Ik word HELEMAAL gek...
Ik ben gewend om fijn met phpMyAdmin te werken. Databases worden aangemaakt bij verschillende hosts. Niks aan het handje...
Maar nu bij planet!
We hebben een site, met PHP en MySQL, dit is aangevraagd en geactiveerd.
Nu wil ik daar mijn scripts en db op draaien maar ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat. De helpdesk a €0,10 p/m helpt me niet, want:"Wij leveren de mogelijkheid tot en de rest zoek je zelf maar uit. Hier beginnen we niet aan."
Nou heb ik een klein beetje uit ze gekregen:
Er is een map _private en daar moeten de database bestanden instaan..??
In deze map heb ik devolgende drie bestanden gezet:
news.frm
news.MYD
news.MYI
Hier snap ik al geen hol van, want hoe moet mijn database zo werken?? Maar goed, dit was op hun aanwijzing.
Dan heb ik mijn script:
Ik heb verschillende dingen bij mysql_connect geprobeerd:
localhost
www.havelaarbv.nl
_private
Maar ik blijf deze melding krijgen:
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
Kan iemand me aub helpen.
Misschien is het heel erg stom dat ik dit niet weet, maar op deze manier is eerste keer voor mij...
Ik ben gewend om fijn met phpMyAdmin te werken. Databases worden aangemaakt bij verschillende hosts. Niks aan het handje...
Maar nu bij planet!
We hebben een site, met PHP en MySQL, dit is aangevraagd en geactiveerd.
Nu wil ik daar mijn scripts en db op draaien maar ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat. De helpdesk a €0,10 p/m helpt me niet, want:"Wij leveren de mogelijkheid tot en de rest zoek je zelf maar uit. Hier beginnen we niet aan."
Nou heb ik een klein beetje uit ze gekregen:
Er is een map _private en daar moeten de database bestanden instaan..??
In deze map heb ik devolgende drie bestanden gezet:
news.frm
news.MYD
news.MYI
Hier snap ik al geen hol van, want hoe moet mijn database zo werken?? Maar goed, dit was op hun aanwijzing.
Dan heb ik mijn script:
PHP:
1
2
| mysql_connect("www.havelaarbv.nl/_private", "$DBLogin", "$DBPassword"); mysql_select_db("$DB"); |
Ik heb verschillende dingen bij mysql_connect geprobeerd:
localhost
www.havelaarbv.nl
_private
Maar ik blijf deze melding krijgen:
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
Kan iemand me aub helpen.
Misschien is het heel erg stom dat ik dit niet weet, maar op deze manier is eerste keer voor mij...