[HP Laptop] Tv Out...

Pagina: 1
Acties:

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 21:19
Hoi allemaal,

nou dit is de stiuatie... ik heb eerst effe search gebruikt, maar kon niets vinden voor mijn probleem...

Ik heb sinds drie weken een HP Pavillion laptop.

Er zit een ATI Radeon kaart op met tv out (s-video). OS is Win XP, alles is nog hetzelfde als de eerste dag.

Ik wou graag even de tv out testen. Er zit een snel knop op de toetsenbord die meteen de tv out activeert.

Voordat ik dat deed, ben ik eerste alle instellingen nagegaan. Ik heb alleen de land gekozen. Voor de rest is alles default...

Kabel aangesloten, tv staat aan, ik klik op 'tv out now' en op beeldscherm zie ik 'tv mode is on' en beeldscherm flikkert, daarna komt er een [url=]Error melding[/url]

Wat doe ik verkeerd, alles staat goed, tis niet de eerste keer dat ik tv-out gebruik, niet met me laptop dan :) meestal via pc...

Any advise?

• EN-IS
Make sure your TV is turned on and set to the appropriate channel for video input. Refer to your TV’s manual to determine this channel.

Note: The S-video port provides only video output.
Moet de tv op een specifiek kanaal staan? Waardoor het niet doet?

[ Voor 35% gewijzigd door EN-IS op 20-11-2003 20:36 ]

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 19:55
-SWEET-HEART- schreef op 20 november 2003 @ 20:35:
[...]

Moet de tv op een specifiek kanaal staan? Waardoor het niet doet?
De tv moet op AV of EXT ofzo staan (de ingang van de tv), dit is per tv verschillend. Maar ik denk niet dat het iets met de tv te maken heeft maar met de instellingen. Kun je niet even een screenshot van de instellingen maken? Dan weet ik iets meer.

Verwijderd

idd, je tv moet op S-video staan, was bij mij ook wel ff zoeken :) Gewoon een beetje in de menu's van je tv zoeken. Anders in je instellingen zoeken, bij mij ga ik gewoon naar het control panel van ATI, dan bij weergaves (denk ik) en daar staat dan: scherm, DVI, TV,.... En daar kan je TV aanzetten, of instellingen veranderen

• EN-IS
BonzO schreef op 20 november 2003 @ 20:40:
[...]

De tv moet op AV of EXT ofzo staan (de ingang van de tv), dit is per tv verschillend. Maar ik denk niet dat het iets met de tv te maken heeft maar met de instellingen. Kun je niet even een screenshot van de instellingen maken? Dan weet ik iets meer.
[url=]Instellingen Laptop - Tv Out...[/url]

@koenpje, jah je kunt gelijk hebben, ik zal effe kijken :)

thanx guys...

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 21-04-2007 16:46 . Reden: txt ]

• EN-IS
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 20:44:
idd, je tv moet op S-video staan, was bij mij ook wel ff zoeken :) Gewoon een beetje in de menu's van je tv zoeken. Anders in je instellingen zoeken, bij mij ga ik gewoon naar het control panel van ATI, dan bij weergaves (denk ik) en daar staat dan: scherm, DVI, TV,.... En daar kan je TV aanzetten, of instellingen veranderen
Jah, ik heb effe opnieuw gekeken... Maar dat zijn de instellingen waarvan ik een link heb hierboven...

Er zijn geen opties waar ik s-video kan kiezen... :)

Alles staat op s-video, er staan opties voor s-video maar voor de rest niet...

Zover ik het weet, wanneer je s-video aansluit, en activeert dan ga je gewoon naar AV op tv... zelfde als RCA-type connectors (tulpjes)... zoals het aansluiten van een video, dvd speler...

• BonzO
Je kunt misschien een lagere resolutie als 1024x768 proberen. En een ander tv formaat bij "Select by Format". En wat heb je verder al geprobeerd?

Dus gewoon wat standaard dingen veranderen, ik heb bij mijn GeForce 2 :'( ook wat aan de instellingen moeten kloten.

[ Voor 33% gewijzigd door BonzO op 20-11-2003 21:05 ]

• EN-IS
BonzO schreef op 20 november 2003 @ 21:03:
Je kunt misschien een lagere resolutie als 1024x768 proberen. En een ander tv formaat bij "Select by Format". En wat heb je verder al geprobeerd?

Dus gewoon wat standaard dingen veranderen, ik heb bij mijn GeForce 2 :'( ook wat aan de instellingen moeten kloten.
Resolutie staat op al op 1024x768, instellingen verandert naar 'select by format', maar dan nog werkt dat klote **** tv out niet!

:'( :'( :'(

Weird... waarom werk het niet, doe precies wat de handleiding zegt :D :P

• BonzO
-SWEET-HEART- schreef op 20 november 2003 @ 21:11:
[...]

