"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -
Oftewel KPN zegt bijv dat de Ericson 1234 goed werkt, terwijl Vodafone die juist afraad.
Als de lijstjes wel overeen komen, dan zou het kunnen zijn dat de rest mischien een firmwareprobleem heeft, waardoor de mms-jes mogelijk niet geheel aan de standaard voldoen.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat de MMSjes van het ene toestel mogelijk te klein zijn en dus minder opbrengen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Die lijstjes lijken meer bedoeld om de klantenservice niet alle toestellen te hoeven laten ondersteunen. Dan worden ze gek. Maar als je geen support hoeft omdat je zelf wel weet hoe je een instelling moet wijzigen dan is er geen reden om het toestel niet te gebruiken.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Lekker zinvol berichtJamesTiberius schreef op 20 november 2003 @ 20:02:
bel ze eens op zou ik zeggen, kunnen ze je het zelf uitleggen.
De lijstjes van T-Mobile en Telfort zijn bijna zolang als dat bijna elke MMS-telefoon erop staat, maar helaas nog niet elke.TD-er schreef op 20 november 2003 @ 20:08:
Wat mischien interessanter is, is of de providers elkaar ook tegenspreken wat betreft hun lijstjes.
Oftewel KPN zegt bijv dat de Ericson 1234 goed werkt, terwijl Vodafone die juist afraad.
Als de lijstjes wel overeen komen, dan zou het kunnen zijn dat de rest mischien een firmwareprobleem heeft, waardoor de mms-jes mogelijk niet geheel aan de standaard voldoen.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat de MMSjes van het ene toestel mogelijk te klein zijn en dus minder opbrengen.
Alleen KPN, debitel en Vodafone ondersteund bijna niks.
Dus daarom vraag ik: Waarom?
-
Ik zou niets anders kunnen bedenken dan dit: De markt word gewoon bezaaid met GSM en MMS foontjes, dus ze kunnen door de bomen het bos niet meer zien?Ginz schreef op 20 november 2003 @ 20:14:
[...]
Lekker zinvol bericht
[...]
De lijstjes van T-Mobile en Telfort zijn bijna zolang als dat bijna elke MMS-telefoon erop staat, maar helaas nog niet elke.
Alleen KPN, debitel en Vodafone ondersteund bijna niks.
Dus daarom vraag ik: Waarom?
Waarom was dat vroeger dan geen probleem met SMS?Roflmao schreef op 20 november 2003 @ 20:17:
[...]
Ik zou niets anders kunnen bedenken dan dit: De markt word gewoon bezaaid met GSM en MMS foontjes, dus ze kunnen door de bomen het bos niet meer zien?
-
Dat is 1 instelling: het smsc nummer. Die konden ze nog op de kaart zetten ook. Daar kan ongeveer niks mee mis gaan.
Tel jij de instellingen voor MMS eens?
Shit dat was ik vergeten te vertellen ja,Pogostokje schreef op 20 november 2003 @ 20:20:
[...]
Dat is 1 instelling: het smsc nummer. Die konden ze nog op de kaart zetten ook. Daar kan ongeveer niks mee mis gaan.
Als het toestel ondersteund wordt, hem je aan 1 SMS genoeg om alles perfect in te stellen.Pogostokje schreef op 20 november 2003 @ 20:20:
[...]
-
Daar gaat het niet om. Als het niet werkt, moet je nog steeds alles doorlopen.Ginz schreef op 21 november 2003 @ 00:42:
Als het toestel ondersteund wordt, hem je aan 1 SMS genoeg om alles perfect in te stellen.
Toch is er blijkbaar iets serieus mis gegaan bij de ontwikkeling van MMS als opvolger van SMS.Pogostokje schreef op 20 november 2003 @ 20:20:
[...]
SMS was nog betrouwbaar, het werkte gewoon op elke telefoon zonder er iets voor in te stellen.
Terwijl MMS een ramp is voor iedereen. Je moet stappenplannen doorlopen, zoeken op forums naar mensen met dezelfde problemen en hoe zij het opgelost hebben etc. Tuurlijk is MMS wel iets ingewikkelder dan SMS, maar volgensmij hadden ze het veel meer fool-proof kunnen maken dan het nu is.
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
Het verschil tussen SMS en MMS is veel groter dan jij denkt, als ik je post zo lees. De grap met SMS was namelijk dat het eigenlijk helemaal niet bedoeld was voor de gebruikers van het netwerk, maar alleen voor de provider om korte mededelingen of berichten aan de klanten te sturen. SMS maakt gebruik van een speciaal 'service kanaal' in het gsm-netwerk dat standaard altijd openstaat (hoe moet ik dat uitleggen?). Bij het versturen van een SMS wordt geen gebruik gemaakt van gprs of dataverkeer of wat dan ook. Er is dus een speciaal kanaaltje voor, en deze service maakt deel uit van de gsm-standaard (dat verklaart ook de betrouwbaarheid). De providers hadden echter nooit verwacht dat het versturen van belachelijk beperkte tekstberichten zo zou aanslaan en massaal gebruikt zou gaan worden. Daarom wordt het nu zo vreselijk uitgebuit, want het versturen van een sms kost gebruikers tegenwoordig (zeker met loze spelletjes) handen vol geld, terwijl het de providers slechts onderhoud aan wat computers kost (eigenlijk kost het ze dus niets, zo'n sms afleveren).supershoe schreef op 21 november 2003 @ 09:02:
[...]
