S/PDIF -in

Pagina: 1
Acties:

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20
Ik heb een Shuttle barbone FB61, en op dit mooi (klein) computertje zit ook een spdif ingang. Maar wat ik ook probeer ik krijg geen geluid naar binnen. :( Dit geluid is afkomstig van een hauppage kaart met audio uitgang en is verbonden met een speciaal kastje dat analoog omzet in digitaal.

In het scherm van AC 97 zie ik bij S/PDIF-in "Toestand: Ontsluiten" en als ik naar het systeem geluid ga kijken staat de SPDIF functie ook niet aan lijkt het wel. En volgens mij is er niks kapot, want als ik het plastic kapje uit de S/PDIF-uit eruit haal zie ik een rood lichtje....

Heeft er iemand ook een oplossing

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
uhm, ik heb mijn hauppage gewoon intern aangesloten op mijn aux-in en dat werkt prima, is het niet heel omslachtig om het buitenom en dan ook nog een keer D-A geconverteerd weer terug te voeren naar je audio-in?

maar ok, je weet zeker dat de hauppage een uitgangssignaal geeft? kun je natuurlijk testen met een koptelefoon oid.

werkt de digitale ingang wel met andere apparaten? Heb je de ingang op het juiste formaat staan? (44/48). Staat de ingang op 'altijd aan' en heb je onder 'opnemen' ook de 'mute' niet aangevinkt?

heb je de nieuwste drivers, en is intern het kabeltje ook goed aangesloten (in die shuttles ruk ik nog al eens wat los door de beperkte ruimte)

simpele dingen, maar uit ervaring is het vaak iets simpels.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Als aanvulling op de vragen hierboven: weet je heel zeker dat het een ingang is en niet een uitgang ?

• voodooless
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat van rode lichtje klopt, dat zou namelijk uit je kabeltje moeten komen, en niet uit je geluidskaart. Die moet het lichtje luist "lezen". Als je dus geen licht uit je kabel hebt, dan is er iets mis met je AD kastje. Probeer het ding eens op een digitale receiver aan te sluiten ofzo, dan weet je zeker dat het kastje werkt.

Weer echt heerlijk zo'n Nederlandse vertaling: "Toestand: Ontsluiten" :+ Als jij weet wat het betekend, mag je het mij zeggen. Ik kan er geen tou aan vast knopen. Misschien moet je eens een driver update proberen ofzo. Je zult die spdif wel ergens aan moeten kunnen zetten... En weet je zeker dat het een ingang is, en geen uitgang. Lijkt me namelijk strek dat een barebone een SPDIF ingang heeft!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mlevd
  • Laatst online: 25-04 12:24
deepspace schreef op 21 november 2003 @ 10:22:
En weet je zeker dat het een ingang is, en geen uitgang. Lijkt me namelijk strek dat een barebone een SPDIF ingang heeft!
Dat idee had ik namelijk ook.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
heeft ie wel (spdif-in en uit). kijk eerst even bij de specs als je iets roept.

• Cybertroy
BuG2FiX schreef op 21 november 2003 @ 10:12:
uhm, ik heb mijn hauppage gewoon intern aangesloten op mijn aux-in en dat werkt prima, is het niet heel omslachtig om het buitenom en dan ook nog een keer D-A geconverteerd weer terug te voeren naar je audio-in?

maar ok, je weet zeker dat de hauppage een uitgangssignaal geeft? kun je natuurlijk testen met een koptelefoon oid.

werkt de digitale ingang wel met andere apparaten? Heb je de ingang op het juiste formaat staan? (44/48). Staat de ingang op 'altijd aan' en heb je onder 'opnemen' ook de 'mute' niet aangevinkt?

heb je de nieuwste drivers, en is intern het kabeltje ook goed aangesloten (in die shuttles ruk ik nog al eens wat los door de beperkte ruimte)

simpele dingen, maar uit ervaring is het vaak iets simpels.
Bedankt!! _/-\o_ Had ik nooit aangedacht, domdom. Er dit iid een aansluiting op de hauppage kaart.

Maar vind het dus wel raar dat ik het digitale gebeuren niet voor elkaar kan krijgen, ik zal het nog wel eens met een andere computer proberen.

• Cybertroy
BuG2FiX schreef op 22 november 2003 @ 18:27:
heeft ie wel (spdif-in en uit). kijk eerst even bij de specs als je iets roept.
Juist! Als er nu geen SPDIF-in op de kast zou zitten zou ik het toch ook niet zeggen 8)7
Pagina: 1