Toon posts:

Memorex 4x speed kan alleen alleen op 2,4x ?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij philips gezocht en het forum, waarbij ik zelf bij philips.be uitkwam. een handleiding kan ik krijgen :) maar geen firmware

Maar goed ik heb dus "memrorex prof." gekocht uit belgie , vet goedkoop dus geen reden tot klagen, maar het zijn 4 speed en ik kan ze maar op 2,4 speed branden.

Terwijl mijn Philips schijfjes gewoon als 4x gezien worden.

Ligt dit aan de schijfjes, lijkt me wel, hoewel de fabrikant me zegt een firmware upgrade te doen. alleen die bestaat niet bij philips lijkt me ! iemand een oplossing of het zelfde meegemaakt en het alsnog opgelost !!

:?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 10:11
No offence, maar waar heb je het in hemelsnaam over, wat voor schijfjes? CD-R(W)? DVD-R(W)?

Vertel a.u.b. iets meer :)

|>

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

-ET-

Phone Home

Ligt waarschijnlijk gewoon aan de media. Welke brandsoftware gebruik je?

@simon
gezien de 2.4x snelheid kan het alleen maar DVD+-R zijn. Tenminste ik ken geen cd writer die op 2.4 speed brand :P

[ Voor 47% gewijzigd door -ET- op 20-11-2003 17:10 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
gebeurt wel vaker bij goedkoper schijfjes.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 21:19
Ik snap echt geen reet van je verhaal...

Heb je nu een Philips brander, en vage "schijfjes"?

En de fabrikant van de schijfjes zegt dat er een firmware update moet komen...???

:?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als ie Memorex bedoelt, dan weet ik niet of het wel zulke 'vage' schijfjes zijn:

http://www.memorexlive.com/index_flash.html (ze noemen zichzelf in elk geval No. 1 :o).

Ik heb zelf overigens ook een aantal Memorex (DVD-)schijfjes, nog geen problemen mee gehad, ze doen het gewoon op 4x (in een NEC ND1100A).

Nieuwe firmware is het standaard antwoord volgens mij, dat komt omdat (oudere?) 2.4x drives niet met 4x schijfjes overweg kunnen (zonder firmware update). Staat zo'n beetje op alle 4x schijfjes (iig op die ik heb).

• ESteg
Ik heb nog nooit van ze gehoord, maar dat zegt natuurlijk ook niet bepaald alles. Aan de andere kant, als je No. 1 bent (in wat dan ook), dan mag je daar ook wel een leesbaar logo van maken, want op de site kan ik niks ontcijferen van de kleine lettertjes die linksboven onder het rode "No. 1" bolletje staan :)

Hoe dan ook, het lijkt er dus inderdaad op dat de TS een Philips firmware zoekt. Misschien dat hij ook weet voor welke brander precies?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb DVD+R en een philips 416k en ik gebruik Nero 6.0.0.23

Verwijderd

Topicstarter
OK!

ik heb 4x speed schijfjes gekocht

ik heb een 4x speed brander

maar toch kan ik maar op 2,4 x branden

Ik denk persoonlijk niet dat de schijfjes het probleem zijn,
maar mijn brander dus ! firmware probleem

p.s als ik philips of TDK schijfjes gebruik kan ik wel op 4x speed branden ??

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 22:19

Smarron

The bend

Ik gebruik dit topic ook maar meteen om mijn probleem voor te leggen.

Ik heb een NEC ND1100-A DVD+R(W) brander. Ik gebruik Nero voor het bakken van DVD's. Ik heb Datawrite en Platinum DVD+R schijfjes.

Ik kon altijd op 4x branden met de 4x Platinumschijfjes, maar sinds een reinstall van WinXP Pro lukt dit opeens niet meer !! Wat doe ik verkeerd? Ik heb inmiddels een andere versie van Nero geprobeerd maar dit werkt niet. Ik heb verschillende schijfjes geprobeerd uit dezelfde spindel, waar het hiervoor nog wel mee ging. Iemand ?

