Excel Formule zoeken naar twee voorwaarden in twee kolommen

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik heb een excel blad waarin ik website statistieken binnenkrijg. Ik heb onder andere op iedere regel staan, de datum en welke pagina is bezocht. Nou wil ik dat excel voor mij berekend hoevaak een bepaalde pagina is bezocht op een datum. Ik heb inmiddels al het volgende voor elkaar:
code:
1
=ALS(AANTAL.ALS(A:A;$K2);AANTAL.ALS(B:B;L$1))

Alleen werkt dit niet helemaal omdat de zoekactie niet aan beide woorwaarden wil voldoen. Het is waarschijnlijk maar één foutje, maar ik kan er niet uit komen. Op Got heb ik al gezocht, alleen kun je niet zoeken op Got naar AANTAL.ALS Dan begeeft de zoekmachine het blijkbaar. Weet iemand wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat de opdracht aan allebei de voorwaarden moet voldoen.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Klopt met dat zoeken, probeer voortaan ook te zoeken op engelse worden (countif). Uit een ander beken topic werkt dit wel: =SOM(ALS($B$10:$B$124="x";ALS($K$10:$K$124="x";1;0);0)) (druk dan niet op enter, maar op ctrl+shift+enter

De link van het topic is hier te vinden: [Excel] COUNTIF i.c.m. AND

E-Developing

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd. En heb ook op ctrl-shift-enter gedrukt. Er komen dan inderdaad {} om te staan zoals in het topic beschreven werd. Alleen krijg ik in mijn cel #GETAL! te staan. Er gaat dus ergens iets mis. Ik kan die "x" toch ook gewoon vervangen voor een K$2 of iets dergelijks.

Ik heb er nu dit van gemaakt:
code:
1
=SOM(ALS(B:B=M$1;ALS(A:A=$K2;1;0);0))

[ Voor 15% gewijzigd door cyspoz op 20-11-2003 23:36 . Reden: Code toegevoegd ]

• Batsies

Batsies

E-Developing

Dit zal volgens mij gewoon moeten werken, maar je doet B:B, moet dat niet zijn B1:B66000 en A:A A1:A66000 o.i.d. En wat betreft de M$1 ik neem aan dat dat gewoon moet werken, probeer anders eerst is met een harde datum "01-01-2004"

E-Developing

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Heb het aangepast. Het probleem zat hem in A:A. Daar moet je blijkbaar wel een bereik op geven. Vreemd is het wel, want in een andere formule in mijn blad werkt het wel. Maar goed, ik ben al lang blij dat het werkt. Ik dank Batsies zeer. De uiteindelijke formule is nu als volgt geworden: (Even voor de mensen die ooit die topic misschien via de search nalezen)
code:
1
=SOM(ALS(B1:B6600=M$1;ALS(A1:A6600=$K2;1;0);0))

[ Voor 3% gewijzigd door cyspoz op 20-11-2003 23:55 ]

• Batsies

Batsies

E-Developing

Graag gedaan, het ging er namelijk om dat B:B geen bereik is (dacht ik zo), daarom is het handig om A1:B65536 65536= de laatste regel in excel, daarom heb je altijd die hele kolom in je bereik

E-Developing

Pagina: 1