Toon posts:

PC ziet router niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kabelinternet van @Home is hier gedeeld via een router, heeft altijd prima gewerkt. Maar sinds kort issie de kluts kwijt.

Voorheen kwam ik altijd in het router-instellingenmenutje dmv. http://192.168.2.1/ in te typen in Internet Explorer. Maar als ik dat nu doe zegt ie "Cannot find server, the page cannot be displayed enz". Oftewel de PC herkent de router niet meer.

Ik kan het IP van de router ook niet meer pingen in DOS-command.
Netstat geeft geen verbinding aan.
Ipconfig geeft geen DNS en geen Default Gateway, en IP momenteel zelfs 0.0.0.0 en Subnetmast ook 0.0.0.0. Ik kan het IP niet renewen.

Ik heb de stroom er al afgehaald, router gereset enz enz, maar router blijft onzichtbaar. Alle bedrading zit goed.

Heb ook al geprutst met LAN Properties -> Configure -> Advanced -> Media Type en verschillende dingen geselecteerd (stond eerst gewoon op Hardware Default), maar niks helpt.

Ik heb al gespit in andere topics maar ik kon dit specifieke euvel niet vinden.
Kan iemand mij helpen, ik ben geen gevorderde LAN-techneut helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 17:51 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, en als je eens een IP static invoert? Misschien is het DHCP-gebeuren alleen beetje brak..

Verwijderd

heb je nadat je de router opnieuw gestart hebt ook je pc opnieuw gestart ( of een refresh voor je ip adres gevraagd ) ?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Osiris schreef op 20 november 2003 @ 17:53:
Hmm, en als je eens een IP static invoert? Misschien is het DHCP-gebeuren alleen beetje brak..
Ik zou dat eens proberen.

Geeft je kaart wel link? Kan namelijk rotte kaart/kabel zijn.

Heb je wel link zet dan ff een static ip in je nic en kijk dan of je je routertje kan benaderen.

Check ook eens op je kaart uberhaupt wel op DHCP staat.. als ie op 0.0.0.0 staat en je kan niet renewen...

[ Voor 13% gewijzigd door RoRoo op 20-11-2003 18:03 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Topicstarter
DRG,
zo ver ik weet wel,
zal zodalijk voor de zekerheid nog eens stroom van router halen, stroom er weer op, router resetten en computer herstarten (in die volgorde), zou ie hem dan weer meoten pakken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus gereset, en PC ziet router nog steeds niet:

Connection-specific DNS Suffex....:
IP Adres...................................: 169.254.42.95
Subnet Mask.............................: 255.255.0.0
Default Gateway........................:

thats it

Verwijderd

Mja, ga je bekabeling maar eens even nakijken. Loop dit anders eens door om stapsgewijs het probleem te localiseren: [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] :)

Verwijderd

Topicstarter
bekabeling zit goed (voorheen deed de verbinding het ook op deze manier)
ik zal die utileg van je even doorlezen

Verwijderd

Als je zo zeker bent: stel even een vast IP-adres in die range in (192.168.2.2/255.255.255.0) en probeer je router te pingen. Als dit niet werkt en je bent 100% zeker dat vanaf je router alles werkt is je router kapot :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Met welk merk en type router hebben wij eigenlijk het genoegen? Anders worden er misschien oplossingen gegeven die niet van toepassing zijn op jouw type.

En heb je dit al geprobeert?
ipconfig /release
ipconfig /renew

[ Voor 19% gewijzigd door internetinfo op 20-11-2003 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb op dit moment FBR-1405TX router

en dan ipconfig gebeuren had ik idd al gedaan

mijn ouders hebben overigens een andere router en hebben momenteel hetzelfde probleem, PC ziet router niet meer, volgens mij met er ergens iets bij LAN-properties worden aangevinkt of ingesteld, maar wat...?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Zit er niet ergens een firewall te draaien die de boel genadeloos blokkeerd?

stel in ieder geval eens het vaste ip in op je pc.

Andere mogelijkheid: Reset router helemaal naar default en kijk dan of je em kan benaderen

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Pagina: 1