Toch is er blijkbaar iets serieus mis gegaan bij de ontwikkeling van MMS als opvolger van SMS.
SMS was nog betrouwbaar, het werkte gewoon op elke telefoon zonder er iets voor in te stellen.
Terwijl MMS een ramp is voor iedereen. Je moet stappenplannen doorlopen, zoeken op forums naar mensen met dezelfde problemen en hoe zij het opgelost hebben etc. Tuurlijk is MMS wel iets ingewikkelder dan SMS, maar volgensmij hadden ze het veel meer fool-proof kunnen maken dan het nu is.
MMS is puur en alleen bedoeld voor de klanten en werkt kompleet anders, zoals duidelijk mag zijn. Dat sommige providers bepaalde toestellen niet ondersteunen zal ook een stukje klantenservice zijn: wanneer je met een timboektaans topmodel gsm aan komt zetten kan het goed voorkomen dat de klantenservice je even niet kan helpen met het instellen ervan. Natuurlijk mag jij gewoon de instellingen opvragen voor MMS, zeker wanneer je zelf weet hoe je het moet instellen. Dat weet echter lang niet iedereen, dus is het heel 'verstandig' ervoor te zorgen dat het gros van de klanten een telefoon gaat kopen die idd door middel van een sms is in te stellen. Heb je veel minder gezeik van.
-edit-
Mijn punt was dus eigenlijk dat MMS helemaal geen 'opvolger' is voor SMS, maar gewoon een nieuwe dienst. En 'nieuw' mag met een korrel zout worden genomen.
[ Voor 5% gewijzigd door epoman op 21-11-2003 11:13 ]
Ik heb wel altijd het idee gekregen dat MMS is bedoeld als opvolger van SMS. Ok niet als opvolger van SMS in de zin van "providers kunnen kun klanten een service bericht sturen" maar wel in de zin van "gebruikers kunnen naar elkaar leuke text berichtjes schrijven met nu zelfs geluid en foto's".epoman schreef op 21 november 2003 @ 11:10:
[...]
MMS is puur en alleen bedoeld voor de klanten en werkt kompleet anders, zoals duidelijk mag zijn. .
-edit-
Mijn punt was dus eigenlijk dat MMS helemaal geen 'opvolger' is voor SMS, maar gewoon een nieuwe dienst. En 'nieuw' mag met een korrel zout worden genomen.
Zoals je zelf al zegt is MMS dit keer echt voor de klant ontwikkeld. Dan hadden ze het toch wel wat makkelijker kunnen maken? Die duizenden instellingen en toestellen die niet compatible zijn etc... ze hadden het werkend krijgen van MMS net zo makkelijk moeten laten zijn als het werkend krijgen van SMS. Ondanks dat MMS nu eenmaal echt ingewikkelder is... daar ontkom je niet aan nee.
Verwijderd
Lijkt mij iig een prima plaatsvervanger voor MMS
Van mij mogen ze het per direct vervangen.skr schreef op 21 november 2003 @ 14:39:
Was er niet iemand die zei dat over een paar jaar mms alweer word vervangen door het oude vertrouwde e-mail?
Lijkt mij iig een prima plaatsvervanger voor MMS
Ff pop3 server en smtp server instellen is nog altijd makkelijker dan MMS
Al moeten natuurlijk ook je gprs instellingen goed staan... maar zelfs dat moet makkelijker kunnen.
Verwijderd
Edit: Oke, via SMS wordt ook gespammed maar omdat dit de afzender geld kost per bericht een stuk minder.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 16:15 ]
Voor MMS zijn er twee (van ETSI en 3GPP) die zeggen dat ze compatible met elkaar zijn, maar in werkelijkheid nét iets verschillen.
Daar komt nog eens bij dat de MMS standaard niet tot in detail volledig beschreven wordt in de specificaties.
Je begrijpt al: ieder fabrikant interpreteert de standaard zoals het hem uit komt met als gevolg apparaten die net niet helemaal compatible zijn met elkaar.
Verder is het nog zo dat SMS maar over een medium kan worden gestuurd: GSM
MMS kan over van alles en nog wat worden gestuurd. Hiervan wordt meestal WAP over GPRS gebruikt, maar het kan ook via HTTP over GPRS, WAP over UMTS, HHTP over UMTS of zelfs via WAP over SMS.
Dit maakt het ook een stuk moeilijker om alles te kunnen verwerken.
(MMS berichten worden ingekapseld in een carrier protocol zoals WAP of HTTP. Dit wordt dan weer in nog een ander protol gestopt, bijv. PPP of UMTS. In het geval van PPP gaat het weer in GSM of GPRS. Dit verklaart ook waarom je voor MMS zo veel instellingen moet doen.)
