DTS en Dolby Digital Trailers afspelen op standalone speler

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 91491

Topicstarter
Hoi , ik heb dus net van deze site http://www.cinenow.com/fr/vobtrailer.php3 alle trailers gedownd. Ik kan ze mooi afspelen via WinDVD (want het zijn .vob files = 5.1 geluid !!!) Maar nu vroeg ik me af of er een manier is omdat nte kunnen afspelen op m'n standalone dvd-speler (+5.1 set) ? Via vcd,... of iets? Als ik maar 5.1 geluid dan krijg...
ps, keb geen dvd writer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

Nicap

Tsssk....

Kan wel, dan zul je de .vob files moeten demuxen en alle files opnieuw authoren in een author programma(zijn er zat van). Op die manier kun je er zelf een dvd van maken.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
ps, keb geen dvd writer
Ik dacht niet dat SVCD's ook AC3 ondersteunen, maar ik kan het mis hebben. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:26
Als je nou op die pagina die je noemt op het linkje mini DVD PAL klikt, zie je daar een .iso. Die download je, brand je vervolgens en stopt 'm in je dvd speler in de hoop dat hij mini DVD aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:28
BaSsDruM schreef op 22 november 2003 @ 02:48:
Als je nou op die pagina die je noemt op het linkje mini DVD PAL klikt, zie je daar een .iso. Die download je, brand je vervolgens en stopt 'm in je dvd speler in de hoop dat hij mini DVD aan kan.
idd

en anders heb je pech gehad

of je moet een 5.1 receiver/versterker hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

bedankt voor deze site! Hier staan filmpjes met een preview over Dolby surround sound(S) die je alvast voor kan plakken bij een film naar keus ! Great !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
BaSsDruM schreef op 22 november 2003 @ 02:48:
Je kunt de iso ook even uitpakken met bijvoorbeeld winrar (of laden in Daemon-tools en alle dirs naar een andere locatie zetten op je HD), dan in ifoedit de VIDEO_TS.IFO laden, klik op GET VTS SECTORS. Daarna van de DVD-Root (de dir waarin alleen de VIDEO_TS dir en AUDIO_TS dir staan) via ImgTool Classic een highly stand-alone DVD compatible *.iso produceren. Deze iso brandt je dan met je favoriete burning-tool. De kans dat hij nu niet wil spelen in je stand-alone player, is uiterst gering. Try it, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thx, mmedia..., maar kan je dat even nader toelichten via msn messenger aub(want ik vesta er niks van...)?
Wat is je email adrs? mijne is mathieu_dewaele@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

Je mag een cc sturen naar Jag@Tweakers.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Ik doe het even hier, dan hebben andere er ook iets aan. Ok de uitgebreide uitleg:

Download eerste de minidvd iso

Daarna met bijvoorbeeld winrar deze iso uitpakken op locatie d:\voorbeeld\

Daarna download je ifoedit en je opent dit programma.

Klik in ifoedit op open en selecteer dan het bestand VIDEO_TS.IFO dat zich bevindt op locatie d:\voorbeeld\VIDEO_TS\

Klik daarna alleen nog maar op Get VTS Sectors en OK voor bevestiging in het volgende scherm.

Download daarna ImgTool Classic 0.90B9 en open dit programma.
Let op download de Classic, niet de Burn (kan ook wel, maar in deze tutorial kies ik nou eenmaal voor Classic).

In ImgTool Classic moet je dan de source opgeven. Dit is de root van de DVD en dit betekent niets meer en minder dan de dir die de AUDIO_TS en VIDEO_TS dir bevat. In dit voorbeeld dus: d:\voorbeeld\

Bij targetfile kan je zelf gewenste locatie en filenaam invullen en bij VOLUME_ID iets met hoofdletters, geen spaties en niet meer dan 8 "normale" tekens (just to be sure). Voorbeeld: DOLBY ;)

Klik op OK en je iso wordt gemaakt, deze kan je branden met je favoriete burning-tool. Ik neem aan dat dat geen probleem oplevert. Installeer anders even DVDDecrypter. Die kan namelijk ook iso's branden en is freeware.

Suc6 en laat me even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt dus nit é...
IS er echt niemand die iets simpelers gedaan heeft via Nero? en waarbij alles werkt
(mooi uitellegn aub) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Anoniem: 91491 schreef op 22 november 2003 @ 20:44:
Het werkt dus nit é...
IS er echt niemand die iets simpelers gedaan heeft via Nero? en waarbij alles werkt
(mooi uitellegn aub) :)
Wat werkt er niet? Kan je niet iets concreter zijn... Welke handelingen heb je verricht en waar ging het fout?

*zucht* ik lees net dat je geen dvd-brander hebt....

[ Voor 18% gewijzigd door mmedia op 22-11-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaah... ik heb dus alles gedaan wat je zei en gebrandt...op dvd speler werkt ie niet, maar op dvd speler van pc wel (enkel met powerdvd)...
Er is dus geen andere oplossing mbv cd writer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
mmedia schreef op 22 november 2003 @ 14:08:
Ik doe het even hier, dan hebben andere er ook iets aan. Ok de uitgebreide uitleg:

Download eerste de minidvd iso

Daarna met bijvoorbeeld winrar deze iso uitpakken op locatie d:\voorbeeld\

Daarna download je ifoedit en je opent dit programma.

Klik in ifoedit op open en selecteer dan het bestand VIDEO_TS.IFO dat zich bevindt op locatie d:\voorbeeld\VIDEO_TS\

Klik daarna alleen nog maar op Get VTS Sectors en OK voor bevestiging in het volgende scherm.