De enige mogelijkheid die ik zelf kan verzinnen zijn de 3.13 nForce drivers. Die had ik hiervoor nog niet draaien. Zou dat het wellicht kunnen zijn ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:15
Check anders de supported media list voor je brander (als die er is). Daar moet in moeten staan welke merken je brander ondersteund.

Maar je kunt natuurlijk ook naar de winkel gaan en wat verschillende madia gaan kopen. Die brand en dan kijk je 1: of ze op 4speed willen fikken en 2: of je error rate niet te hoog is.

• ESteg
@Slain:
Thanks voor de extra info.

Philips heeft misschien nog geen nieuwe firmware voor dit model uitgebracht, ik kan er in ieder geval zo snel nog niet één vinden. En jij ook niet, bljkbaar... :'(

Ik vrees voor je dat het wachten wordt op een nieuwe firmware van Philips, die jouw DVD'tjes zodanig herkent dat ze ook op 4x geschreven kunnen worden. je zou Philips kunnen contacteren daarover - je weet maar nooit...

[ Voor 3% gewijzigd door ESteg op 20-11-2003 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
vermoeden had ik ook al dat het een firmware kwestie zou zijn, inderdaad even philips aanschrijven !!

A- open euro 89 (funprice)
nec euro 109

Hebben dus geen problemen met memorex schijfjes :)

ga morgen wel even de Philips klachten service bellen .

let make things ....... vul zelf maar in

• Smarron

Smarron

The bend

LeNNy schreef op 20 november 2003 @ 18:20:
Check anders de supported media list voor je brander (als die er is). Daar moet in moeten staan welke merken je brander ondersteund.

Maar je kunt natuurlijk ook naar de winkel gaan en wat verschillende madia gaan kopen. Die brand en dan kijk je 1: of ze op 4speed willen fikken en 2: of je error rate niet te hoog is.
Mocht je het tegen mij hebben gehad.

[rml]Smarron in "[ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit"[/rml]

Daar staan de media allemaal keurig met 4x beschreven enzo. Ik heb er dus al zo'n 100 op 4x beschreven en na de reinstall lukt het opeens niet meer.

Ik las in een ander topic wel dat een overwrite van dezelfde firmware zou kunnen helpen. Dan probeer ik dat wel ff.

• Jake
  • Niet online
ESteg schreef op 20 november 2003 @ 18:02:
als je No. 1 bent (in wat dan ook), dan mag je daar ook wel een leesbaar logo van maken, want op de site kan ik niks ontcijferen van de kleine lettertjes die linksboven onder het rode "No. 1" bolletje staan :)
[semi-offtopic]
I agree. Er staat overigens: No.1 Brand for Digital Media Worldwide.
Op de dvd-inlays is het wel te lezen namelijk.
[/semi-offtopic]

Een DVD-writer zal waarschijnlijk op safe spelen als ie het schijfje niet herkend. Beter te langzaam dan te snel, zullen ze wel denken (in laatste geval kan je disk waardeloos worden).
edit:
Dit zijn trouwens die schijfjes: http://www.opus.nl/info.asp?pid=4025 (info van Opus Supplies).

[ Voor 9% gewijzigd door Jake op 20-11-2003 18:43 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Je hebt een 4 speed DVD brander gekocht, geld die snelheid voor DVD+R of DVD-R? T schijnt wel eens voorgekomen te zijn dat alleen DVD+/-R 4 speed is, en de andere standaard gewoon op 2.4x word gefikt...

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-03 16:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Had ik ook gister, ander merk brander hoor, maarre is het niet gewoon udma wat je weer aan moet zetten. Die had ie bij mij namelijk weer uitgeschakeld.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het hetzelfde probleem: NEC 1100 DVD + brander, brandt alleen op 2.4 speed op 4x Philips media. UDMA staat aan.

Yo.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

VonFoX schreef op 20 november 2003 @ 20:10:
Het hetzelfde probleem: NEC 1100 DVD + brander, brandt alleen op 2.4 speed op 4x Philips media. UDMA staat aan.
Dan heb je de foute brandsoftware. Ik heb namelijk ook Philips 1-4X DVD media gekocht. Op Nero wou die maar maximaal 2.4x branden, maar met Easy CD Creator 5 (ik weet het, kutprogramma), ging het gewoon 4x.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Darkvater schreef op 20 november 2003 @ 20:19:
[...]