[ Voor 39% gewijzigd door McFizban op 21-11-2003 16:28 ]
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Leuk al die toestellen, maar het meest irritante is dus ook weer dat de ene telefoon geluid in aiff wil hebben terwijl de ander een wav formaat wil hebben en weer een andere kan alleen midi aan. Tsja daar ga je dan.
Tis puur de 'fout' van de heren telefoonmakers geweest dat hier niet voor 1 standaard is gekozen. Was die standaard er wel dan was elke telefoon weer met elkaar compatible en dus ook veel eenvoudiger te introduceren.
Daarbij komt ook nog eens dat de content providers (de logo en ringtone fabrikanten) op dit moment compleet gek worden van MMS. Ze kunnen voor elk telefoontje weer andere dingen gaan maken. Daar word je als contentprovider natuurlijk niet heel vrolijk van.
En als laatste zijn er nog niet echte mogelijkheden om een MMSC aan te spreken terwijl die er voor SMS wel zijn. (voor een normaal bedrag that is)
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Verwijderd
Dat kan inderdaad een probleem zijn. Maar elke zelf-respecterende lulijzer fabrikant zal er voor zorgen dat geluid in amr of wav, video in 3gp of mp4 en plaatjes in bmp of jpg(gif,png) weer te geven zijn. Het is dan niet zo zozeer een fout van mms maar van de telefoon fabrikant die al 'jaren' weet welke standaard voor beeld en geluid is afgesproken(of het nu in ieder geval zou moeten weten).megamuch schreef op 22 november 2003 @ 00:23:
en als aanvulling op de volledig correcte post van McFizban:
Leuk al die toestellen, maar het meest irritante is dus ook weer dat de ene telefoon geluid in aiff wil hebben terwijl de ander een wav formaat wil hebben en weer een andere kan alleen midi aan. Tsja daar ga je dan.
Tis puur de 'fout' van de heren telefoonmakers geweest dat hier niet voor 1 standaard is gekozen. Was die standaard er wel dan was elke telefoon weer met elkaar compatible en dus ook veel eenvoudiger te introduceren.
Het probleem ligt niet aan de content voor de telefoon. Zodra je je telefoon selecteerd. Dan kan er serverside een conversie worden gedaan van het plaatje naar merkxxxx achtergrond plaatje(vaak gewoon jpg, bmp, gif). Het probleem is het sturen naar de telefoon, De telefoon ontvangt een standaard smsje met hierin binaire code die informatie bevat over de plaats waar het mmsje op te halen valt. En het lijkt me sterk dat ze nu al mms hiervoor gebruiken aangezien je het plaatje op je telefoon binnen krijgt in je inbox en niet direct als achtergrond plaatje. De telefoon moet het ondersteunen dat een plaatje in een mms ook als achtergrond in te stellen valt. Pas dan kan een logo fabrikant het toestel toevoegen aan zijn lijst.Daarbij komt ook nog eens dat de content providers (de logo en ringtone fabrikanten) op dit moment compleet gek worden van MMS. Ze kunnen voor elk telefoontje weer andere dingen gaan maken. Daar word je als contentprovider natuurlijk niet heel vrolijk van.
Als ik bij bij vodafone zit en ik wil een plaatje ophalen met mijn telefoon, dan moet ik een gprs verbinding hebben. En dat gaat van mijn gprs tegoed af. Dit is niet de werking die telco's willen met mms. Die willen dat hun klanten gratis mms kunnen ophalen. Hiervoor moet de klant wel een gprs verbinding maken. Die verbinding zorgt dat je alleen maar binnen het mms domein van de provider blijft. Binnen dit domein kun je het mmsje ophalen dat gestuurd is.
Als het mmsje door vodafone gestuud is, dan is er geen probleem. Vodafone kan zelf die data wel in het domein kwakken zodat users het kunnen ophalen. Maar als iemand anders het mmsje heeft gestuurd, dan kan het ook zo zijn dat ik het zelf van mijn eigen mmsc heb verstuurd. Dan moet de vodafone user inloggen op mijn pc om het mmsje op te halen.
En dat laatste kan dus niet. Mits je een (waarschijnlijk omslagtig) contract hebt met vodafone.
Dit is alleen waar als je dit bedoeld vanwege de interoprabiliteit. Ik heb gelukkig zelf een mmsc thuis (www.nowsms.com). Als je hier een goedkope sms boer(via internet sms versturen) aan toe voegt, dan heb je een volwaardig mmsc. waarmee je ook nog eens via grps sms kan versturen(betaal je alleen de data + de sms boer). Ik kan met mijn telefoon, orange en mijn i-net verbinding voor 6 euro in de maand onbeperkt emails versturen. Dit is dan wel een mms die naar een email adres wordt verstuurd vanaf mijn phone.En als laatste zijn er nog niet echte mogelijkheden om een MMSC aan te spreken terwijl die er voor SMS wel zijn. (voor een normaal bedrag that is)
kijk anders ook nog deze post van mij na:Verwijderd in "Eindelijk... Orange MMS"