Toon posts:

Kan niet inloggen op VPN UTwente

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met een probleempje, ik kan namelijk niet inloggen in het VPN van utwente.
Ik heb de handleiding precies gevolgd, maar hij zegt als ik wil verbinden:
Fout: 769: het opgegeven doel is niet bereikbaar (U heeft een ongeldig doeladres opgegeven of uw RAS-server is niet beschikbaar. Controleer het doel adres en probeer het opnieuw).

Instellingen:

@Home breedband.
Een andere pc via netwerk op deze hoofdpc aangesloten.
?? Iemand ??

:( :( :( :( :( :(

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Hoi,

nou ditzelfde heb ik thuis dus ook. Ik heb ook @home breedband, maar deze verbinding wordt bij mij alleen wel verdeeld over meerdere pc's met een netgear rp614v2 breedband router. Van @home moesten alle instellingen op automatisch komen te staan (dynamisch dus) anders kon ik na 10-11-03 niet meer of niet goed meer internetten, maar goed daar gaat het niet echt om. Nu wil ik dus ook m'n vpn verbinding gaan instellen (handleiding gevolgd van snt: http://snt.student.utwente.nl/handleidingen/vpn.html#winxp). Op pc's die direct in verbinding staan met de kabelmodem werkt het perfect overigens, alleen op mijn pc achter die router werkt het niet. Moeten hier extra instellingen voor gedaan worden? Ik krijg foutmelding 720 als de pc zich probeert te registreren in het netwerk.

Fout 720:
A connection to the remote computer could not be established. You might need to change network settings for this connection.

Alle hulp is dus welkom. Ik neem aan dat het wel weer iets kleins zal zijn dat ik over het hoofd zie of zo.

Met groet,

TheWizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik kwam gister een opmerking tegen van Airwolf dat VPN achter NAT (dus bij TheWizzard) vaak heel lastig gaat. Ik weet er verder weinig vanaf.

[ Voor 15% gewijzigd door Allardie op 21-11-2003 09:41 ]

• TheWizzard

TheWizzard

trouwens, ff voor de zekerheid post ik de specs van m'n router er ff bij:
Key features

Unique Smart Wizard and Install Assistant make setup a breeze
Lightning fast cable/DSL Internet sharing with integrated 4-port switch
NAT Firewall with VPN pass-through protects against hackers
Connects up to 253 network users
Parents may restrict and monitor access to inappropriate Web sites
Instant alerts and regular e-mail notification of browser activity
Free network cable, vertical stand and privacy software (valued over $250)

Verwijderd

Wat voor VPN client gebruiken jullie? Je moet eens door de opties van de VPN client lopen. Als er ergens connect via NAT/PAT staat moet je dat nemen.

• TheWizzard

TheWizzard

Ik neem aan dat je met vpn client bedoelt onder welke windows ik dit probeer.
Dat is dus Windows XP Pro.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Bij mij werkt het prima via @Home met een server met Winroute 4.1 (NAT-router)

Check eens:
* VPN server: utwente-vpn.utwente.nl
* Security op Advanced, No encryption allowed, alleen de PAP en CHAP aan, de rest uit onder Settings
* Networking op PPTP

Zet je firewall eens uit... :)

@TheWizzard: herinstalleer je netwerkkaart eens, waarschijnlijk is je TCP/IP naar zijn grootje (iig deels). Een herinstallatie doet dan wonderen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ah oke, sorry.
Ik dacht dat jullie een extra VPN client gebruikten. Oke duidelijk.

Ik zou ook eens de tip volgen om je pc rechtstreeks aan je modem aan te sluiten. Je krijgt hierdoor een public IP Address (een internet adres), wanneer je je pc aan een router hangt en die router connecteer je met het internet dan krijgt die router een public IPAddress en jij een private (10.x.x.x.x of 192.168.x.x)

Met het laatste krijg je dus te maken met NAT. Je ipaddressen moeten omgezet worden naar een public.

• TheWizzard

TheWizzard

hee thanks, dit ga ik zeker proberen.

gebruik je misschien icq of msn, want ik heb zo het idee dat jij me wel verder kan helpen (no hard feelings tegenover mede tweakers)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus ook geprobeerd beveiliging op codering verplicht te zetten en PAP en CHAP aan te zetten IPV. codering optioneel en alleen PAP, maar dit werkt ook niet. Volgens mij ligt het eraan dat hij de VPN verbinding probeert te bellen terwijl ik geen modem maar een breedband verbinding heb. Als ik namelijk kijk onder IE, extra, internet-opties, verbindingen, dan staat er een telefoontje voor. Ik weet echter niet hoe ik dit om kan zetten naar LAN of iets dergelijks.

Voor alle duidelijkheid nog even mijn instellingen:

Windows XP
@Home Breedband (DHCP) = LAN verbinding 1
internetverbinding gedeeld (192.168.0.100 = hoofdcomputer, waar ik op dit moment achter zit, andere computer = 192.168.0.101) = LAN verbinding 2

stel het zeer op prijs als iemand me uit de brand helpt.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hier moet ik het gewoon vaak proberen. Ik heb best vaak dat ik niet kan inloggen, terwijl het later ineens wel kan.

Verwijderd

Topicstarter
Geeft hij bij jou ook fout 769 dan??

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nogmaals: haal eerst je router en/of firewall er maar eens tussenuit. Die beveiliging moet zeker op optioneel staan (in geval van de VPN @ UT). Hier werkt het ook gewoon met een @home verbinding, dus daar ligt t niet aan.
Wat bij mij in huis ook het geval is, is dat als er iemand al een VPN verbinding heeft openstaan (dus met eigen account), dat er dan geen andere huisgenoten meer kunnen connecten.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:10:
Geeft hij bij jou ook fout 769 dan??
Ik krijg verschillende fouten, maar volgens mij heb ik die ook wel eens gehad. Maar weet het niet zeker! (8>

Verwijderd

Iig je netwerkverbinding uit doen oid
Geen ip's instellen bij je huidige netwerk verbinding.
Dan moet het wel lukken volgens mij.
Ik ben hier ook mee bezig op stage, kreeg vanochtend dezelfde melding.
Nog niet echt opgelost..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij haal je mij en iemand anders door elkaar:

ik heb de firewall er tussenuit en ik heb geen router.
Ik heb namelijk een gedeelde internetverbinding via een extra netwerkkaart en ik probeer verbinding te leggen met de hoofdpc welke een directe verbinding heeft en een public IP adres

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook geprobeerd met het uitzetten van de gedeelde internetverbinding, dus werd ie standalone. ook geen suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ook geprobeerd de netwerkkaart opnieuw te installeren, ook weer geen suc6. Somebody?????? please!!!

Verwijderd

mrijsman: gebruik alsjeblieft dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif. Monologen zoals bovenstaand wil ik niet zien.
Pagina: 1