Resolutie staat op al op 1024x768, instellingen verandert naar 'select by format', maar dan nog werkt dat klote **** tv out niet!

:'( :'( :'(

Weird... waarom werk het niet, doe precies wat de handleiding zegt :D :P
Uhm je kunt misschien iets lager proberen als 1024x768, zei ik al, wel goed blijven lezen hè B) , en ik denk dat de handleiding per tv afwijkt dus zal soms niet kloppen. :(

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
open je beeldscherminstellingen, ga naar tabblad instellingen, klik op de 2e monitor, klik op 'bureaublad naar dit scherm uitbreiden', pas evt. instellingen aan, en klik op ok

zo werkte het bij ons in ieder geval

We are shaping the future

• EN-IS
BonzO schreef op 20 november 2003 @ 21:17:
[...]

Uhm je kunt misschien iets lager proberen als 1024x768, zei ik al, wel goed blijven lezen hè B) , en ik denk dat de handleiding per tv afwijkt dus zal soms niet kloppen. :(
IoI, nou sorry dat ik niet goed las :D

Ik zal effe een lagere resolutie proberen, maar ik denk dat ik je nu nog kan verzekeren dat het net gaat werken... :Y)

• BonzO
-SWEET-HEART- schreef op 20 november 2003 @ 21:19:
[...]

IoI, nou sorry dat ik niet goed las :D

Ik zal effe een lagere resolutie proberen, maar ik denk dat ik je nu nog kan verzekeren dat het net gaat werken... :Y)
Nee, ik kan het niet verzekeren, ik heb geen HP laptop en ook niet dezelfde tv en ook geen radeon. :'( :'( :'(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

momania

iPhone 30! Bam!

Mm, niet echt een Windows Operated Systems probleem

Meer iets voor Videoplanken & Beeldkanonnen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• EN-IS
(Ok dank u... zal het daar effe posten...)
oohhhh :o ik zie het al :D, wij zijn daar al... sorry :P

Maar eeuhmmm terug naar tv out... instellingen verandert, pal b, pal g, pal h, nog lagere resolutie (800x600), andere instellingen verandert, etc, etc...

iemand enige advies? Software update misschien (als dat dan beschikbaar is)...
Word helemaal gek :'( 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door EN-IS op 20-11-2003 21:44 ]

• EN-IS
niemand ? :'(

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik heb niet helemaal hetzelfde probleem, ik heb een hp omnibook 500 (ook met ATI kaart) en ik krijg de tvout ook niet werkend, ik kan namelijk niet op het knopje drukken om de TV 'groen' te laten worden (in beeldscherminstellingen). Mag ik vragen hoe jij de instellingen van de TV (waar je dus dat screenshot van postte) daarbij kwam? kon je gewoon dat knopje linksboven 'tv' aanklikken?

• EN-IS
The Evil Brain schreef op 20 november 2003 @ 22:17:
ik heb niet helemaal hetzelfde probleem, ik heb een hp omnibook 500 (ook met ATI kaart) en ik krijg de tvout ook niet werkend, ik kan namelijk niet op het knopje drukken om de TV 'groen' te laten worden (in beeldscherminstellingen). Mag ik vragen hoe jij de instellingen van de TV (waar je dus dat screenshot van postte) daarbij kwam? kon je gewoon dat knopje linksboven 'tv' aanklikken?
Voordat je dat kun doen moet je ten eerste de kabel (s-video of scart kabel) aansluiten, wanneer aangesloten de laptop zal zien dat het aangesloten is en dan kun je de 'rode' knopje indrukken en dan wordt ie groen... :9

Daarna kun je naar de geavanceerde instellingen door op de text 'TV' te klikken...

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 18:08
Hmz. Ik heb nu zelf ook een Ati en ik heb zelf ook ervaren dat die niet zo handig werken als de Nvidia varianten. Ik heb even je post en je foto's door gekeken en vroeg me af (kon het niet vinden) of je een s-videokabel hebt aangesloten? Zo ja, ook in je tv? Verder staat op een van die screenshots van je, onder de tv en beeldscherm computer 2 vierkantjes. 1 met een cirkel en de ander met 2 vierkantjes. Je moet bij tv de cirkel kiezen. De computerbeeldscherm gaat dan naar die 2 vierkantjes. (Denk alleen niet dat dit je probleem oplost) Verder heb ik een omzetter gebruikt om het signaal van s-video naar zo'n tulp stekkertje om te zetten.

