Toon posts:

Standaard koeler Intel.....herrie!

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een P4 3.0 ghz. (800 mhz) met een P4P asus 800 deluxe moederbord gekocht. Prachtig apparaat maar.......wat een herrie. Lijkt wel of er een tandartsboor in zit. In de winkel heeft men mij verzekerd dat dit de orginele intelkoeler is voor deze processor en dat deze beschreven staat als zéér rustig!

Wie heeft er ervaring met deze standaard koeler en is het moeilijk (garantie!!!) om een andere koeler (tip?) te plaatsen.

Voor 50 euro wil ik het wel proberen.......

:?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat is de temp van je cpu, stressed en idle? Misschien tempgestuurd en als de temperatuur te hoog is dan gaat die sneller draaien. Op wat voor toerental draait die als het zoveel lawaai maakt?

[ Voor 27% gewijzigd door pisart op 20-11-2003 17:54 ]

• Syzzer
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Mak je kast eens open en luister goed of de herrie wel van je CPU koeler komt. Wellicht zit er een luidruchtige fan op je videokaart of moederbord. Als je zeker weet welke fan het is kun je je een hop frustrataie voorkomen als je dalijk de verkeerde fan vervangt...

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn kast van binnen bekeken en de herrie komt echt van de cpu-fan. Had al expres en be quiet netvoeding laten inbouwen om herrie te voorkomen.

Klopt inderdaad...koeler loopt niet constant op dezelfde wijze. Het geluid is echter irritant. Het is een hoog geluid...net als een tandartsboor!!!!!

Ik weet helaas niet wat de temp. zijn.....weet ook niet hoe ik daar achter moet komen..... :/

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:14

Mojo

The Power Within

Kan je gewoon zien in de bios bij de "Pc Health" tabje. Ik denk dat je voor 50 euro trouwens wel een mooie (stille) nieuwe cooler kan kopen. Een Zalman CNPS 7000 CU bijvoorbeeld. Is enorm stil en presteerd heel goed. Prijs is iets van 45 euro ofzo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• pisart
  • Niet online
Download speedfan eens en kijk dan naar je temp van cpu en case, daarmee kan je ook het toerental bekijken van je koeler. ;)

Verwijderd

je kan toch andere koeler erop zetten en als die kapot is en terug wil brengen die oude koeler er weer opnieuw opzetten of bedenk ik dat verkeerd?
een TT volcano 7+ is lekker stil en koelt heel goed

• pisart
  • Niet online
Als je voor stilte wilt gaan en goed koeler kan je toch beter kijken naar de CNPS 7000 CU van zalman zoals sokje zegt. Deze is toch stiller als de 7+ en koelt toch redelijk.

Verwijderd

mijn 7+ die draaide op 3000 rpm dan is die echt stil en mijn xp 2600 werdt maar 40 graden

Verwijderd

Topicstarter
Met speedfan...de gegevens:

Intel 8201EB:

FAN02: 3902RPM
temp. 36 graden

hoe plaats je nieuwe koeler?

Verwijderd

ik heb ook die 7+ gehad maar wat een herrie!! je moet hem op minimaal laten draaien wil je hem beetje stil laten zijn...
ik heb ook de zalman 6000 gehad...goede cooler!! heel stil en togh goede koelprestaties...zou dus eerder de 7000 kopen dan 7+....

• pisart
  • Niet online
Op de site van de fabrikant staat meestal wel een precieze beschrijving.
Je moet ook kijken of de koeler wel op het moederbord past. Sommige koelers zijn te groot ervoor of er zit juist iets in de weg.
Voelt de heatsink warm aan of gewoon koel? Ik zie geen reden waarom dat die zo snel moet draaien die koeler, hoeveel is je casetemp?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

tandartsboor? dan is ie niet meer in balans of zijn de lagers scheef gaan zitten òf hij is losgekomen en zit tegen de cooler aan de draaien.. dus niks te temps of snelheid.

kzou een nieuwe fan kopen, want als je em fikst maakt ie alsnog heriie, hetzij minder.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Hm, dat lijkt me eerlijk gezegd een behoorlijk hoog toerental voor een Intel Boxed koeler...???

Bij een boxed koeler zit er meestal een fraai Intel logo bovenop, misschien heb je een mogelijkheid om een foto van de koeler te posten?

[edit] Poeh, 2 typfouten in zo'n korte post... ik moet oppassen :)

[ Voor 16% gewijzigd door ESteg op 20-11-2003 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
casetemp. ???? de temperatuur in de kast?

geen idee.....

Heatsink voelt wel wat warm aan, geluid is ook niet constant......echt een tandartsboor.

is 36 graden te warm???
zou ie stuk zijn?

ik zag bij de zalman staan 2400rpm .....is dan ook :het geluid zachter?

:|

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:14

star-saber

Ryzen

die intel koelers van 3.0 en hoger maken echt veel herrie.
ik had er ook 1 opzitten.en die maakte zonder Qfan ook herrie.
heb nu een 3.2 en die orginele koeler maakt minder herrie.
toch maar een zalman 7000cu opgezet
is toch stiller.kan in tenminste s'nachts troep downloaden.en slapen :z

Verwijderd

over het algemeen hoe lager de RPM(rondjes per minuut) hoe stiller...
maar de kwaliteit speelt ook mee...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:14

Mojo

The Power Within

De site van de zalman cooler is hier.

Hoe je deze moet installeren kan je ook op die site bekijken.

Verder staat zalman bekend om zijn stille producten en die 36 graden van je is erg goed, niets mis mee! (hij mag 60 worden)

[ Voor 25% gewijzigd door Mojo op 20-11-2003 18:33 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39

dlmh

Lo-Fi

Je hebt zeker niet de handleiding gelezen??? Daarin staat dat je het voedingsdraadje dat uit de motor (...) komt schuin naar beneden gericht moet zijn. Hierdoor maakt het geheel optimaal gebruik van de aanwezig airflow. Als je hem omdraait gaat de fan VEEL harder draaien... Dit is trouwens vele, vele, vele malen langsgekomen...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het is wel mooi geweest zo :). aeneas, neem voordat je een topic opent eens de DOC faq bovenaan dit forum door, evenals de DOC-moderatie policy. Als je koeler echt zoveel herrie maakt, haal je een andere. Met de search vallen tientallen topics over stille koelers te vinden. Doe voortaan dus wat meer moeite en leeswerk voordat je een topic opent ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.