Toon posts:

MSI Mega PC .vs Zelfbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mannen , zoals jullie mischien weten ben ik bezig met de aankoop van een nieuwe pc.

Nu heb ik al een dag of 5 mezelf georienteerd , en ben ik op het volgende gekomen

MSI MEGA PC

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/slm_img/mega.jpg

Voor meer info :
http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=431

dit is dus een barebone systeem , nieuw kost deze , zonder cpu , hdd en ram , rond de 300e.
Ik kan hem kopen voor 300 met 2.0ghz p4 proc.

Geheugen , hdd ,etc heb ik zelf

Nu zit ik er sterk aan te denken het te doen .maar ik weet het nog niet helemaal zeker
Ik vind het een heel mooi systeem , En mocht ik voor de msi gaan , komt er volgende maand een 15" tft scherm en draadloos desktop setje bij , en dan heb je in mijn ogen een aardige pc.

Optie 2 is :

Gewoon een grotere kast , msi mobo , xp2400+ oid, 256 ddr.
Dan zit je , laten we zeggen :

Kast : 80
Mobo : 80
Cpu : 100
ddr : 50
------------
310

En dan MOET ik dus ook meteen een vidkaart kopen , omdat er niets onboard zit.
Verder is het deze maand ook nog kerstmis en sinterklaas , dure maand dus.

Nou is mijn vraag , wat zouden jullie doen.
Zelf gaat mijn voorkeur lichtelijk uit naar de msi , ik weet er echter te weinig van om er een duidelijk oordeel over te vellen
Ik ben namelijk totaal niet thuis in de barebones.

Het geluid scheen niet geweldig te zijn , maar zo lees ik ook weer dat met een update het geluid wel prima is.

En dan tot slot , wat er ik met pc wil doen.

- Internetten , etc.
- Webdesign , denk aan programma's als photoshop , en de MX utils
- Klein beetje gamen (cs , ut1 , commandos 3 , ben verder geen gamefreak)
- Schoolwerkt (Office pakket.

Uitgaande van een budget van 300e voor deze maand

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoezo vergelijk je een gewoon mobo met een MegaPC? Je hebt genoeg mobo's met ook onboard video, sound, LAN en evt. zelfs S-ATA hoor. :)

Ik heb hier pas een Micro ATX systeempje in elkaar gezet (nouja, ik ben er nog half mee bezig) en om maar even een paar moederborden te nomen (SocketA) met deze features: Asus a7n8x-vm, EPoX 8rgm(2)(i/+), Chaintech 7NIF2 (tegenwoordig al vervangen door een ander model, is wel te vinden in de pricewatch). Daarbij moet mag je wel een mini-ATX kast kopen, bijvoorbeeld AOpen heeft deze. Je hebt ook miniATX kasten waarin je normale PCI sloten kan doen, en je hebt flex dingen waarin je moet werken met low-profile kaarten. Dat kan je wel zien bij AOpen.

Zo'n leuk miniATX bordje en kastje kost niet zoveel. Een kast kost ~ 75 euro en een mobo 100. Dan heb je dus al een intergrated GeForce4MX GPU.

Doe even wat research en je hebt voor dezelfde prijs een leukere PC bij elkaar.

Maar goed, of je voor een barebone gaat of liever kiest voor zelfbouw is eigenlijk meer een keuze voor je zelf. Ik ben hier zelf een fanaat van zelfbouw. Ik vind sowieso het prutsen met hardware leuk en doe alles dus liever zelf met hardware. Ook vind ik die barebones wat te krap voor me om lekker mee te prutsen. Maar goed, dat is mijn opinie over barebones.

[ Voor 21% gewijzigd door Laurent op 20-11-2003 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het verleden aardig wat pc's zelf gebouwt , maar heb die tijd min of meer achter me gelaten.

Ik ben gewoon gecharmeerd van het uiterlijk van de msi , maar vraag me af of jullie er grote nadelen aan vinden zitten , aangezien ik daar 0 ervaring mee heb.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor puur ervaringen met de MegaPC kan je hier even een kijkje nemen:

[rml][ Barebone] MSI™ MEGA PC[/rml]
MSI MegaPC ok barebone?

Er is zelfs een review van op de FrontPage gepost:
MSI MegaPC review
Vergelijkingsmateriaal: Soltek EQ3401 barebone review

En tot slot:
[search=nadelen barebones]
[rml]leuk_he in "[ barebones] vraagje"[/rml]