Download daarna ImgTool Classic 0.90B9 en open dit programma.
Let op download de Classic, niet de Burn (kan ook wel, maar in deze tutorial kies ik nou eenmaal voor Classic).

In ImgTool Classic moet je dan de source opgeven. Dit is de root van de DVD en dit betekent niets meer en minder dan de dir die de AUDIO_TS en VIDEO_TS dir bevat. In dit voorbeeld dus: d:\voorbeeld\

Bij targetfile kan je zelf gewenste locatie en filenaam invullen en bij VOLUME_ID iets met hoofdletters, geen spaties en niet meer dan 8 "normale" tekens (just to be sure). Voorbeeld: DOLBY ;)

Klik op OK en je iso wordt gemaakt, deze kan je branden met je favoriete burning-tool. Ik neem aan dat dat geen probleem oplevert. Installeer anders even DVDDecrypter. Die kan namelijk ook iso's branden en is freeware.

Suc6 en laat me even weten of het gelukt is.
Ik krijg wel beeld en geluid op mijn tv, maar het geluid is geen Dolby Digital 5.1.

Doe ik iets fout of kan mijn dvd speler (Finlux hcs 4000) er niet tegen.

Ps. ik heb het gebrand op een platinum cd-rw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Anoniem: 91491 schreef op 23 november 2003 @ 11:30:
op dvd speler werkt ie niet, maar op dvd speler van pc wel (enkel met powerdvd)...
Er is dus geen andere oplossing mbv cd writer?
Kan jouw stand-alone player wel cd-r(w) aan? Welke stand-alone player heb je (merk + type)?
micebec schreef op 23 november 2003 @ 12:56:
[...]Ik krijg wel beeld en geluid op mijn tv, maar het geluid is geen Dolby Digital 5.1.
Doe ik iets fout of kan mijn dvd speler (Finlux hcs 4000) er niet tegen.
Dit begrijp ik niet, je hebt wel geluid maar geen DD 5.1 Daarna vraag je je af of je dvd-speler er "niet tegen" kan :?

Om wat duidelijkheid te scheppen:
vraag1
Heb je wel (op de één of andere manier) een 5.1 boxenset op je dvd-speler aangesloten?

vraag2
Als je een 5.1 boxenset hebt, heb je die set al eens uitgeprobeerd met bijvoorbeeld een DVD-Video met DD5.1 soundtrack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
mmedia schreef op 23 november 2003 @ 15:32:
[...]

[...]
Dit begrijp ik niet, je hebt wel geluid maar geen DD 5.1 Daarna vraag je je af of je dvd-speler er "niet tegen" kan :?

Om wat duidelijkheid te scheppen:
vraag1
Heb je wel (op de één of andere manier) een 5.1 boxenset op je dvd-speler aangesloten?

vraag2
Als je een 5.1 boxenset hebt, heb je die set al eens uitgeprobeerd met bijvoorbeeld een DVD-Video met DD5.1 soundtrack?
Ik krijg gewoon stereo geluid.

Als ik een normaal dvd kijk, krijg ik wel dolby digital 5.1, maar als ik deze minidvd bekijk alleen maar stereo.

De speakers zijn goed aangesloten en ook de instellingen zijn correct.

Dan vraag ik mij dus af om mijn dvd speler niet goed kan omgaan met de mini-dvd formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
micebec schreef op 23 november 2003 @ 19:17:
[...]...
De speakers zijn goed aangesloten en ook de instellingen zijn correct.
Dan vraag ik mij dus af om mijn dvd speler niet goed kan omgaan met de mini-dvd formaat.
Maar heb je ook mijn stappenplan (met o.a. ImgTool Classic) gevolgd? Dit stappenplan transformeert een minidvd in een "gewone" dvd (en wel op zo'n manier dat de hoogste compatibiliteit wordt gewaarborgd...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76560

De minidvd iso staat ook op de site in de link van de ts. zowel een ntsc als pal minidvd met menu gemaakt door iemand.

MiniDVD NTSC (577.44 MB) ~13 min : http://vobtrailer.infiniland.net/minidvd_ntsc.iso
Dolby : Aurora, Train, Egypt, City, Game, Canyon, Rain

THX : Broadway short, Tex 2, Simpson, Broadway, Grand, Cimarron, Tex, Jungle, Tex EX, T2

dts : Digital experience, Sonic landscape

MiniDVD PAL (392.19 MB) ~8min : http://vobtrailer.infiniland.net/minidvd_pal.iso
Dolby : Temple, Aurora, Rain, Train, Canyon, Egypt, City

THX : Broadway, Grand, Tex EX, Tex 2, Les rivières pourpres, Cavalcade

dts : Digital experience, Sonic landscape

P.S.: aangezien dit een franse site is kan het best zijn dat de interface ook in het frans is van de MiniDVD eveneens als enkele van de trailers inhet frans zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 76560 op 24-11-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Anoniem: 76560 schreef op 24 november 2003 @ 00:26:
De minidvd iso staat ook op de site in de link van de ts. zowel een ntsc als pal minidvd met menu gemaakt door iemand.
Dat staat ook in mijn aanpak: "download eerst de minidvd iso"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76560

Oeps weer ff te snel gelezen, dacht dat je gewoon uitlegde hoe hij bestaande trailers tot een MiniDVD kon maken 8)7

Om toch nog iets nuttigs bij te dragen O-) hier een link naar een complete uitleg hoe een minDVD te maken in 12 stappen : http://tech-dvd.itgo.com/Twelve.htm

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 76560 op 24-11-2003 00:50 ]

Pagina: 1