A7N8X-X icm Radeon 7200->systeem reset

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 23:13
Dat de A7N8X-X vaak problemen heeft met Radeon video kaarten was al bekend. Ik heb er ook al een aantal topics op na gelezen.
Maar mijn probleem is volgens mij net iets anders.

Ik heb dus de A7N8X-X icm met een Radeon 64mb ddr vivo (7200). Het systeem start goed op, maar zodra het in de grafische omgeving van Windows Xp komt crasht de pc gelijk. Ik krijg geen tijd om iets te doen verder.

Ik heb even een ander pci video kaartje geprobeert en die start zonder problemen windows op.

Heeft iemand nog ideen hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb al wat in de bios gerommeld, zal nu nog even een paar andere dingen proberen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Windows safe-mode opstarten, dan nieuwste Catalyst installeren. Wel eerst de oude Catalyst drivers deinstalleren ;)

LinkedIn
Instagram

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 12:44
Er is een nieuwe BIOS uit voor je mobo die problemen met 4x AGP tegengaat. Mischien een idee om te proberen. (ik weet niet of de 7200 4x AGP is)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 23:13
Ja, dat zijn misschien wel goeie ja. Het is trouwens een clean install van Windows Xp dus er staan nog geen drivers op (op de standaard xp na dan). Ik ga even proberen om de nieuwste drivers neer te halen en te installeren. Als dat niet lukt ga ik eens naar die bios kijken.

=======================================================

Okeej, probleem is opgelost.
Ik heb in safe-mode de nieuwste drivers geinstalleerd (van mijn Radeon9600Pro driver cd).

Bedankt jongens :)

=======================================================

[ Voor 40% gewijzigd door Kayz op 20-11-2003 22:55 ]

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 12:44
helaas iets te vlug op post gedrukt. (mag verwijderd worden)

[ Voor 88% gewijzigd door Leech_NL op 20-11-2003 21:57 ]