Je hebt um dus wel correct aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door toktokcity op 20-11-2003 22:25 ]

• EN-IS
toktokcity schreef op 20 november 2003 @ 22:23:
Hmz. Ik heb nu zelf ook een Ati en ik heb zelf ook ervaren dat die niet zo handig werken als de Nvidia varianten. Ik heb even je post en je foto's door gekeken en vroeg me af (kon het niet vinden) of je een s-videokabel hebt aangesloten? Zo ja, ook in je tv? Verder staat op een van die screenshots van je, onder de tv en beeldscherm computer 2 vierkantjes. 1 met een cirkel en de ander met 2 vierkantjes. Je moet bij tv de cirkel kiezen. De computerbeeldscherm gaat dan naar die 2 vierkantjes. (Denk alleen niet dat dit je probleem oplost) Verder heb ik een omzetter gebruikt om het signaal van s-video naar zo'n tulp stekkertje om te zetten.

Je hebt um dus wel correct aangesloten.
Jah ik weet niet of het een video kabel is, want aan alle 2 uiteinden zit een s-video uitgang...

Je hebt gelijk met die cirkel en vierkantjes... dat heb ik ook geprobeerd om bij de tv de cirkel te kiezen, maar volgens mij had ik het toen op een ander pal staan...

Ik zal dat effe opnieuw proberen...

Nederlandse tv's, is toch pal b?

• EN-IS
Het werkt nog steeds niet... wat een geklooi...

Grappige is dat ik hetzelfde kabel gebruik voor me PC (Ati Radeon 8600) en dat werkt...

Ik ga maar effe een kabel halen die van s-video output naar scart output gaat...

Nog enige advies? :/

:'(

[ Voor 10% gewijzigd door EN-IS op 21-04-2007 16:46 ]

Verwijderd

heb je de BIOS instellingen nagekeken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 23:08 ]

• EN-IS
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:07:
heb je de BIOS instellingen nagekeken?
Daar heb ik niet aan gedacht, waar moet ik opletten...?

Ik zal niet eens weten hoe ik in de bios van de laptop zal moeten komen, als ik het aanzet zie ik het hp logo en dan winxp :D

Nou ik ga het maar proberen, tot zo :P

• EN-IS
Nope, er staat niets specifieks in de Bios, uitgaande device is auto, en andere dingen zijn enabled...

Het zal wel iets met de kabel te maken hebben, raar dat het wel met me pc werkt, jah eigenlijk niet meer :) maar dat zal dan weer aan me pc liggen...

Jammer dat een laptop geen andere uitgangen heeft zodat ik het kan testen...

Verwijderd

-SWEET-HEART- schreef op 20 november 2003 @ 23:20:
Nope, er staat niets specifieks in de Bios, uitgaande device is auto, en andere dingen zijn enabled...

Het zal wel iets met de kabel te maken hebben, raar dat het wel met me pc werkt, jah eigenlijk niet meer :) maar dat zal dan weer aan me pc liggen...

Jammer dat een laptop geen andere uitgangen heeft zodat ik het kan testen...
Misschien kan je het forcen op both ipv auto. Om te checken of het aan je os ligt kan je het beste je notebook opstarten met die kabel erin. Dan moet je als het goed is ook je HP bootlogo kunnen zien op het externe scherm. Werkt dat niet dan ligt het aan je poort,kabel of tv.

• EN-IS
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:28:
[...]

Misschien kan je het forcen op both ipv auto. Om te checken of het aan je os ligt kan je het beste je notebook opstarten met die kabel erin. Dan moet je als het goed is ook je HP bootlogo kunnen zien op het externe scherm. Werkt dat niet dan ligt het aan je poort,kabel of tv.
"forcen op both ipv auto" hoe? :)

Opnieuw opstarten met kabel erin heb ik ook geprobeerd, maar hij activeert tv out niet automatisch, dat moet je zelf doen met sneltoets op de toetsenbord...

Ik zal effe met een ander kabel maar dan gaan testen... Als het dannog niet werkt |:(

Bedankt..

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
zet die tv resolutie eens op 800x600

• EN-IS
ascona schreef op 21 november 2003 @ 11:21:
zet die tv resolutie eens op 800x600
Heb ik al geprobeerd...

Je bedoelt dus de resolutie van de laptop gelijk aan tv (800x600)... want ik kan niet alleen de resolutie van de laptop of tv veranderen... gaan samen...

[ Voor 35% gewijzigd door EN-IS op 21-04-2007 16:45 . Reden: scaps ]

• EN-IS
Ok...

Probleem opgelost:
[quote_handleiding]
Make sure your TV is turned on and set to the appropriate channel for video input. Refer to your TV’s manual to determine this channel.

Note: The S-video port provides only video output.
[/quote_handleiding]

Moet de tv op een specifiek kanaal staan?
S-Video is alleen voor de S kanaal:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/exts.jpg

En je moet al helemaal niet de tv out mode activeren met de sneltoets op de toetsenbord :X

Na het aansluiten van kabel > control panel > display > settings > advanced > displays > tv activeren > das alles... en dan natuurlijk naar s-video kanaal :)

BEDANKT! :9

TV OUT FAQ

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 21-04-2007 16:45 ]

Pagina: 1