Toon posts:

[XP] 0x0000008e tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
ik heb een klein probleempje, namelijk als ik mijn computer opstart, dan gaat alles goed; dat houdt in dat alles normaal opgestart wordten het windows laadscherm wordt vertoont. Maar op het moment dat mijn windows aanmeldingsscherm moet voorkomen, restart mijn pc. Hij haakt af. Ik heb ook geprobeerd om met behulp van een herstelpunt een eerdere status te herstellen, maar het probleem blijft hetzelfde. Weet 1 van jullie hoe ik dit probleem zou moeten herstellen? Ik heb zelf namelijk, misschien te snel geoordeeld, maar dat het een virusje kan zijn. Maar goed, alles kan tegenwoordig :P
Alsjeblieft geen flauwe domme shit van ja formatteer dan :S

Alvast bedankt,

Darzzz

Systeem:

Asus P4T-533C
P4 2,8 Ghz
512 RIMM
ATI Radeon 9200
Windows XP professional build 2600

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16

samo

yo/wassup

Da heb ik ook us gehad
- probeer eerst us in sae mode te booten
- Indien da lukt, zet 'reboot at BSOD' uit (system properties, advanced (?) startup & recovery dacht ik)
- boot dan eens gewoon
Voor mij was de enige oplossing toen een reinstall omdat ik liever reinstall dan uren zit te pruten en ik toch nooit in windows kwam
Krijg je een BSOD bij gewone boot, schrijf de code op en ram m in google!

Naar aanleiding van onderstaande, check:
Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 14% gewijzigd door samo op 20-11-2003 17:14 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 15:29
Misschien zou je eens de FAQ moeten lezen. Start eerst maar eens in veilige modus.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry dat ik dat niet heb vermeld, maar ik kom dus wel in veilige modus.. ik bedoel.. hoe kon ik anders gebruikmaken van herstelpunten ...d´oh!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 17:14:
Ja sorry dat ik dat niet heb vermeld, maar ik kom dus wel in veilige modus.. ik bedoel.. hoe kon ik anders gebruikmaken van herstelpunten ...d´oh!
Da's waar, die gedachte ging al door mn hoofd maar niet naar het toetsenbord. Dus probeer de reboot on error uit te zetten, en kijken wat je dan krijgt... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAA .. ik krijg een error.. maar.. hmm wel vaag.. ik ben voor het eerst blij met een error .. zal wel eromgaan dat het concreter is dan een leeg zwart scherm hehe

0x0000008e
en dat bestand was iets van ati2*.dll

kan toch niet ineens zomaar met mijn 3d kaart te maken hebben? hmm ik tik het in google! :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ja wel dus... in safe mode dus je drivers er af gooien en rebooten.. Nieuwe drivers op de correcte manier installeren

Deze gaat dicht... Redenen : /basic /faq

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Darzzz,

Probeer even de *exacte* error te geven aan "ati2*" hebben we gewoon niets. Probeer ook je video acceleratie eens lager te zetten - volgens dit artikel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;330187 heeft het omgedraaide namelijk het effect van een BSOD veroorzaken.

En nog een kleine titel edit

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 20-11-2003 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.hey Elevator bedankt! Ik zat me een beetje zorgen te maken over hoe dit probleem was ontstaan. Ik heb dit probleem inmiddels al wel opgelost dankzij de replies, nog bedankt daarvoor mensen.
Pagina: 1