Dan heb je de foute brandsoftware. Ik heb namelijk ook Philips 1-4X DVD media gekocht. Op Nero wou die maar maximaal 2.4x branden, maar met Easy CD Creator 5 (ik weet het, kutprogramma), ging het gewoon 4x.
Heb inderdaad Nero 6. Zal CD creator 5 eens proberen.

Yo.

• Smarron

Smarron

The bend

Darkvater schreef op 20 november 2003 @ 20:19:
[...]

Kun je dit dan ook verklaren?

WinXP
Nero 5.5.10.42
Platinum 4x

Alles brandt keurig op 4x.

Reinstall WinXP
Nero 5.5.10.42
(dezelfde) Platinum 4x

Slechts op 2,4x branden. Upgrade naar 6.0.00.23 ofzo. Nog steeds 2,4x.
DMA staat (en stond al) aan. Wat doe ik verkeerd dan en vooral wat doe ik anders :?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ge-upgrade naar Nero 6.0.0.23: helpt niets. In het choose recorder schermpje staat als maximum speed voor mijn NEC 1100: 2.4x (zonder lege schijf in de brander!). NERO gaat zo dus nooit op 4x branden.

[edit] Heb laatste firmware gebrand maar geen succes. Heb contact met NEC opgenomen [edit]

[ Voor 20% gewijzigd door VonFoX op 21-11-2003 19:04 ]

Yo.

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb heel misschien het probleem gevonden!!

Ik heb hier een spindel Plantium 4x DVD+R's. Ik kon altijd 4x branden, nu niet meer. Echter ging ik voor de zekerheid de ATIP uitlezen via DVD Identifier en wat bleek: RITEK !

Hiervoor had ik ze altijd van RICOH. En in dezelfde spindel zitten dus meerdere fabrikanten verpakt!! :(

Ik hoop niet dat het daaraan ligt, maar ik vind het wel vreemd. Toch staat er bij de info dat ze 2,4x en 4x zijn. :?

VonFox, ik heb een nieuwe firmware (FW 1iHO) erop gezet, maar geen positiever resultaat. Hiervoor had ik dus de 1.A1. Origineel had ik de 1.A0.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Smarron schreef op 21 november 2003 @ 19:25:
I
VonFox, ik heb een nieuwe firmware (FW 1iHO) erop gezet, maar geen positiever resultaat. Hiervoor had ik dus de 1.A1. Origineel had ik de 1.A0.
Wat zegt bv NERO dan bij jou in het choose recorder scherm als er geen lege schijf in de NEC zit? Bij mij zegt ie dan dus max burn speed 2.4x

Yo.

• Jake
  • Niet online
Van de firmwares die je noemt is (volgens mij) alleen de 1.A0 een officiële NEC firmware.
edit:
Druk ik op edit, ipv quote...

[ Voor 180% gewijzigd door Jake op 21-11-2003 19:49 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Jake schreef op 21 november 2003 @ 19:35:
Van de firmwares die je noemt is (volgens mij) alleen de 1.A0 een officiële NEC firmware.
Dat kan inderdaad wel, maar als de brander het niet doet, ga ik het toch ergens anders proberen te zoeken.

Ik ga hem trouwens weer terugflashen naar de 1.A1, want mijn IDE-led blijft nu continu branden. |:(
VonFoX schreef op 21 november 2003 @ 19:35:
Wat zegt bv NERO dan bij jou in het choose recorder scherm als er geen lege schijf in de NEC zit? Bij mij zegt ie dan dus max burn speed 2.4x
Zonder schijf erin zegt Nero inderdaad 2,4x. Normaal gesproken sprong deze naar 4x als ik er goede media indeed. Nu nite meer dus.

Ik heb zojuist een DVD gebrand via DVDdecrypter, maar ook hier ging hij niet sneller dan 2,4x. :(

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Smarron schreef op 21 november 2003 @ 19:25:

Ik heb hier een spindel Plantium 4x DVD+R's. Ik kon altijd 4x branden, nu niet meer. Echter ging ik voor de zekerheid de ATIP uitlezen via DVD Identifier en wat bleek: RITEK !
Ook raar, want heb hier een Philips DVD+RW 1-4x, maar dat is volgens DVD Identifier een RICOH.

