[Wireless lan] oe makkleijk en snel te testen.

Pagina: 1
Acties:

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 22:53
Ik kooop vanavond van iemand een Linksys w-lan AP met router en een PCI kaartje.

Hoe kan ik dit snel testen want die goze van wie ik het koop heeft weining tijd.

Ik heb al een router situatie is nu:

Chello modem====>Sweex router====>3 computers

Moet ik het nu als volgt doen ?
Chello modem==>Sweex Router===>W-lan AP + Router====>Rest van computer en w-lan met andere PCI kaart ?

EN moet ik dan nog wat instellen ? Of is het gewoon stroom erop zetten stekkertje verwisselen PCI kaartje in computer driver instaleren ne op internet ?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Rubie-The-Sysop schreef op 20 november 2003 @ 17:56:
Ik kooop vanavond van iemand een Linksys w-lan AP met router en een PCI kaartje.

Hoe kan ik dit snel testen want die goze van wie ik het koop heeft weining tijd.

Ik heb al een router situatie is nu:

Chello modem====>Sweex router====>3 computers

Moet ik het nu als volgt doen ?
Chello modem==>Sweex Router===>W-lan AP + Router====>Rest van computer en w-lan met andere PCI kaart ?

EN moet ik dan nog wat instellen ? Of is het gewoon stroom erop zetten stekkertje verwisselen PCI kaartje in computer driver instaleren ne op internet ?
Yep zo kan je het doen.. Maar dat werkt alleen meteen als hij de AP op DHCP gezet heeft en als open system geconfigureerd heeft. Anders moet je nog settings gaan toepassen etc. (WEP encryption etc)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Rubie-The-Sysop
RoRoo schreef op 20 november 2003 @ 17:59:
[...]

Yep zo kan je het doen.. Maar dat werkt alleen meteen als hij de AP op DHCP gezet heeft en als open system geconfigureerd heeft. Anders moet je nog settings gaan toepassen etc. (WEP encryption etc)
Ok,

En heeft iemand ervaring met het instellen van Linksys (routers) apparaten ?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Rubie-The-Sysop schreef op 20 november 2003 @ 18:04:
Ok,

En heeft iemand ervaring met het instellen van Linksys (routers) apparaten ?
Ik niet in ieder geval.. Maar de verkoper zal dat toch vast wel weten :?
zeg maar dat ie z'n geld niet krijgt eer dat je het werkend gezien hebt..
Is heel logisch hoor dat je graag wil weten of het werkt..

scheelt hem ook een hoop gezeur achteraf :)

• Rubie-The-Sysop
RoRoo schreef op 20 november 2003 @ 18:07:
[...]

Ik niet in ieder geval.. Maar de verkoper zal dat toch vast wel weten :?
zeg maar dat ie z'n geld niet krijgt eer dat je het werkend gezien hebt..
Is heel logisch hoor dat je graag wil weten of het werkt..

scheelt hem ook een hoop gezeur achteraf :)
Hij heeft maar 10 min tijd omdat zijn vader jarig is. En hij zei ook ja, instaleren hoort niet bij de prijs.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Rubie-The-Sysop schreef op 20 november 2003 @ 18:11:

Hij heeft maar 10 min tijd omdat zijn vader jarig is. En hij zei ook ja, instaleren hoort niet bij de prijs.
Onzin..

maar ja we zijn alweer een dag verder..

En? doet ie het?

• Rubie-The-Sysop
RoRoo schreef op 21 november 2003 @ 09:53:
[...]

Onzin..

En? doet ie het?
Leuk dat je eraan hebt gedacht.

Het ging niet in 1 keer goedm aar uitendelijk wertke het wel.

Ik sluit die router aan op mijn router. Ik sluit er een computer op aan en de ocmputer heeft internet.

Ik doe PCI kaart in de computer start hem op. En win XP vraagt naar de drviers k*t zat er een cd bij ? Nou we doen er weer een wired PCI kaartje in. Downloaden die driver. zo die is oo kweer geinstaleerd. XP ziet meteen welk merk het is. En ik moet bij geaancerd op vernieuwen drukken en he ik zie linksys (dat is de ssid) nou ik geloof dat ie het doet me moeder betaalt :) Ik ga weer naar boven heb nog 3 kwartier zitten kloten met wep instellingen en de ssid en ga maar door. Maar op een gegeven moment had ie verbinding hmm nog geen internet start->uitvoeren->CMD->ipconfig /renew Shit ik krijg geen ip.

Ik dnek ik neem het hele zooitje mee naar zolder ff kijken hoe boven de verbinding is. En ik probeer boven nog een keer een ip te krijgen en ik ik ik heb internet !!!!!!!!!!!!

En zometeen komt er een vriend van mij die neemt zijn laptop mee en een PMCIA w-lan kaartje (ja, het is hetzelfde prototcol) en dan gaan we door het hele huis me internet verbinding testen.

@RoBoo heb jij verstand van w-lan ? Anders heb ik namenlijk nog een vraagje.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 21-11-2003 10:37 ]

Verwijderd

RoRoo schreef op 21 november 2003 @ 09:53:
[...]

Onzin..

En? doet ie het?
Zo'n onzin vind ik dit niet. Sommige mensen verwachten dat je hun hele netwerk aansluit omdat je een routertje oid verkoopt. Wel vind ik het logisch dat je ff laat zien dat alles werkt :)
En Ruby, gewoon je vraag hier neer zetten (of evt een nieuw topic voor openen als het een heel andere vraag is). Lopen hier zat mensen rond die verstand hebben van PC's/wireless ;)

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:22:
[...]

Zo'n onzin vind ik dit niet. Sommige mensen verwachten dat je hun hele netwerk aansluit omdat je een routertje oid verkoopt. Wel vind ik het logisch dat je ff laat zien dat alles werkt :)
En Ruby, gewoon je vraag hier neer zetten (of evt een nieuw topic voor openen als het een heel andere vraag is). Lopen hier zat mensen rond die verstand hebben van PC's/wireless ;)
Het wekrt niet helemaal. Maar daarvoor zal nu ff een neiuw topic openen en dan zali k hier del ink plaatsen. ik edit deze post dan, tenzij er iemand reageert dus hou deze post in de gaten.

Verwijderd

Wat tijdens dit wilde avontuur naadloos door elkaar heenloopt zijn soft- en harware problemen ;)

Zorg tijdens troubleshooten eerst dat je basic connectivity hebt, dus dat je je andere comps en je gateway kan bereiken, of de harware het doet, zeg maar, al heb jij geen draad maar radiogolven.

Check daarna of je kan surfen, en pas daarna de encryptie.

Al is zoiets al WEP lachwekend, maar goed.

• Rubie-The-Sysop
Ik kom niet in mijn eigne netwerk.

[rml][ W-Lan] Kom niet op eigen internet, wel op 2 andere[/rml] PLZ Help me !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pagina: 1