik heb problemen met het installeren van Mysql op Windows 2003 Enterprise Server...

Apache en PHP zijn allemaal vlekkeloos verlopen... Maar Mysql krijg ik niet aan de praat. Ik heb ook de alpha versies etc. uitgeprobeerd.

Maar het lukt niet...

Iemand hier nog eerdere ervaringen mee gehad ???? En kan iemand mij aub helpen... Alvast bedankt !!!!

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
krijg je een error? zoja wat?

edit: misschien blockt je virusscanner hem?

[ Voor 45% gewijzigd door Marc op 20-11-2003 22:21 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Beschrijf de stappen die je hebt uitgevoerd om het te laten draaien en geef de problemen aan waar je tegenaan bent gelopen, vermeld daarbij ook de errormeldingen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het niet kunnen instaleren van software is natuurlijk geen programmeer probleem.

PW -> SA

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat heb je allemaal al gedaan? Heb je de documentatie voor het installeren op windows wel doorgelezen en netjes gedaan wat daar allemaal staat? Heb je wel een versie genomen die ondersteund word op 2003 (4.0 is dat oa)? Geef eens wat meer info :)

• mornstar160
sorry voor het achterwege laten informatie!

De enige meldingen die ik krijg:

1) Winmysqladmin geeft aan: myODBC driver 3.51 not found
2) Als ik de service probeer te starten: Zie hier: http://pjotr.ath.cx/error_mysql.JPG
3) Met andere tools kan ik het ook niet bereiken, maar dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat de service niet helemaal opstart (:S)
4) Http://pjotr.ath.cx/my-small.txt is het ocnfig bestand..... Daar staat ook niets raars in volgens mij...

• G33rt
Probeer eens MySQL 3.51 te installeren en dan je huidige versie eroverheen (is een gok, maar het zou kunnen), of zoek de driver op bij iemand die dezelfde versie als jij hebt, er kan gewoon een driver niet geladen worden :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

1) Winmysqladmin geeft aan: myODBC driver 3.51 not found
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html
2) Als ik de service probeer te starten: Zie hier: http://pjotr.ath.cx/error_mysql.JPG
Niet werkende plaatjes, altijd feest
4) Http://pjotr.ath.cx/my-small.txt is het ocnfig bestand..... Daar staat ook niets raars in volgens mij...
idem

• mornstar160
Ik heb de plaatjes op mijn server gezet en die staat 'snachts uit.. vandaar dus....

Ik heb de ODBC driver geinstalleerd !!!! Hij wordt ook weergegeven in mysqladmin maar de server staat nog steeds op rood (stoplicht), want de service wil niet opstarten...

Ik heb er nog een screenshot van:
http://pjotr.ath.cx/mysqladmin_error.jpg

Daar is wat ik zie.... meer weet ik niet, iemand een idee waar ik moet kijken voor meldingen (behalve de eventlog natuurlijk)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

mornstar schreef op 21 november 2003 @ 18:37:
Daar is wat ik zie.... meer weet ik niet, iemand een idee waar ik moet kijken voor meldingen (behalve de eventlog natuurlijk)
in je mysql data dit komt als het goed is ook een [je hostname].err te staan met errors. Zou alleen niet weten of die file ook startup errors logt.

Maar wat krjjg je anders nog te zien als je gewoon via command prompt probeert mysqld.exe te starte ?

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
hmm in je screenshotje staat 'not found' en dan wat driverinfo, betekent het dan dat hij de driver daar niet heeft kunnen vinden? in dat geval kan dit misschien wel helpen.

succes!

• G33rt
Ik heb de ODBC driver geinstalleerd !!!! Hij wordt ook weergegeven in mysqladmin maar de server staat nog steeds op rood (stoplicht), want de service wil niet opstarten...

Ik heb er nog een screenshot van:
http://pjotr.ath.cx/mysqladmin_error.jpg
probeer eens, nadat je de driver hebt geinstalleerd, een herinstallatie van MySQL. Vaak willen dat soort dingen dit soort errors wel weg doen gaan :)

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje met dit probleem zitten kloten.

Ik had ook alles werkende op een win2K server en na installatie van de win2003 server starte MySQL ook niet meer op als service.

Uit eindelijk was het bij mij opgelost door de my.ini file die ik altijd in mijn root had staan naar de windows directory te kopieren.
Nu werkt het wel. :*)

Allen ben ik er achter dat je databases die direct 1 op 1 naar een nieuwe server kan kopieren want al mijn tables zijn READ ONLY.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen ?? :?

Aigh

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Waarschijnlijk moet je nog een my.ini in je %systemroot% zetten met de volgende regels:
code:
1
2
3
[mysqld]
datadir=c:\pad\naar\databases
basedir=c:\pad\naar\mysql_insta_dir

Kijk oo even naar de log.err en de windows eventlog voor eventuele errors
Pagina: 1