Yo.

• Jake
  • Niet online
Smarron schreef op 21 november 2003 @ 19:42:
Dat kan inderdaad wel, maar als de brander het niet doet, ga ik het toch ergens anders proberen te zoeken.
Snap ik wel, als je je maar realiseerd dat het geen officiële zijn.
Ik ga hem trouwens weer terugflashen naar de 1.A1, want mijn IDE-led blijft nu continu branden. |:(
Op de duitse NEC site staat iets negatiefs over de 1.A1 fw.
VonFoX schreef op 21 november 2003 @ 19:35:
Zonder DVD erin:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zonderdvd.gif

Mèt 4x DVD:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/metdvd.gif

Als je brander de 4x niet herkent, dan zal het wel 2.4x blijven.

• Smarron

Smarron

The bend

lol, wilde je net editen, toen was je post opeens weg :P
Ik flash hem ff terug naar de originele 1.A0 (Zo kwam hij uit de fabriek).

Teruggeflashed naar de 1.A0 maar nog steeds geen goed resultaat. 2,4x blijft het maximale. :'(

[ Voor 28% gewijzigd door Smarron op 21-11-2003 19:59 ]

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 13:53

BreeeZe

Devt

Heb ook een NEC ND1100, en heb net een nieuw spindeltje platinum 4speeds aangebroken en die branden bij mij idd ook alleen maar op 2.4speed, m'n vorige ging wel op 4x.
Houd in dat platinum dus loopt te $#$%#% (maar ff gecensureerd) ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, ik ben achter mijn probleem. De DVD's zijn gewoon van slechte kwaliteit.

Ik had ze getest met Platinum 4x DVD's. Ik had toevallig nog een voor het oog een exact hetzelfde eruitziende spindel liggen. En 3x raden: Die gaan wel op 4x! |:(

Het ligt in mijn geval dus gewoon aan de media zelf.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb nu That's write DVD+Ren maar die branden wel gewoon op 4x. Het ligt dus echt aan de DVD's en niet aan WIndows oid.

Yo.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Smarron schreef op 21 november 2003 @ 19:51:
lol, wilde je net editen, toen was je post opeens weg :P
Ik flash hem ff terug naar de originele 1.A0 (Zo kwam hij uit de fabriek).

Teruggeflashed naar de 1.A0 maar nog steeds geen goed resultaat. 2,4x blijft het maximale. :'(
Wat is de mediacode???

[ Voor 67% gewijzigd door Hermanvh op 28-11-2003 20:56 ]

webOS all the way!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Wel verdraaid. Koop ik net een spindel Philips DVD+ 4X, kan ik verdomme ook maar op 2.4. Voorheen ging het wel op 4x philips.

Ook met een NEC 1100.

Ik hoop dat iemand een oplossing vind, want ik ben veel te ongeduldig om op 2.4 te branden.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

ralfbosz

xm create bosz -c

BreeeZe schreef op 21 november 2003 @ 23:03:
Heb ook een NEC ND1100, en heb net een nieuw spindeltje platinum 4speeds aangebroken en die branden bij mij idd ook alleen maar op 2.4speed, m'n vorige ging wel op 4x.
Houd in dat platinum dus loopt te $#$%#% (maar ff gecensureerd) ;)
Ik heb hetzelfde spindeltje in mijn NEC 1100A. Nog alle moeite gedaan om de firmware te upgraden, maar hij blijft op 2,4x zitten. Prut gedoe, laatste Platinium voor mij...

rm -r *

• Smarron

Smarron

The bend

Beetje late reactie, maar deze Platinums kwamen bij RITEK vandaan. De vorige Platinum's waren van RICOH. Dat verklaart dus een hoop.

Anyway, ik heb een nieuwe burner gehaald, de 1300A en nu kan ik dit Platinum/RITEK wel gewoon op 4x branden!

