[2x PCI] Diamond Stealth II s220 + S3 Virge

Pagina: 1
Acties:

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik had gelezen dat in win98 dit goed kon en dat een s3 virge wel wil als 2e.
Ik windows geinstalleerd en de eerste 3x werkte het ook.
Ik zet de pc langere tijd uit en nu krijg ik als windows start system beeps, 1x lang en 3x kort. Vervolgens start windows wel door, maar hangt als ik de settings van de monitoren bekijk. Als ik de s3 er uit haal dan gaat het wel weer goed. Geen beeps ook. Nou las ik ergens dat je een s3 met een jumper op slave kan zetten, maar er zitten een hele berg jumpers op die kaart, zonder beschrijving, en ik kan ook geen hardware details online vinden. Iemand suggesties?

:: Game Over ::

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben bang dat we zonder te weten exact welke S3 virge kaart je hebt niet veel kunnen zeggen. Er zijn werkelijk honderden Virge kaarten op de markt- wat wel opvalt is dat de meesten geen jumpers hebben, dus dat moet het makkelijker te vinden maken. Maar post dan wel wat meer info, want we gaan je zo niet kunnen helpen, snap je hopelijk...

Overigens lijkt het me dat die kaart gewoon brak is, probeer het eens met alleen de S3 en niet de Rendition.

Ik kan trouwens melden dat de s220 (Verite Rendition 2100) prima als 2e kaart wil werken, daar ligt het vrijwel zeker niet aan :)

Oslik blyat! Oslik!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik denk dat je gewoon beter eerst installeren met de s220 en vervolgens de s3 virge er als tweede bij kan zetten. Mijn ervaring is dat ie dan de s220 als primary houdt en de s3 als secondary. Een jumper voor slave mode heb ik tot nu toe nog niet gezien op de s3 kaart, wel op diverse matrox overigens.

Meh ...

Verwijderd

de S3 Virge/dx heeft wel _een_ jumpertje, met het geweldige opschrift JP5 :/
Geen idee wat ie doet :|

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 21:27:
de S3 Virge/dx heeft wel _een_ jumpertje, met het geweldige opschrift JP5 :/
Geen idee wat ie doet :|
Ahum, 'de' S3 Virge (al dan niet /DX) is een chip op basis waarvan honderden verschillende kaarten gemaakt zijn.

Jouw kaart op basis van de S3 Virge/DX chip heeft een JP5 jumper.
De TS heeft blijkbaar een heel andere kaart op basis van een vergelijkbare chips.

Kortom, dat jij een JP5 hebt zegt net zo min als het feit dat ik twee kaarten met S3 Virge heb zonder jumpers :z

Oslik blyat! Oslik!