Toon posts:

Laptop advies

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop die aan mijn eisen voldoet, maar tegelijkertijd niet overgespecificeerd is. Ik heb al menig thread in het forum doorgelezen hier, en ook naar enkele computerzaken gebeld, maar vooral de HD of de videokaart leverden nogal wat problemen op.

Ik kwam echter wel een paar sites tegen waar je je laptop naar eigen specificaties kunt samenstellen, maar dit betrof vooral webwinkels in de VS. Op de volgende link kon ik voor 1800 dollar al een laptop samenstellen met een ATI Mobility Radeon 9600 Pro en een 7200rpm Harddisk. http://www.mtechlaptops.com.
Ik wil echter mijn pc liever in Nederland zelf kopen vanzelfsprekend.

Weet iemand van jullie nederlandse sites/leveranciers waar je deze mogelijkheden ook hebt, en die ook vrij redelijk geprijsd zijn? Kant en klare modellen waarin een 7200rpm disk zit en de ati9600 zou ik ook graag horen. Ik ken 1 model van HP, maar die zit ver boven mijn budget=( (Wil er max zon 2000 euro aan uitgeven). Er hoeven niet perse branders in te zitten bv, maar die lijken inmiddels wel standaard.

Groet DazL

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wat cofiguraties proberen. Ik vind Dells alleen wat aan de prijzige kant? Of vergis ik me hierin? De HD bv kost bij Dell al 440 euro meerprijs terwijl ie op zich bij Hitachi bv maar 289 dollar is. Maar dat zal wel niet compatible zijn of niet? (Sorry weet niet zo heel veel van laptops).

Groet DazL

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Groeten is op GoT niet nodig.
Ook aan je topic te zien heb je de FAQs duidelijk niet gelezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Welk stukje in de FAQ bedoel je? Die heb ik namelijk wel gelezen.

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 21:33

Verwijderd

Je hoeft niet te groeten bij je post's.
Ga eens kijken voor een Asus of een Jewel. de Asus is standaard en relatief goedkoop en redelijk snel. De Jewel is naar wens uit te breiden en is qua prijs redelijk te doen. Acer notebooks hebben ook goede specificaties en zijn fijn in gebruik.

7200 rpm schijven ken ik niet voor een laptop volgens mij, wat ik weet, gaan ze maar tot en met 5400 rpm.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 19:59 ]

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Kijk eens naar een Jewel notebook, die kun je behoorlijk naar je eigen wensen krijgen, met diverse groottes harde schijven (5400 rpm !!!) en die zijn grafisch ook heel behoorlijk. Ik heb zelf de Jewel Brilliant 2775 met een P4 2,66 CPU, 512 MB DDR geheugen, een hoge resolutie 15 inch scherm, een 60 GB hdd en een Ati Mobility Radeon 9000 met 64 MB geheugen. Uitstekende notebook met prima grafische prestaties. Je hebt er nu ook een met een AMD Mobile cpu en een Ati Mobility Radeo 9600 (M10) grafisch gedeelte, alleen die heeft geen hoge resolutie scherm.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zal je de moeite besparen zelf even in de FAQ te kijken:
Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.

Als je echt niets kunt vinden over de laptop en je wilt toch erachter komen hoe de laptop is, dan zit er nog maar één ding op en dat is naar de betreffende shop gaan. Je kunt vaak de laptop testen voordat je hem koopt, staat de shop dat niet toe dan raad ik aan om naar een andere shop toe te gaan. Elke zelfrespecterende PC shop laat je de laptop testen.
(en ga nou niet testen of de laptop stevig is door hem op de grond te gooien )

Nog wat tips bij het aanschaffen van een laptop:

Zorg dat je een laptop koopt met een mobiele processor. Meeste goedkope laptops hebben dit niet en dat brengt vele nadelen met zich mee:

De accu gaat stukken korter mee omdat de processor zich zelf niet kan terug schalen naar het processor gebruik.

De cpu fan draait bijna altijd op volle toeren, wat veel herrie met zich mee brengt.

De laptop zelf wordt soms erg heet aan de onderkant, wat niet lekker is als je hem op schoot hebt.

Kijk naar de grootte van je laptop scherm, maar let ook goed op de resolutie. Een 14.1" scherm wil niet zeggen dat er altijd 1024x768 op wordt gedraait (1400x1050 bestaat ook).

Wil je op je laptop kunnen gamen, koop dan geen laptop met integrated video maar met een Nvidia Geforce 2/4Go of Ati M6/7 videochip. Deze zijn gemaakt voor 3d, waar de rest bijna alleen goed is voor 2d.

Verkijk je niet op de hardeschijf, dit is het langzaamste apparaat in je hele laptop, neem dus liever een 5400rpm hardeschijf dan een 4200rpm.

Koop een goede laptop tas, want zeg nou zelf als je een laptop hebt van 1500 euro dan ga je niet besparen op een tas van 50 euro.

ARME AOW’er

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
^ dus enzo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.