Toon posts:

Coax kabel naar UTP router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ben nu pak 'm beet twee maanden bezig met een computer van iemand die 'm op een draadloos netwerk wil hebben. Lukte niet, gaar, dus toen maar besloten om het als alternatieve oplossing via een coaxkabel te doen.

Afijn, goed en wel, maar hij heeft een SMC ADSL router/4 poorts LAN switch [http://www.smc-europe.com/english/products/broad/2404WBR.html], met dus alléén maar UTP ingangen. Ik vind het moeilijk om te bedenken hoe ik het beste via een coax kabel op het gewone UTP netwerk kom (zodat ik ook op internet kan, etcetera), misschien met een tweede netwerkkaart in een computer die wél met UTP is aangesloten? Dat zou dan een Windows XP Professional machine zijn, maar hoe stel ik softwarematig in dat die computer alles van de coax-kaart naar de UTP-kaart doorsluist (en andersom)?

Hebben jullie nog andere ideeën/tips voor configuratie van deze opstelling?

Alvast bedankt.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben niet handig met netwerken, maar een netwerk aanleggen met coaxkabel :? Das toch wel een beetje uit de tijd toch zeker??

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

frapex

got r00t

kheb hier ook nog een coax netwerk liggen naast een 100mbit UTP netwerk. Opgelost door een 2e hands hubje met een coax aansluiting en utp aansluiting te regelen voor weinig.. misschien ook een ideetje voor jou ?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Je kan een oud hubje pakken met zowel UTP als coax, dan gaat alles vanzelf.

edit:
te laat :(

[ Voor 18% gewijzigd door Bud_s op 20-11-2003 20:41 ]

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Heb je ook een reden waarom Wireless niet werkt?

Maar on-topic: Ik zou gewoon een (oudere) 10Mbit HUB/switch kopen met een COAX aansluiting en deze linken aan de huidige router... da's in ieder eval makkelijker als een PC als extra router in te stellen...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Lees mijn topic :), daarin wordt ook gezegt hoe je een verbinding moet doorsturen naar een andere netwerkkaart in je PC, in jou geval eentje met Coax aansluiting. Bridgen heet dat dus ...

Click! 8)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

twee vragen:
1 - waarom werkte wireless niet (misschien kunnen we je daarmee helpen)
2 - Waarom wil je als alternatief persé COAX gebruiken, en niet gewoon UTP???

mocht je hier goede redenen voor hebben dan kun je idd et beste de al genoemde oplossingen eens proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 20-11-2003 21:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, ik ga het met die netwerkbrug proberen!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Als ik bij ons op school een kijk neem in de patchkast, zie ik daar gewoon UTP<-->Coax convertortjes hangen. Overigens niet aangesloten meer, dingen bungelen los aan een UTP draadje in die kast, het coaxnetwerk hebben ze hier vorig jaar eindelijk opgeruimd :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 00:55:
Bedankt jongens, ik ga het met die netwerkbrug proberen!
succes, maar * Orion84 is eigenlijk nog steeds wel benieuwd naar de redenen achter het persé coax willen gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 21-11-2003 15:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
De kabel die is getrokken (bij de bouw van het huis) is coax, en de betreffende meneer wil geen UTP trekken -- het was óf draadloos óf coaxiaal. Ik heb 'm nog geprobeerd om te praten wat dat betreft, maar hij bleef resoluut bij z'n eerste beslissing. :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Controleer dan eerst of die coax voldoet: Coax voor de radio/TV is niet goed voor netwerkverkeer...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Toch zou ik dan maar eens gaan kijken waarom je wireless netwerk niet werkt, heb al meerdere wireless netwerken aangelegd, andere situaties en de een nog vreemder dan de andere, maar het werkte uiteindelijk altijd...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het wireless netwerk werkt dus wel, maar niet met die computer waar ik het over had -- volgens mij wassie te oud ofzo, ik heb drie verschillende WNICs geprobeerd, nul op rekest, elke keer. Geen idee verder, maar denk dat het een hardwareprobleem betreft (moederbord), heb Win98, ME en 2000 erop gehad, en geen van allen werkte met die kaarten.

Maar er is licht aan het eind van de tunnel; ik heb 'm zover gekregen dat 'ie een nieuwe computer koopt! Ben ik wel blij mee, werd een beetje moedeloos van dat ouwe kreng. :p

Bedankt voor alle feedback/suggesties allemaal, ik hou jullie nog even op de hoogte voor als ik die computer in elkaar heb gezet en de kaartjes weer ga proberen! :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
_JGC_ schreef op 21 november 2003 @ 09:39:
Als ik bij ons op school een kijk neem in de patchkast, zie ik daar gewoon UTP<-->Coax convertortjes hangen. Overigens niet aangesloten meer, dingen bungelen los aan een UTP draadje in die kast, het coaxnetwerk hebben ze hier vorig jaar eindelijk opgeruimd :)
Dat zijn baluns, daarmee kun je in een 10base2 netwerk een stuk upt gebruiken ipv coax.

het is geen converter van 10base2 naar 10baseT

Repareren doe je zo.

Pagina: 1