HD uit Compaq Laptop werkt niet in andere laptops

Pagina: 1
Acties:

• Biet80
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 09:06
Huidige (werkende) situatie

Toshiba Satellite 4030CDT celeron 300mhz
40Gb IBM Harddisk (is erin gekomen omdat andere hard disk gecrasht was)

Compaq Evo N600c PIII 866mhz
15Gb TOSHIBA Harddisk

En de harde schijven moeten eigenlijk ff omgewisseld worden

40Gb doet het wel in de Evo, maar 15Gb doet het niet in de Toshiba. En het probleem ligt hem bij 15Gb schijf zelf, heb hem ook nog getest in een andere laptop, die kent hem ook niet. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Biet80 op 20-11-2003 16:57 ]

Water is pas echt lekker als het bij de brouwerij is geweest...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 08:58

-ET-

Phone Home

Waarschijnlijk een beveiliging van die schijf. verbaast me niets overigens van compaq.

check eens met partion magic of er misschien een hidden partitie opstaat waardoor hij niet gezien wordt.

Kent het bios de schijf wel?

• Biet80
Bios kent hem ook niet...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 08:58

-ET-

Phone Home

hmm dan zou het een hardmatige beveiliging kunnen zijn. Soort van beveiliging die ook op de Xbox harddisk zit. Schijnt wel weg te halen te zijn. Alleen kan ik je daar niet mee helpen.

• Biet80
Iemand anders dan? Heb al een gezocht op het wereld wijde web, maar krijg alleen "kitjes" om je bios wachtwoord te unlocken.

Voor de duidelijkheid, ik heb geen wachtwoord op de harde schijf via de bios.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Of mogelijk gewoon het jumpertje goed zetten. :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

staat standaard zeker op cable select zoals alle compaq spullen heb een armada gehad met cdrom op cable select, als je die optie niet kan veranderen lukt het nooit, zit er nergens een klein schakelaartje op?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

- als er een password op zit moet je die removen op de oorspronkelijke machine.
- het kan ook wel zo zijn dat je alles er eerst af moet halen (bijv. ranish partition manager -> alles partities wissen)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 21:54

samo

yo/wassup

zat dr niet zo'n intern bios op de compaq-hd's?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Biet80
Harde schijf is gewoon master ingesteld...

Verwijderd

samo-arne schreef op 20 november 2003 @ 17:32:
zat dr niet zo'n intern bios op de compaq-hd's?
Dat is al een paar jaar niet meer zo, en de schijf hoort prima in andere machines te werken, mischien zegt het ook wel meer over de toshiba dan over de compaq, ik heb per slot van rekening al een tijdje een prima werkende 20gb van een
Compaq Evo N600c pIII in mijn lappie zitten.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32
Normaal gezien zijn de schijven van Toshiba en van Compaq gewoon standaard-schijfjes (toch van zo'n recente modellen) en moeten dus perfect uitwisselbaar zijn.
Hier op't werk switchen we gedurig schijfjes om films uit te wisselen en zo, da's helemaal geen probleem. :)

Wel raar dat hij in de Compaq wel werkt en ergens anders niet. Voor zover ik weet kan je geen hardware-beveiliging zetten via de N600. En al zeker niet zo dat hij niet door het bios herkend wordt.

Bij laptop-schijven zit er wel een jumpertje om master/slave/cs te zetten. Heb je daar al eens naar gekeken?

• Biet80
15Gb is een :9 Toshiba HD, dus die zou het toch zonder problemen moeten doen in een :9 Toshiba laptop, als een 40Gb IBM het ook doet.

En de 15Gb Toshiba HD word ook niet herkend in andere laptop. (Topline Amicus) Dus het licht niet aan de laptop(s). Zonder er jumpers op te prikken is de schijf gewoon master. En zover ik heb gezien zijn er geen kleine schakelaartjes ergens op de schijf.

Maar als de schijf het doet in de Evo, dan is hij toch sowieso goed ingesteld. Master(ikke) of Cable Select. En dan zou het toch ook moeten doen in andere laptop's, hoe kunnen er dan nog jumpers/switches verkeerd staan? :?

Verwijderd

Volgens mij heb je bij IBM laptops de mogelijkheid je harddisk te beveiligen d.m.v. wachtwoord met encryptie. De harddisk is dan zonder wachtwoord niet te gebruiken, ook niet in een andere laptop.

Misschien heeft Compaq hier een eigen variant van, dit zou via de BIOS van de laptop in te stellen moeten zijn.

• Biet80
Compaq heeft inderdaad deze variant ook, maar deze is niet ingesteld/staat uit. B)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:13
Biet80 schreef op 21 november 2003 @ 09:55:
Compaq heeft inderdaad deze variant ook, maar deze is niet ingesteld/staat uit. B)
als je nu eens zelf in de bios het aantal cylinders etc opgeeft? dan wordt deze misschien wel herkent? anders kun je ook even checken of je kabel er wel goed opzit (andersom misschien?)

• Biet80
Werkt niet met een kabel, een laptop harde schijf prik je rechtstreeks er aan vast. (8> En dat kan maar op een manier, omdat een van die gaatjes dichtzit. (Net als bij sommige IDE-cables.) Wil hem wel anders om er in drukken, maar dan druk ik waarhschijnlijk een van de pennetjes naar de kl*ten. 8)7 (Harde schijven missen altijd een pennetje) Kan bij beide BIOS-en ook geen cylinders etc. instellen, dat moet allemaal automatisch gaan.

• Biet80
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 08:18:
[...]

ik heb per slot van rekening al een tijdje een prima werkende 20gb van een
Compaq Evo N600c pIII in mijn lappie zitten.
Uit een Compaq in een andere laptop, want in een Compaq is geen probleem? Zonder enige aanpassing bij laptop of HD?

Beetje late reactie op dit antwoord, maar had er een beetje over heen gelezen

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:23
Misschien is het het snelst al je gewoon een nieuwe hdd koopt?

Pricewatch:

pricewatch: Hitachi Travelstar 4K40, 20GB (4200rpm, ATA100, 2MB)
Pagina: 1