Toon posts:

Excell grafiek probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor school, tegen morgen een grafiek maken in Excell waarbij de wereldbevolking eerst om de 50 en dan om de 5 jaar aangegeven is. De X-as moet echter wel juist ge-eikt zijn bijvoorbeeld:

1750----------------------------1800----------------------------1850-1855-1860-1865
---------------------------------------------------------------------------------------

Maar dit wil mij maar niet lukken... als ik de gegevens als data invoer dan kan ik niet vroeger dan 1904 en wilt hij ook altijd een dag eraan vastplakken en dat mag niet.

Weet iemand raad?

Bedankt!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 20:41:
Hallo,

Ik moet voor school, tegen morgen een grafiek maken in Excell waarbij de wereldbevolking eerst om de 50 en dan om de 5 jaar aangegeven is. De X-as moet echter wel juist ge-eikt zijn bijvoorbeeld:

1750----------------------------1800----------------------------1850-1855-1860-1865
---------------------------------------------------------------------------------------

Maar dit wil mij maar niet lukken... als ik de gegevens als data invoer dan kan ik niet vroeger dan 1904 en wilt hij ook altijd een dag eraan vastplakken en dat mag niet.

Weet iemand raad?

Bedankt!
Ik snap geen ruk van je verhaal....

Dat Excel mogelijk bepaalde jaartallen niet als datum wil weergeven, wil ik wel geloven. Maar 1750 kan Excel wel degelijk als getal weergeven.

Wat betreft dat weergeven van de schaal.

Je wil blijkbaar wel een vracht ruimte hebben tussen 1750 en 1800? en dan dezelfde afstand als 10x de afstand tussen 1850 en 1855?

Wat voor soort grafiek heb je dan nodig? Er zijn meerdere soorten grafieken met hun eigen eigenschappen.

Verder hoort huiswerk hier niet thuis, dat hoor je zelf te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door WFvN op 20-11-2003 20:47 ]

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Je kan de gegevens in een reeks zetten en dan met een schaal van 10 op de x-as. 10, 20, 30, 40, 50 etc etc. Je laat de lege jaren met 0 ingevuld (dit doe je allemaal in een sheet). Dan maak je daarvan een pivotchart, kan je gemakkelijk een grafiek maken en kiezen wat je wilt. (oja als het voor huiswerk is voor morgen, zal ik wel te laat zijn met deze oplossing)

E-Developing