Toon posts:

[OC] Bios Reset Niet Meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Specs: 2500+, 2x256 hyperx 3200, gf4ti4200, Epox 8rda+ en een antec true480.

Nuhet probleem:

Na een tijdje op standaart gelopen te hebben wilde ik voor lan=life5 ff mijn pc "iets" oc'en. 11.5x 200, 11 2 2 2 [1,77 v]. na dit gedaan te hebben wilde me pc de bios niet meer in. [ik kreeg een blauwe balk ipv het bios scherm]. Om dit op te lossen heb ik de bios gereset, teminste dat deed ik maar het werkt niet, maar nu blijf ik alleen zwart scherm zien.

iemand ideenen??

*edit: lcd schermpje van mobo zegt: 02

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 19:54 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zou het kunnen zijn dat je videokaart overleden is?? Vooral doordat je scherm eerst blauwe vlakken gaf en nu niks meer...

Alleen een gok hoor!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
uhm ik verwacht eigenlijk dat er niks aan de hand is, want ik heb mijn pc vaker veel harder overgeclockt. maar video kaart ben ik helemaal niet aan geweest dus ik verwacht niet dat hij kapot is.

Verwijderd

Euhm...misschien wel een vreemde vraag, maar weet je zeker dat je de bios goed gereset hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 18:55:
Euhm...misschien wel een vreemde vraag, maar weet je zeker dat je de bios goed gereset hebt?
zat ik dus ook aan te denken, ik heb het intussen wel 20x overgedaan. maar dit is de eerste keer met deze voeding. [ hier zit zoon aan/uit knop achter op, had mijn oude niet]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Maar dan doe je alleen je voeding resetten.. Je moet op je mobo je BIOS terugzetten hoor!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

FF je comp uitzetten ,INSERT ingedrukt houden en dan je pc aanzetten ,blijf die insert knop inhouden tot je de POST piep hoord... :)
Dan laad hij 100FSB als defauld bus speed en je pc zal weer gaan booten..
Succes !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een speaker eraan gehangen en hij maakt ta-tu-ta-tu geluidjes, net een alarm :?

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 20 november 2003 @ 19:01:
Maar dan doe je alleen je voeding resetten.. Je moet op je mobo je BIOS terugzetten hoor!
zo slim ben ik ook nog wel.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dan moet je ff gaan opzoeken wat die piepje's inhouden in het boekje van je Mobo...

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 20 november 2003 @ 19:09:
Dan moet je ff gaan opzoeken wat die piepje's inhouden in het boekje van je Mobo...
ben ik al aan het doorspitten, kan niet veel vinden. ben nou het internet aan het afgaan.

Verwijderd

ta-tu ta-tu is een geheugenprobleem.

Maar zoals anderen ook al zeiden. Je moet je bios resetten, en niet je voeding. Als je het verschil niet weet, begrijp ik niet waarom je in de eerste plaats aan het overklokken bent, maar goed. Het epox mobo dat jij hebt is simpel te resetten, dus check je handleiding en doe dat even.

Hopelijk heb je je geheugen niet permanent beschadigd...

Verwijderd

Topicstarter
stroom eraf, jumper omzetten, ff wachten, terug zetten, stroom erop en pc weer aan.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
ta-tu ta-tu = overvolte cpu

Bij mij iig :)
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:13:
stroom eraf, jumper omzetten, ff wachten, terug zetten, stroom erop en pc weer aan.
Slim idee, doe dat eens :+.

tvw

Verwijderd

De blauwe balk had ik ook last van.. Trek al je fans van je mobo af en probeer het nog es. Wel de cpu fan ff op de voeding zetten dan he ;)

Verwijderd

Topicstarter
blauw balk is al verandert in zwart scherm.

het is trouwens watercooling.... en heb alleen fans al op 0volt gezet.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
*hier stond niks belangerijks*

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 20:10 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ff cpu eruit halen en er terug insteken.. da hielp bij mij wel...

moederbord vind namelijk een "nieuwe" processor.

De Nederbelg !

Verwijderd

Ik moest ff reageren :P dus bij deze:

Haal ff je proc en geheugen en vid eruit en je voedingsstekker van je mobo. Wacht ff en zet het er weer in. Boot ff.. en bidden..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit heeft eigenlijk niks meer met DOC te maken, maar met PMG. Echter is het weinig zinvol deze daar naartoe te moven, dus geef ik je deze als raad:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Succes, en neem voortaan even wat langer de tijd om dingen te testen voordat je een topic opent HenK.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.