Paar vragen over RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 19:35
Ik wil hier een raid array gaan opzetten (2x120GB ide in Raid0), maar ik heb nog een paar vraagjes :) :

- Als ik een goedkoop raidcontrollertje koop, kan ik daar dan van booten? Want het is me niet helemaal duidelijk of deze goedkope kaarten dat wel ondersteunen.

- Stel ik wil mijn windows op een 10GB partitie zetten. Hoe maak ik die dan aan? In het bios van de raidkaart? Want ik neem aan dat fdisk dan niet meer werkt.

Alvast bedankt _/-\o_.

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 20 november 2003 @ 17:32:
Ik wil hier een raid array gaan opzetten (2x120GB ide in Raid0), maar ik heb nog een paar vraagjes :) :

- Als ik een goedkoop raidcontrollertje koop, kan ik daar dan van booten? Want het is me niet helemaal duidelijk of deze goedkope kaarten dat wel ondersteunen.
jawel hoor
- Stel ik wil mijn windows op een 10GB partitie zetten. Hoe maak ik die dan aan? In het bios van de raidkaart? Want ik neem aan dat fdisk dan niet meer werkt.

Alvast bedankt _/-\o_.
fdisk doet het gewoon bij mijn weten

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:56

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heb je ook dit topic FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ al eens doorgelezen? Komt uit de Faq, en daar staan bijzonder nuttige dingen in :) Veel plezier ermee, en houd wel rekening met het dubbele risico wat je loopt...

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 19:35
Sparhawk schreef op 20 november 2003 @ 20:13:
Heb je ook dit topic FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ al eens doorgelezen? Komt uit de Faq, en daar staan bijzonder nuttige dingen in :) Veel plezier ermee, en houd wel rekening met het dubbele risico wat je loopt...

Succes :)
Jep die heb ik helemaal doorgelezen :). Alleen kon ik die 2 vragen daar dus niet beantwoord krijgen (en ook niet in de search), daarom maakt ik maar een nieuw topic.

tvw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ze staan niet in de FAQ omdat ze in principe erg simpel te beantwoorden zijn. Het antwoord op het dan wel niet bootable zijn staat gewoon op de website van de fabrikant van de controller. En wat betreft partitioneren: natuurlijk moet dat kunnen, hoe kunnen anderen Windows installeren..? Je kunt overigens ook tijdens de setup van 2K/XP partities aanmaken en formatteren.

/zoek/basic

Dit topic is gesloten.