Toon posts:

Kan niet installen!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een probleem met mijn HDD, gelukkig heb ik hem weten te formatten, en was ik van plan vrolijk winxp pro erweer op te gooien

tot ik voor een probleem kwam te staan

ik startte de setup, in het begin, dat de drivers enz. worden geladen, nou, na dat scherm gaattie niet verder, zelfde probleem bij winxp home, en de windows 98 cd die ánders zo goed werkt, stopte ermee op 22%, ik zit nu ff snel in de bibliotheek een oplossing te zoeken, en ik denk, laat ik eens een topicje plaatsen op tweakers...

ik heb nu nog 18 minuten, ik zou graag willen dat iemand me helpt hiero, ik had trouwens hetzelfde probleem bij een andere hdd, daar wou het ook niet installen\

bootsequence staat nu ff op CDROM/A/C (in bios) maar verder heb ik nergens aan gekloot, ik heb een win98 opstartdiskette, maar daar zou het niet aan moeten liggen, ik kan setup óók niet runnen vanuit dos

graag wil ik hulp, binnen 15 minuten, dan is mijn tijd om :) eventueel met telefoonnummers hier, zodat ik zou kunnen bellen om ff wat voice2voice guidance te krijgen

thx alvast!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zoek je een telefonische helpdesk??

Denk niet dat je hier goed zit..

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik zoek geen telefonische helpdesk, ik zoek gewoon iemand die me kan helpen, hetzij via hier of via telefoon, de een of de ander... ik kan hier uitprinten, dus een uitgebreid verhaaltje zou wel mooi zijn...

• Notehoutelade
  • Niet online
Wat voor probleem had je in de eerste instantie met je hdd?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

-ET-

Phone Home

iets meer info zou wel handig zijn. Geeft hij foutmeldingen. Waar in de setup stopt hij. Reboot hij spontaan. Wat doet hij als je je bios defaults laad.

Verwijderd

Topicstarter
linux eraf gegooid, lilo bootmanager wou opstarten, stond er niet op, dus kon het ook niet geladen worden

resulteerde in een scherm met

L 99 99 99 99 99 enz.

maar dat is nu voorbij, danzkij fdisk /mbr

nu alleen windows nog kunnen installen, dan is alles weer goed, alleen, dat lukt dus al niet

Verwijderd

ff kijken

je kan dit proberen

1 zet de windows install op je HD
2 formateer je hd nog eens en install em dan nog eens
(goeie tip, install smartdrv.exe eerst voor dat je windows setupdoet)
3 installeer en via een opstart diskette

suc6

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

aller eerst
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

ten 2e

lees dit eens door
OM FAQ/Beleid

probeer eens een low level format
en download eens een diag tool om te kijken of die iets ziet
Paulus0013 schreef op 20 november 2003 @ 19:09:
[...]

jaaaaaaaa dat willen we allemaal wel :7
maar zo werk het dus niet 8)7 |:(
hier heeft de ts dus niets aan
geef dan een reden aan wrom dit zo niet werkt
en meld dan tenminste nog iets nuttigs tegen over het probleem

quote uit faq
Wees te allen tijde behulpzaam

Toon respect voor anderen en het forum.

reageer ontopic.

Ga dus niet in een topic offtopic commentaar geven
Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw. Kom je wel iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de moderator gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt mbv een topicreport. Moderators zullen dan eventueel ingrijpen. Als je zelf alleen maar commentaar post, resulteert dat alleen maar in verdere escalatie. Doe dat dus niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Shunt op 20-11-2003 19:12 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 19:59

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 18:59:

ik heb nu nog 18 minuten, ik zou graag willen dat iemand me helpt hiero

graag wil ik hulp, binnen 15 minuten, dan is mijn tijd om :) eventueel met telefoonnummers hier, zodat ik zou kunnen bellen om ff wat voice2voice guidance te krijgen

thx alvast!
jaaaaaaaa dat willen we allemaal wel :7
maar zo werk het dus niet 8)7 |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Paulus0013 op 20-11-2003 19:10 . Reden: zie post boven mij ]

Verwijderd

Topicstarter
naja, het probleem is, er staat helemaal niets op die hdd, ik heb hem helemaal geformatteerd, en daarom lukt het dus niet, ik kan niets installen, geen windows, geen xp home en geen xp pro, hoe install ik smartdrv.exe dan?

• Notehoutelade
  • Niet online
Misschien ook even met Fdisk de partities opnieuw aanmaken en formateren?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo'n pc l33t, kan je me vertellen hoe?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:10:
naja, het probleem is, er staat helemaal niets op die hdd, ik heb hem helemaal geformatteerd, en daarom lukt het dus niet, ik kan niets installen, geen windows, geen xp home en geen xp pro, hoe install ik smartdrv.exe dan?
kijk ook nog ff of je geen fouten op je hd hebt met scandisk.exe (stat op de cd van windows )

ff op een diskette zetten
en voordat je van uit de
cdrom :\i386\winnt.exe
start eerst ff smartdrv.exe opstarten vanaf de diskette

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 19:13 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Paulus0013: bedankt voor je positieve inbreng in dit draadje.
Laat het uitleggen van 'hoe het werkt' maar over aan de Modjes, dan houden zij ook wat te doen, ok?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Notehoutelade
  • Niet online
fdisk -> opstarten met bootdisk, waar uiteraard fdisk opstaat. Programma starten en simpelweg het menu volgen. Je hebt een keuzemenu die bestaat uit keuze 1 tm 4. Tis echt niet moeilijk, je hebt het snel door.

Nadat de partities zijn aangemaakt, opnieuw opstarten en ze even formateren.

Verwijderd

Topicstarter
ja, bedankt voor de hulp, ik zit nu ff op school, zal het als ik strax thuis ben ff proberen, FDISK had ik gister idd al geprobeerd enzo, maar hewb nog niet helemaal goed gekeken, moest het ff snel doen, dus ik zal vanmiddag wat meer tijd eraan besteden enzo

als het niet lukt laat ik het weten, of ik bel mycom wel ff ofzo, iig alvast bedankt enzo, voor de mensen die positieve reacties dropten, en ik laat het weten als ik nog meer hulp nodig heb...

thx!
Pagina: 1