ECS K7S5A pro rev5.0 boot niet met XP1900+

Pagina: 1
Acties:

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
Hey,

Ik heb net een nieuwe pc gebouwd met wat goedkope onderdelen voor me zusje.

AMD XP1900+
ECS K7S5A pro rev5.0
256MB DDR kingston
WD 40GB 7200 hd
Midi Tower met 300WATT
Oude Gf2pro

Na het inbouwen boot ik de pc en geeft deze 1200mhz weer. Ik denk dat is wel op te lossen door in de bios ff die dingen te veranderen naar 166/133. ALs ik dit verander en save en opnieuw opstart dan boot ie niet. Het scherm blijft zwart. Door de bios te resetten boot ie weer maar hij blijft steeds op 1200 mhz.

Heeft iemand hier de oplossing voor? (Ik zal topic in de gaten houden en proberen zo spoedig moegelijk de vragen te beantwoorden)

Edit 133/133 werkt ook niet
100/133 werkt wel

[ Voor 4% gewijzigd door Outl@w op 20-11-2003 17:24 ]

Feyenoord!

Verwijderd

Hij moet op 133/133...

• Outl@w
Ook geprobeerd werkt ook niet :(

Feyenoord!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 15:18
Je moederbord kan het wel aan?

Verwijderd

Heb zelf ook zo'n 'goedkope' pc samengesteld, met hetzelfde moederbord, geforce 3 en een athlon xp1800 gevoed door een Qtec 350 watt.
Deze pc heeft hier ook af en toe last van, moet hem een paar keer aan en uit doen om hem opgestart te krijgen.
Dan gaat ie terug in z'n standaard instelling van 100/100 en na aanpassing in de bios start ie dan wel door op de juiste snelheid en is daarna ook superstabiel.
Ik kan hem daarna met speedfan zelfs behoorlijk overklokken.
Heb hier ook een aantal topics op nageplozen, het schijnt dat dit bord kritisch is met geheugen en voeding.
Ik heb in elk geval zelf nog geen oplossing gevonden. (ook niet echt geprobeerd.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Vriend van me had dit ook, kon wel nog BIOS enzo zien alstie op 1800+ stond, maar een beetje verder hangde de computer.

Liet hem dan maar op 100Mhz bus draaien. & na een 4-5 maand was zn CPU doorgebrand (vraag me niet hoe) en heeftie een 2600+ gekocht en nu werkt alles op de goede snelheid

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Probeer het eens met SDRam ipv DDR.

• Outl@w
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 22:52:
Probeer het eens met SDRam ipv DDR.
Helaas hielp dit ook niet :(

Ik heb ook geprobeerd om te booten met zo weinig mogelijk hardware, dus alleen met mobo, cpu, mem en video. Dit hielp ook niet,.

Feyenoord!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Als je dat ding op 100MHz boot, kijk dan eens in je BIOS of die voltages een beetje normaal zijn, kan zijn dat ie niet genoeg prik krijgt vanwege een te zwakke voeding.

Wat ook nog zou kunnen is dat je XP 1900+ van een nieuw type core is die niet goed herkend wordt door de K7S5A. Misschien biedt een BIOS-upgrade uitkomst.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Jensd schreef op 20 november 2003 @ 17:30:
Vriend van me had dit ook, kon wel nog BIOS enzo zien alstie op 1800+ stond, maar een beetje verder hangde de computer.

Liet hem dan maar op 100Mhz bus draaien. & na een 4-5 maand was zn CPU doorgebrand (vraag me niet hoe) en heeftie een 2600+ gekocht en nu werkt alles op de goede snelheid
[mierenneukmodus]
Het is toch echt hing hoor... Klinkt zeurderig, maar ik vind dit wel heel erg...
[/mierenneukmodus]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

hen je al op de website van ecs http://www.elitegroup.de/ gekeken.
daar staat een overzichte welke cpu bij welke mobo past

ook hangt er sinds kort een forum over de esc producten onder die site.

en last but not least; heb je wel de nwst bios erin zitten.
Pagina: 1