Oracle 9i Client install probleem: WindowsGeneralQueries

Pagina: 1
Acties:

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
Ik heb een probleem met het installeren van Oracle 9i Client software op een Windows 2000 machine. Het gaat me om het installeren van Oracle ODBC drivers zodat ik een Oracle database via internet kan benaderen. Dezelfde installatie heb ik al een keer succesvol gedaan op een XP Pro machine, daar ging alles zonder problemen.

Software: Oracle 9i Client 9.2.0.1.0
Machine: Windows 2000 5.00.2195 SP4
op een Athlon XP 1800+ met 256 MB RAM.

Probleem:
Tijdens de installatie krijg ik vier keer de volgende error melding:

There was an error during loading library:
WindowsGeneralQueries
- Stop installation of all products
- Stop installation of this component only

Ik kies voor de laatste optie en de installatie gaat verder en lijkt kopieert veel bestanden, maar eindigt wel met de melding: The installation of Oracle 9i Client was unsuccessful.

WindowsGeneralQueries is zo te zien een .jar bestand, het bestaat iig wel op de harde schijf.

Ik heb al behoorlijk gegoogled en gezocht op de Oracle-site (onoverzichtelijk! :? ) en op GoT ook, maar kan nergens een soortgelijk probleem/oplossing vinden.

Iemand ervaring met het installeren van Oracle 9i client op een Windows 2000 machine? Of een goede tip om op een andere manier Oracle ODBC drivers te installeren?

(ps: op verzoek wil ik de log-file wel posten, maar het is een enorme lel, dus daar wacht ik nog even mee ;) )

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
* Klein schopje omhoog *

Ben bang dat mn vraag anders zonder een enkele reactie naar de eeuwige digitale jachtvelden verdwijnt :(
Ik ben er nog steeds niet uit....

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
Nou zal er wel iemand boos worden dat ik hier zelf weer een schopje geef, maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem... ;(

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55
Als ik op metalink zoek dan vind ik wel het een en ander. Bijvoorbeeld:

- Is het installatie medium brak ?
- Had je hiervoor al een 8i client geïnstalleerd?
- Welke versie van de Universal Installer gebruik je?
- Ben je aangemeld met administrator rechten?
- Voer je de installatie rechtstreeks uit vanaf het console?
- Is er misschien spake van een driverconflict? (denk aan modem en netwerkkaart)

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
@kwiebus:

- Installatiemedium is een download van de de Oracle site zelf. Niet gebrand dus staat gewoon op de harde schijf. Het is dus geen slechte cd ofzo.
- Hiervoor geen andere Oracle versie geinstalleerd.
- Universal Installer versie is 2.2.0.12.0
- Ja, ik heb admin rechten
- Ik start de hele setup gewoon met het icoontje vanuit windows, dus niet vanaf de console
- De pc is verder goed geconfigureerd denk ik, dwz ik ben verder geen driverconflicten ofzo tegengekomen en heb hier toch heel wat hard- en software moeten installeren.

Voor registratie voor Oracle MetaLink heb je een 'support identifier' (code?) nodig, die heb ik dus niet. Ik kan deze vraagbaak dus jammer genoeg niet gebruiken...

Wel bedankt voor je reactie kwiebus 8) , ik was al bijna bang dat dit aan iedereen voorbij ging.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55
zwippie schreef op 24 november 2003 @ 12:55:
@kwiebus:

- Installatiemedium is een download van de de Oracle site zelf. Niet gebrand dus staat gewoon op de harde schijf. Het is dus geen slechte cd ofzo.
- Hiervoor geen andere Oracle versie geinstalleerd.
- Universal Installer versie is 2.2.0.12.0
- Ja, ik heb admin rechten
- Ik start de hele setup gewoon met het icoontje vanuit windows, dus niet vanaf de console
- De pc is verder goed geconfigureerd denk ik, dwz ik ben verder geen driverconflicten ofzo tegengekomen en heb hier toch heel wat hard- en software moeten installeren.

Voor registratie voor Oracle MetaLink heb je een 'support identifier' (code?) nodig, die heb ik dus niet. Ik kan deze vraagbaak dus jammer genoeg niet gebruiken...

Wel bedankt voor je reactie kwiebus 8) , ik was al bijna bang dat dit aan iedereen voorbij ging.
Inderdaad heb je voor Metalink een support identifier nodig. :)

De volgende aanvullingen heb ik nog voor je:

- Het kan zijn dat je download toch niet helemaal ok is.
- Aanbevolen wordt OUI 2.2.0.18.0 te gebruiken
- Op zich hoef je verder geen driverconflicten te bemerken, maar op metalink vond ik dat bij iemand het installatieprobleem verholpen was door de drivers van zijn modem en netwerkkaart te disablelen.

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
Ok, ik ga de boel opnieuw downloaden en het opnieuw proberen. MET een nieuwere installer, ik krijg het idee dat dat wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.

Nogmaals thnx voor je hulp en het doorspelen van deze 'extended support' info. :+

Pagina: 1