Tip voor iedereen met de 1100A. Het is mogelijk een 1300A bios te flashen, dan zijn die Platinum's wel gewoon op 4x te branden.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Ah, het ligt dus aan de branders (of firmware).
Ik ben ook even naar mijn broer gegaan. In zijn Pioneer brander branden ze wel gewoon op 4x.

Hoe weet de brander eigenlijk dat het 4 of minder speed DVD's zijn.....staat dat voorbeschreven? Dat verklaart dan een hoop. Hij leest dat dan gewoon niet goed bij bepaalde DVD's. Vaag dat dit niet zo met cd's is.....

Was ik toch maar voor Plextor gegaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Pino64 op 01-12-2003 14:39 ]

Verwijderd

Bij mij werkt het ook. Nec 1100 geflashed naar een 1300.
Kan nu zonder problemen de Platinum 4 speed DVD+R's branden.
Ik had namelijk precies hetzelfde probleem als andere beschrijven.
Thanx GoT _/-\o_

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 15:52

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de topic starter al een oplossing heeft voor zn Philips DVDRW416.
Ik heb die brander namelijk ook en ook het zelfde probleem.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Hier ook hetzelfde probleem als de Topicstarter.

Eergisteren een Philips 416K gekocht en geïnstalleerd. Het bijgeleverde 1-4X Philips schijfje met Nero 5.5 op 4x speed gebrand, daarna het bijgeleverde Philips RW schijfje op 2,4x gebrand. Gisteren bij de Dixons 10 stuks Philips DVD+R 1-4X gehaald waarvan ik er nu 4 gebrand heb op 2,4x. Snellere of langzamere snelheden zijn met deze media niet in te stellen.

In het geval van de Philips 416 in combinatie met Philips media ligt het denk ik aan de afkomst van de Philips schijfjes. Er blijken dus verschillende producenten van de Philips media te zijn en niet altijd halen ze de opgegeven 4x speed. Ik hoop dat een volgende batch (eventueel non Philips) wel echt op 4x speed wil draaien. Voor de rest brandt de brander foutloos en voor de 129 euro die ik ervoor gegeven heb ben ik tot nu tevreden. (Lord of the Rings DVD erbij, Pinnacle Studio 8 SE, Nero, Power DVD, MySonic).

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb met Philips gemailt en die zeggen mij dat het met een volgende firmware update verholpen moet zijn (dan herkend de speler meer media) maar wanneer die update komt kunnen ze me niet vertellen, ik moest de site maar ik de gaten houden. |:(

Ik denk dat ik mn brander maar snel of verkoop of terug breng.

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Niet te snel terugbrengen Gutteguttegut.

Uit meerdere tests is gebleken dat op Philips DVD branders gebrande media op het grootste aantal andere lezers en spelers terug te lezen is. Dat moet je ook iets waard zijn.

• Smarron

Smarron

The bend

Sweet schreef op 12 december 2003 @ 20:36:
Niet te snel terugbrengen Gutteguttegut.

Uit meerdere tests is gebleken dat op Philips DVD branders gebrande media op het grootste aantal andere lezers en spelers terug te lezen is. Dat moet je ook iets waard zijn.
Mja, als je niet kunt branden schiet het ook niet echt op he. :X
Gutteguttegut schreef op 12 december 2003 @ 19:44:
Ik heb met Philips gemailt en die zeggen mij dat het met een volgende firmware update verholpen moet zijn (dan herkend de speler meer media) maar wanneer die update komt kunnen ze me niet vertellen, ik moest de site maar ik de gaten houden. |:(

Een voordeel aan de NEC1300A is dat hier zowat dagelijks nieuwe firmwares verschijnen voor nieuwe media! Dat vind ik een groot voordeel. Dus als je hem terugbrengt, zou ik die aanraden.

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 12 december 2003 @ 19:44:

Kijk voor een firmware upgrade eens op:
http://www.p4c.philips.co...hstring=dvdrw416&country=

Die doet het wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 22:06 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:04:
[...]

