Mini review CA Ez-armor, gratis security pakket

Pagina: 1
Acties:

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Zoals op T.net te lezen was biedt Computer Associates in samenwerking met microsoft een gratis security pakket aan. Het pakket bestaat uit een antivirus scanner en een firewall.

Waar kun je het pakketje downloaden? Via http://www.my-etrust.com/microsoft/ moet je je registreren waarna je een e-mail binnen krijgt met de download link en de licence-key voor 1 jaar!

Goed nu over tot het pakket zelf. Etrust antivirus-scanner is bekend van het vroegere gratis av-progje InoculateIT personal Edition. De scanner zelf is vrij kaal van opzet. Zodra je op de tray-icon klikt krijg je een soort windows-verkenner achtig menu. Via de taak-balk bij options kun je de scanner naar je eigen-hand zetten. De opties die het programma te bieden heeft doen niet onder voor bijvoorbeeld een mcafee enterpise scanner. Deze mannier van opzet bevalt mij tot nu zeer goed, zodra je namelijk wat vermoed kun je direct een map aanklikken en scannen. Het komt op mij over als een no-nonsense scanner die éénvoud uitstraalt

Op T.net ontstond er een discussie dat deze scanner waarschijnlijk niet kan updaten echter niets is minder waar. Er zit een autodownload functie op die standaard iedere 24 uur opzoek gaat naar updates en deze ophaald zodra nieuwe updates aanwezig zijn.

De firewall die word meegeleverd verbaasde mij behoorlijk. Het is namelijk een zonealarm firewall met logo's van Ez inplaats van Zonelabs. Ik kan dus vrij kort zijn over deze firewall want deze is dus gewoon goed.

Al met al ben ik dus zeer onder de indruk van dit aanbod die microsoft heeft gedaan in samenwerking met Computer Associates. Gratis alternatieven zijn er wel alleen zo kompleet als CA aanbiedt niet. AVG en Avast home hebben er in iedergeval zware concurentie bij.

Over de degelijkheid van het pakket kan ik kort zijn, deze is redelijk tot goed te noemen op virusbultin scoort Ez antivirus goed. http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?table

Tot slot, wat vinden jullie van dit gratis security pakketje?

Verwijderd

Het is niet de ZA firewall, er wordt wel ZA technologie gebruikt.
Dat was de statement van CA, heb zelf (nog) niet naar de firewall gekeken.

Aan de credibility van VB valt ook te twijfelen..
Geen echt nieuw spul wordt getest, ook geen backdoors..

Detectieratio van wat ik vind, heeft me doen besluiten niet langer de moeite te nemen om de scanner eroverheen te gooien.

Backdoor detection is niet om vrolijk van te worden, p2p stuff is ook niet echt heel great en het ding ondersteunt maar enkele packers..

Als gratis alternatief voor de meeste mensen..ok, maar ik zou er dan ook echt geen cent aan uitgeven.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 20:01:
Het is niet de ZA firewall, er wordt wel ZA technologie gebruikt.
Dat was de statement van CA, heb zelf (nog) niet naar de firewall gekeken.

Aan de credibility van VB valt ook te twijfelen..
Geen echt nieuw spul wordt getest, ook geen backdoors..

Detectieratio van wat ik vind, heeft me doen besluiten niet langer de moeite te nemen om de scanner eroverheen te gooien.

Backdoor detection is niet om vrolijk van te worden, p2p stuff is ook niet echt heel great en het ding ondersteunt maar enkele packers..

Als gratis alternatief voor de meeste mensen..ok, maar ik zou er dan ook echt geen cent aan uitgeven.
Ben het gedeeltelijk met je eens, die firewall hoe CA mag beweren is gewoon echt een zonealarm met Ez logo's. De scanner is redelijk okay en bied ten opzichte van de gratis alternatieven meer opties en voelt degelijker aan. Het pakket kan natuurlijk niet op tegen een Mcafee of Kaspsersky, dat uitzich natuurlijk ook in de prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 20-11-2003 20:12 ]

Verwijderd

Het pakket kan natuurlijk niet op tegen een Mcafee of Kaspsersky, dat uitzich natuurlijk ook in de prijs.
Als ik door wat te betalen een pakket krijg dat soms een maand+(!!) eerder is met detectie, dan lijkt me dat toch wel de betere keuze.
(Nu moet ik eigenlijk niet veel zeggen, want ik hoef er niet voor te betalen, maar toch).

Het is trouwens Kaspersky en niet Kaspsersky :)