[SE T600] weer kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Verhaal: op n leuke zondagmiddag zijn m'n pa en ik eventjes naar de Belcompany in Nieuwegein(negatieve publiciteit komt nog ;)) geweest. Daar spotten wij een geinig mobieltje die m'n pa wel wilde hebben, namelijk de Sony Ericsson T600. M'n pa stels weinig eisen aan n telefoon, eigenlijk maar 3: Hij moet klein zijn, je moet ermee kunnen bellen, en je moet ermee gebelt kunnen worden. Die icm een Telfort prepay voor 139 euri, met 40 euri beltegoed erbij. Koopje dus, dachten wij.
Thuis aangekomen zetten wij dat ding effkes in elkaar, om m natuurlijk meteen te proberen. Werkte prima, niets aan de hand... tot de donderdag daarna. Toen gebeurde er iets wat wij niet gewent zijn van niet-MsOS-based-apparaten, dat ding crashed als je probeert te bellen (en soms op andere momenten). Was m'n pa nog zo soepel met eisen, voldoet t er nog niet aan 8)7.

Goed, wij dus terug naar de Belcompany in Nieuwegein, waar wij de mededeling krijgen dat Telfort(wiens naam minstens 30 maal in t gesprek voorkwam, niet vreemd dat m'n pa a little pissed werd) dat afhandelt, en dat zij niets kunnen doen. Bullshit nemen wij aan, maargoed, ze waren niet vatbaar voor verdere gesprekken(ze hadden het te druk met zich verbergen achter Telfort), en de service was daar nog erger dan met n lopend-buffet, dus we sturen dat ding maar naar, jawel, Telfort. 3 weken later krijgen we m terug, t probleempje was gefixxed, maar helaas, t kon ook niet goed zijn, het yes-knopje is kapot. Als je ook maar tegen dat yes knopje blaast, word ie al gezien als ingedrukt. Enfin, wij dat ding maar weer terugsturen naar Telfort(t is echt irritant als t knopje te gevoelig is) en vandaag kregen we m weer terug. Helaas, probleem niet gefixed. Wij(lees: hij, ik zou wel moeten) zijn best wel pissed op het chauvinistische Telfort en willen weten wat te doen, Terugsturen zal naar alle waarschijnlijkheid geen kloothommel meer helpen, en zelf repareren is geen optie. Kan het toestel teruggeruilt worden voor de aankoopprijs-het gebruikte beltegoed... of moet dat ding toch maar weer opgestuurt... of moet ie ergens anders heen... Wat kunnen we doen, wat mogen we doen, wat moeten we absoluut niet doen?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

Als het goed is kan je naar 3 keer reparatie een nieuwe eisen van telfort. omdat ze het niet in 3 keer kunnen repareren.

tenminste zo is het bij mijn werk.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

Whuzz

Dodgeball!

limit28 schreef op 20 november 2003 @ 21:22:
Als het goed is kan je naar 3 keer reparatie een nieuwe eisen van telfort. omdat ze het niet in 3 keer kunnen repareren.

tenminste zo is het bij mijn werk.
Dat verschilt héél erg per company. Bij The Phonehouse/Dynafix hanteren ze '4 keer'. Je moet het toestel dus 4 keer ter reparatie aanbieden, is het dan nóg niet gefixed, dan krijg je pas een nieuwe. (dan ben je ondertussen overigens wel 4 maanden verder dus...)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
soms wil heeeel erg boos worden op een drukke zaterdagmiddag in de winkel wel eens helpen.....

ps. je moet verwachten dat je ze daar ooit nog binnenlaten.

no comment

• RSpliet
Jah, we waren teruggegaan op n drukke zaterdag middag, en we werden heel erg boos. Helaas werd t alleen maar erger met het 'maar Telfort' verhaal. Zoiets ging dat ongeveer.
Pa: Dit mobieltje heb ik vorige week gekocht, en nu is tie al kapot.
Pa laat zien dat mobile crashed als ie belt
Zij: jah, de batterij is leeg, die kunt U opladen door de bijgeleverde stekker aan de ene kant onderin je mobieltje te doen, en de andere kant in t stopkontact.
Pa: Ja, maar die is nog driekwart vol, die heb ik gister nog opgeladen
Zij: oh... nou, dan kunt u het toestel opsturen naar Telfort, daar kunnen wij verder niets meer aan doen
Pa: Maar kunnen jullie m niet gewoon repareren
Zij: nee, dat word allemaal via Telfort geregeld
Pa: Jullie zijn toch verantwoordelijk voor wat ik hier koop?
Zij: nee, Telfort regelt dat
m'n vader: Maar, heb ik deze telefoon nou bij jullie gekocht of bij Telfort
zij: Bij ons, maar Telfort...
Nouja, daar kom je nog voor geen 100 euro tussen, dus dat word niks.

• RSpliet
*bump* Intussen hebben wij bij Belcompany het toestel omgeruilt voor een nieuwe T600, en weer is het raak. Als hij belt is het scherm ineens leeg, en 3 seconden later zoekt dat ding naar het netwerk. Bellen is dus weer onmogelijk, en als hij word gebelt idem.
1. Zou het aan de Sim-kaart kunnen liggen, dat deze niet goed uitgelezen kan worden oid.
2. Zullen wij dit toestel kunnen ruilen voor een ander merk/model?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Ja, dat winkelpersoneel en die winkelketens kennen de nederlandse wetgeving niet zo goed. Pas nagenoeg de zelfde ervaring gehad bij dixons alleen dan met een vaste telefoon.

1) Dixons: Hallo, wij kunnen de handset niet repareren omdat Philips alle onderdelen van de set moet hebben voordat zij een reparatie uitvoeren.
2) Ik; huh ik heb 4 weken geleden die telefoon gebracht en er is dus nog NIETS mee gedaan.
3) Dixons: uh nee
4) Ik: alles naar Dixons gebracht, nu zorgen jullie er toch wel voor dat alles in 2 weken geregeld wordt?
5) Dat kunnen wij niet toezeggen, want Philips en het servicecentre....
6) Ik: het is heel simpel ik koop bij jullie en heb niets met Philips en of reparatiecentra te maken. Ik kom garantie claimen bij jullie.
7) Dixons: ik ga niet met u in discussie, verkoper loopt weg. Ik verlaat veraasd de winkel.

Zelfde dag werd ik nog terug gebeld, dat ik eigenlijk wel gelijk had en dat ik voor hetzelfde bedrag een nieuwe dect-set mog uitzoeken. Ze hadden al vaker klachten over het servicecentre gehad en het hoofdkantoor adviseerde de verkoper een nieuwe set aan te bieden.

Als die telefoon het binnen een week het niet doet, is Belcompany veplicht een nieuwe telefoon dan wel een gelijkwaardige telefoon aan te bieden.
Zullen wij dit toestel kunnen ruilen voor een ander merk/model?
Ja.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 30-11-2003 12:26 ]

Pagina: 1