Kijk voor een firmware upgrade eens op:
http://www.p4c.philips.co...hstring=dvdrw416&country=

Die doet het wel goed.
Helaas...
Sorry, no products found for 'dvdrw416n' (in any country)

Verwijderd

Ik zelf heb ook de DVDRW416N dat is teminste wat windows device manager aangeeft en de firmware upgrade die op de Philips site staat is voor de DVDRW416K. Als ik het flash programma installeer geeft het ook aan dat hij geen compatible HW heeft gevonden en dus niet kan flashen. Op de doos van het apparaat staat wel degelijk dat het een DVDRW416K/00 waarvoor op de philips site ook niets te vinden is.

Erg @$%*&! aangezien tot nu toe alleen philips schijfjes op de volle snelheid beschreven willen worden. Heb zojuist een email gestuurd naar de klanten service en ik zal wel zien wat ze terug schrijven.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 09:07
Ik heb dus hetzelfde probleem met de 416 van Philips...

Die Philips schijfjes brand ie prima op 4 speed, maar die van Platinum verrekt ie op 4 speed te branden.

Jammer alleen dat de verhoudingen tussen de prijs van de schijfjes ook ongeveer 2.4 zijn :(

Verwijderd

Heeft toevallig iemand al een zijn DVDRW416 naar een Nec ND1x00A geflasht of vergelijkbaar model. Het schijnt dat deze 2 nl in essensie een en de zelfde writer zijn en het dus eigenlijk mogelijk moeten zijn om er een andere firmware op te gooien die schijfjes wel gewoon op 4x wil schrijven!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:21 . Reden: typo ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Even een schopje..

Ik heb mijn 416N naar een NEC1300A geflashed en nu kan ik gewoon op 4x branden.
Ik had geen zin om nog langer op Phlips te wachten.

Files die ik gebruikt heb:

http://etna.rpc1.org/nec/nec1100%20to%201300.html -> 1.0A 1
http://etna.rpc1.org/nec/ -> Bootdisk en NEC1100A.EXE

Eerst een backup van mn originele firmware gemaakt natuurlijk!!!

Compatibaliteit lijkt gewoon het zelfde, hij speelt de gebrande Philips DVD+R 4x gewoon af op mn Samsung 711 DVD speler en ook in de drive zelf.

Verwijderd

Hoi, ik heb ook de 416N met firmware 1C0, welke firmware stond er bij jou orgineel op?
Kun je nu ook Platinums (Ritek) op 4 speed branden met deze firmware van NEC?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik ben er achter gekomen dat een Spindel Philips 4 Speed niet hetzelfde is als een Spindel Philips 4 Speed. Deze heb ik twee keer gekocht. Echter bleek de tweede spindel uit compleet andere schijfjes te bestaan. De media code was compleet anders. Zie onderstaande rapporten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
                            Media Information [DEZE DOEN HET WEL OP 4 SPEED]                          
Disc Regions are                                          1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID                                    RICOHJPNR01
Format Type                                                      UDF 1.02
Volume Name                                                         QUEEN
Application id                                                           
Implementation id                                              AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)                      12/ 9/2003 19:48:58
Format Capacity                                            4.37GB(4.69GB)
Book Type                                                         DVD-ROM
Media Type                                                          DVD+R
Media Id Code Speed                                         4.0x 5540KBps
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              22F95Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Media Information [DEZE DOEN HET NIET OP 4 SPEED]                           
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                    CMC MAG F01
Format Capacity                                             Not Formatted
Free Blocks                                                     405405696
Free Capacity                                              4.38GB(4.70GB)
Book Type                                                           DVD+R
Media Type                                                          DVD+R
Media Id Code Speed                                         2.4x 3324KBps
Available Write Descriptor                           CLV  4.0x   5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  2.4x   3324KBps
Data area starting sector                                          30000h
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Dit is toch complete oplichterij. Ga vandaag nieuwe kopen en neem laptop mee om meteen in de winkel te controleren of ik krijg wat het moet zijn

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 20:14:
Hoi, ik heb ook de 416N met firmware 1C0, welke firmware stond er bij jou orgineel op?
Kun je nu ook Platinums (Ritek) op 4 speed branden met deze firmware van NEC?
Ik heb nu getest met een Phlips 4x en een Memorex 4x die het eerst niet op 4x deden, beide schijfjes hebben dezelfde code staan op de binnenrand namelijk: C+DR47G-AFW022 0104

