[WIN XP Pro] Inlogprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem...
Ik heb hier een PC staan met als OS Win XP Pro, waarop geen accounts gemaakt zijn - buiten de allereerste admin-account. De machine heeft steeds goed gedraaid, tot vandaag. De gebruiker zegt een spontane reboot te hebben gekregen na "een aantal bestanden te hebben verwijderd" ( :X ), met als merkwaardig resultaat dat hij nu een inlogscherm geeft bij het opstarten. Ik heb gebeld met de leverancier van de PC (daar werd het OS geïnstalleerd) en ben zo het Admin-paswoord te weten gekomen. Bij het inloggen mbv van die gegevens krijg ik heel even de volgende mededelingen:

- "Uw persoonlijke instellingen worden geladen"
- "U wordt afgemeld"
- "De instellingen worden opgeslagen"

Daarna word ik logischerwijs terug gevraagd in te loggen.

Enig idee waar ik moet beginnen zoeken?

[ Voor 20% gewijzigd door Coltrui op 20-11-2003 19:05 ]

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:29

beekware

To Experience The Unexpected..

Wezen schreef op 20 november 2003 @ 19:01:
Ik heb een vreemd probleem...
Ik heb hier een PC staan met als OS Win XP Pro, waarop geen accounts gemaakt zijn - buiten de allereerste admin-account. De machine heeft steeds goed gedraaid, tot vandaag. De gebruiker zegt een spontane reboot te hebben gekregen na "een aantal bestanden te hebben verwijderd" ( :X ), met als merkwaardig resultaat dat hij nu een inlogscherm geeft bij het opstarten. Ik heb gebeld met de leverancier van de PC (daar werd het OS geïnstalleerd) en ben zo het Admin-paswoord te weten gekomen. Bij het inloggen mbv van die gegevens krijg ik heel even de volgende mededelingen:

- "Uw persoonlijke instellingen worden geladen"
- "U wordt afgemeld"
- "De instellingen worden opgeslagen"

Daarna word ik logischerwijs terug gevraagd in te loggen.

Enig idee waar ik moet beginnen zoeken?
Waarschijnlijk het activeren van Windows XP.
Ik heb dit ook eerder gehad met Windows 2003 server. Na een antal dagen.
Als je inlogt gaat dit verder goed. Direct na het inloggen wordt je automatisch weer uitgelogd.
Bij mij was dit de activering van Windows.....

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

• Coltrui
  • Niet online
Met andere woorden heeft de PC-boer er een ongeregistreerde versie van XP Pro opgezet? Daar kan ik enerzijds inkomen omdat de eigenaar van de PC niet betaald heeft voor een licensie, maar langs de andere kant moet je dan toch 1) één of ander signaal of waarschuwing krijgen dat je met een ongeregistreerde versie bezig bent en 2) de kans krijgen om toch nog te registreren?

Dit is geen crack request - ik ben er namelijk van overtuigd dat het om een legit open license versie gaat...

Verwijderd

Maar is het ook niet mogelijk om dus met dit probleem de windows versie alsnog te registreren?

• Coltrui
  • Niet online
Niet zover ik weet...
Ik start op in normale modus -> log in -> word uitgelogd -> opnieuw inloggen
In veilige modus zou ik normaal aan de accounts moeten kunnen als ik inlog als admin, maar dit geeft gewoon hetzelfde scenario...
Nergens een melding of mogelijkheid om te registreren.

Is er geen bepaald ini-bestand dat zodanig aangepast kan worden, dat je direct na het inloggen terug uitgelogd wordt? Ik begin meer en meer in die richting te denken...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hangt de PC in een netwerk? Zo ja - zou het interessant kunnen zijn dat je eens remote een netwerk verbidning maakt met de PC om te zien ofdat er iets in de eventlog staat.

• buddiebubba
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb momenteel hetzelfde probleem.... hoe kan ik dit nu verhelpen???

There must be something In the way I feel That she don�t want me to feel...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hebben jullie toevallig niet norton antivirus geinstaleert... versie 2004... ik kwam vanmiddag namelijk hetzelfde soort probleem tegen op het forum :)

Verwijderd

1. Navigate to
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"

2. If there is a key named "OldUserinit", delete the "Userinit" key and rename the "OldUserinit" key to "Userinit".

3. The "Userinit" key should now say
"WINDOWS_PATH\system32\userinit.exe,"

"WINDOWS_PATH" is relative to where you have your windows installed.
Mine would be "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,"
Mits je er uberhaupt bij kan komen natuurlijk (remote zoals al is voorgesteld).
How to edit registry when I can't log in?

- Use recovery console - read the manual or browse the web on how to edit registry in recovery console.

OR

- Use another machine on your network: Open regedit and select "File->Connect Remote Registry..." and in the dialog box select computer that has log in problems to view its registry.
duz.

zie: http://www.opentechsuppor...rchive/topic/20552-1.html

Verwijderd

Vorkie schreef op 07 juni 2004 @ 23:41:
Hebben jullie toevallig niet norton antivirus geinstaleert... versie 2004... ik kwam vanmiddag namelijk hetzelfde soort probleem tegen op het forum :)
Who changed my Userinit key?

Spyware. The program is called "Search Assistant" and is located at "\Program Files\WindowsSA". It also has some "omni*.*" files in "\WINDOWS\system32\" dir that are linked to "Userinit" key. If you remove this spyware (using Ad-aware, etc.) the "omni*.*" files are deleted and you can't log in.
zelfde site al hierboven. :)

Verwijderd

Lijkt wel erg veel op dit probleem! Heb je de oplossing die ze hier stellen ook al eens nagelopen?

Win XP Pro SP1; aanmelden lukt niet meer
Pagina: 1