Memorex:
--------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:CMC MAG-F01-000]
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [CMC MAG]
Media Type ID : [F01]
Product Revision : [Not Specified]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x - 4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

Media Information
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID CMC MAG F01
Format Type UDF 1.02
Volume Name *
Application id
Implementation id mkisofs
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 10/21/2003 13:10:50
Format Capacity 4.37GB(4.69GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed 2.4x 3324KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 22EF8Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

Philips:
Unique Disc Identifier : [DVD+R:CMC MAG-F01-000]
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [CMC MAG]
Media Type ID : [F01]
Product Revision : [Not Specified]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

Media Information
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID CMC MAG F01
Format Type UDF 1.02
Volume Name *
Application id
Implementation id AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 4/ 5/2004 21:16:48
Format Capacity 3.46GB(3.72GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed 2.4x 3324KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 1BB26Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

Geen verschil dus.

Verwijderd

Heb mijn DVDRW416N zojuist naar een NEC 1300 geflashed firmware versie 1.0B. En nu kan ik wel dvds op 4x branden ipv 2.4x.

:)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:41:
Heb mijn DVDRW416N zojuist naar een NEC 1300 geflashed firmware versie 1.0B. En nu kan ik wel dvds op 4x branden ipv 2.4x.

:)
Heb ik ook al een tijdje geleden gedaan werkt perfect!

Verwijderd

Memorex vage schijfjes??

http://www.nierle6.com/s0...&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2127

Winnaar van de Chip en ComputerEasy Test! Gebruik niks anders meer. Beter dan Arita en Prodeye media en elk ander dat ik gebruikt heb. En voor iets meer dan 2kwartjes p/disc is dit helemaal mooi natuurlijk.

Anyway hier brandt ik ze op 4x met NEC 2500 / Nec 2510 / Pioneer 107D. Zal wel dus aan je firmware of iets anders liggen.

Verwijderd

Het gaat hier niet om een ND 25xx maar om een OEM ND1100 die Philips verkocht onder de naam DVDRW416N.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Daarnaast komen niet alle memorex schijfjes uit de zelfde fabriek.

Verwijderd

VonFoX schreef op 20 november 2003 @ 20:10:
Een Nec 1100-A brand alleen maar op 2.4 speed ;)

Verwijderd

Hallo aan iedereen, ik heb dus ook een 416 en heb hem geflashd naar p1.2 nu heb ik zien staan dat er een laatste nieuwe firmware versie is de p1.4, heeft hier iemand dat al geprobeerd?? de site waar dat staat werkt helaas niet!...

http://www.cdrinfo.com/Se...gleModel.aspx?DriveId=848

Wat ik nu wel klote vind na het updaten van mijn philips 416 schrijft hij nog aan 4x, maar bij het rippen van dvd's leest de bastaard maar aan 2.5x meer!

Dankt u

btw. bulq dvd's doen het niet in de 416 ook niet na de firmware upgrade... ze waren nu net zo goedkoop :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 00:41 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 00:37:
btw. bulq dvd's doen het niet in de 416 ook niet na de firmware upgrade... ze waren nu net zo goedkoop :(
bulq staat niet voor niets voor: below ultimate low quality!

Verwijderd

_

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 09:35 ]

Verwijderd

Wist je dat...

Ik dvd'tjes gaan kopen in een andere winkel (imation dvd+r) 10 stuks, kijk naar de prijs en even dacht ik waaaaw 11€ maar helaas kwam daar nog auteurs taks bij?!!!!?!!!! kom zeg gaan ze ons nu zo beginnen kloten! en dan wel maar liefst 6€ erbij totaal 17€ mmm daar gaat mijn winst :(

kheb ondertussen goedkopere gevonden (philips dvd+r) 25 voor €30

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 21:10 ]

Verwijderd

Nu heb ik ook mijn philips 416 k/n??? proberen te flashen naar nec 1300 maar dit werkte niet hij zag mijn dvd onder dos maar dan zei hij couldn't acces the dvd drive...

Mss weet iemand raad, ik ben het beu mijn dvd's te rippen aan 2x! :(
Pagina: 1